Site icon מקומונט גבעת שמואל

ראש עיריית ר”ג לברודני בסיום דיון ועדת הפנים בעניין שיוכה המוניציפלי של אוניברסיטת בר אילן: “אני עוד אטפל בך!”

היום נערך דיון נוסף בוועדת הפנים של הכנסת, לבקשתו של ראש עיריית ר”ג הנכנס כרמל שאמה הכהן, בנוגע לעתידה ושיוכה המוניציפלי של אוניברסיטת בר אילן. בדיון השתתפו גם ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני ונציגי העירייה. בסיום הדיון, עם יציאתם מחדר הוועדה פנה ראש עיריית רמת גן לברודני ואמר לו: “אני עוד אטפל בך!”

דיון סוער התקיים הבוקר בוועדת הפנים של הכנסת כשראש עיריית ר”ג כרמל שאמה העלה טענות קשות בנוגע לשר הפנים ולוועדת הגבולות. חברי הכנסת שנכחו במקום קראו לו לחזור מדבריו כמו גם נציגת משרד הפנים שטענה לאי דיוקים רבים בדבריו ואמרה שקשה לשמוע את הדברים הללו.

ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני אמר הבוקר בהמשך לדיון בוועדת הפנים של הכנסת בדבר שינוי שיוכה המוניציפאלי של אוניברסיטת בר אילן והשבתה לגבעת שמואל: “סוגיית בר אילן נדונה בוועדת הגבולות שהינה וועדה מקצועית שהקים משרד הפנים לבחינת הנושא. תמוה שבזמן עבודת הוועדה שטרם הסתיימה , מתקיים בוועדת הפנים של הכנסת דיון עוקף וועדת גבולות. הגיע הזמן שאוניברסיטת בר אילן השוכנת בטבורה של העיר גבעת שמואל ומנותקת לחלוטין מהעיר רמת גן תחדול להיות החצר האחורית שלה”.

צילום: דוברות עיריית גב”ש

בשנה האחרונה מקיימת וועדת הגבולות של משרד הפנים דיוני עומק  נרחבים בסוגיית שינוי שיוכה המוניציפאלי של אוניברסיטת בר אילן והשבתה לעיר גבעת שמואל בה היא שוכנת. הדיונים  בנוכחות כל הצדדים החלו ב 2017 ונמשכו עד ינואר 2018 ובמהלכם הציגה גבעת שמואל טיעונים נרחבים לחשיבות ונחיצות המהלך, תוך שאל דעתה מצטרפים גם ראשי אגודת הסטודנטים בבר-אילן בעבר ובהווה וכן גורמים מקצועיים שלא התעלמו מהעובדה שהעיר גבעת שמואל ואוניברסיטת בר אילן הם מרחב חיים אחד ומרחב תכנוני אחד.

להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט גבעת שמואל, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/o4BHQs<<

נציגת משרד הפנים שירי שניצקי הגיבה לטענות של שאמה הכהן ואמרה כי הכל נעשה בשקיפות ואין דבר כזה שמשהו מוכתב מראש. ועדות גאוגרפיות מורכבות מאנשי מקצוע.

צילום: דוברות עיריית גב”ש

באשר להתנגדותה של אוניברסיטת בר אילן לשינוי שיוכה המוניציפאלי השיבו בעיריית גבעת שמואל :”כפי שהציגה עיריית גבעת-שמואל לעומק ובהרחבה בפני הוועדה, מהלך החזרתה של בר אילן להיות משוייכת מוניציפאלית לגבעת שמואל  תטיב משמעותית עם האוניברסיטה שרק תרוויח בכל תחום ותחום ולכן עמדתה של אוניברסיטת בר אילן  תמוהה ומשקפת חוסר בקיאות בעובדות ובתכניות של עיריית גבעת שמואל. אוניברסיטת בר אילן, אם תחזור להיות משויכת לגבעת שמואל, תפרח ותשגשג ותהווה את מוסד הדגל של העיר גבעת שמואל במקום את החצר האחורית של העיר ר”ג כפי הקיים כיום. כפי הידוע אוניברסיטת בר אילן שוכנת בטבורה של העיר גבעת שמואל והן מהוות מרקם חיים אחד ומרחב תכנוני אחד לכל הדעות לרבות אנשי מקצוע בלתי תלויים וגורמים תכנוניים. רמת גן השוכנת מעבר לכביש 4 , מנותקת לחלוטין מהאוניברסיטה ולא בכדי נהנית גבעת שמואל מתמיכה במהלך זה גם מצידם של יושבי ראש אגודת הסטודנטים בבר אילן בעבר ובהווה”.

עוד הוסיפו בעירייה כי: “אנו סומכים ידינו על מקצועיות הוועדה שהוקמה במטרה לדון ולגבש המלצות בסוגיה זו, ובוטחים שכל הניסיונות לגרור  את הנושא למגרש הפוליטי, לא ייצלחו”

להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט גבעת שמואל, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/o4BHQs<<

מטעמו של כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן נמסר: “ראש עירית גבעת שמואל בתגובה היסטרית למהלך הדיון נגדו הטיח האשמות שקריות כנגד ראש העיר ר”ג ואכן בכוונת ראש העיריה להגיש נגדו תביעת דיבה, הדרך הטובה ביותר לטפל בשקרנים.”

בתגובה לטענות מטעמו של שאמה הכהן ענו בעירית גבעת שמואל: “כל מי שנכח בישיבת הוועדה ראה כי היחיד שהטיח האשמות קשות היה כרמל שאמה עצמו. כנראה שיש מי שחושב שההגנה הטובה ביותר היא התקפה והטענות כלל אינן ראויות להתייחסות נוספת”