Site icon מקומונט גבעת שמואל

פארקי השעשועים המומלצים באירופה

משפחות רבות מישראל בוחרות לטייל באירופה, שארצות רבות בה מציעות אטרקציות מרהיבות,  ומושכות אליהן תיירים מכל רחבי העולם. עבורנו, הישראלים, מדובר ביעדים קרובים יחסית (בדרך כלל בין שלוש לחמש שעות טיסה) כך שעלות הטיסות סבירה, ואפשר לצאת גם ל – “גיחה” קצרה בת כמה ימים – אפילו בסוף שבוע.  

צילום: Istock

כשמטיילים עם ילדים, אנחנו מוצאים את עצמנו מתכננים אטרקציות על פי הצרכים וההעדפות שלהם ומבקרים גם במקומות המיועדים במיוחד בשבילם – אבל לא פעם מסתבר שאנו המבוגרים נהנים לא פחות מאטרקציות כאלה.
באירופה הוקמו כמה מפארקי השעשועים הגדולים והמפורסמים בעולם, אספנו עבורכם רשימה של שישה פארקים בהם שווה במיוחד לבקר. כשאתם מוודאים שהדרכונים בתוקף, מזמינים טיסות, חדרי מלון או דירות Airbnb, שוכרים רכב ודואגים לביטוח נסיעות, תקראו גם על נפלאות הפארקים ברשימה והיעזרו בטיפים שיסייעו לכם להפוך את הביקור בהם למהנה במיוחד.

דיסנילנד, צרפת
פארק שעשועים זה, המוכר גם בשם “יורודיסני”, שוכן בפאתי פריז ואפשר להגיע אליו ברכבת ישירה מן העיר. זהו פארק השעשועים הגדול, הפופולרי והעמוס ביותר באירופה. מדובר במתחם עצום הכולל את ארץ הפלאות של דיסני (Disneyland), פארק סרטים (Walt Disney studios park) וגם בתי מלון ומעין כפר קטן בו חנויות ומסעדות. לא לחינם נחשבים הפארקים של דיסני למקומות השמחים בעולם, אי אפשר שלא להידבק באווירת “חלומות מתגשמים” – פוגשים דמויות חביבות מסרטי דיסני, רואים מופעים מרהיבים והמתקנים משוכללים ואיכותיים. חשוב לדעת שבעונות העמוסות התורים ארוכים מאוד ולכן מומלץ להצטייד בכרטיסי Fast Pass המאפשרים דילוג על תורים.

אפטלינג, הולנד
ביקור בהולנד אינו מושלם ללא יום בפארק הקסום אפטלינג – פארק ותיק בו קמות לתחייה דמויות מאגדות ילדים. תמצאו בו שלל מתקנים, כולל רכבות הרים, מסע דרך עולם פיות מדהים, אחוזה רדופת שדים ועוד.
כדאי לדעת שההולנדים לא עשו מאמץ להנגיש את האטרקציות למי שאינם דוברים את שפתם, כך שלפעמים זה מתסכל שלא מבינים הסברים והקדמות משעשעות למיניהן, אבל זה לא מפריע מספיק בכדי לפגוע בחווית ביקור בפארק הקסום.

פארק אירופה, גרמניה
רבים מחשיבים את פארק אירופה, השוכן בעיירה רוסט באזור היער השחור בגרמניה, לפארק הטוב ביותר באירופה כולה. חשוב לדעת שהפארק פועל במתכונת חורף מתחילת דצמבר ועד אמצע ינואר ואז סגור למבקרים עד סוף מרץ. ממרץ עד סוף נובמבר הפאר פועל במתכונת קיץ (מתכונת מלאה, כל האטרקציות פתוחות).
פארק אירופה מחולק לאזורים שכל אחד מהם מוקדש למדינה אחרת. הוא עמוס אטרקציות, כך שאם מקדישים לו יום אחד בלבד מוכרחים להשלים עם זה כי לא נספיק לחוות הכל.

גרדלנד, איטליה
על שפת אגם גרדה שוכן פארק שעשועים גדול הנחשב מזה שנים לאחד המוצלחים באירופה. בקיץ ובתקופת החגים (חג המולד, ראש השנה הלועזית, חג הפסחא) הפארק עמוס מאוד, וכדאי לרכוש כרטיסי אקפרס המאפשרים דילוג על תורים בחלק מהמתקנים.

פורט אוונטורה, ספרד
ללא ספק אחד הפארקים המוצלחים ביותר באירופה, בו אפשר בקלות לבלות יומיים – אך גם ביום אחד אפשר להספיק את רוב האטרקציות המרכזיות. בפארק שלושה מתחמים, פארק שעשועים מרכזי, פארק מים ו – “פרארי לנד” (שהקימה חברת הרכב פרארי). מלבד המתקנים, יש מופעים מרהיבים שחבל לפספס.

פארק אסטריק, צרפת
מי שמטייל בצרפת עלול להסתפק, מבחינת פארקים, בביקור ביורודיסני ולוותר על פארק אסטריקס. למעשה מדובר בבילוי שונה בתכלית – כך שמומלץ לכלול גם את הפארק הזה בטיול. הוא עמוס פחות מיורודיסני ומיועד לילדים גדולים, בני נוער ומבוגרים. שלל רכבות הרים, מופעי קוסמות, דולפינים וכלבי ים, קרבות נוסח אסטריקס (הקומיקס המפורסם על גיבוריו החביבים, אסטריקס וחבריו). כדאי לדעת כי הכל מתנהל בצרפתית, אך גם אם לא מבינים – החוויה עדיין קסומה.

ביקור בפארק שעשועים הוא בילוי כיפי לכל המשפחה – ועם זאת, הוא עשוי להתגלות מתיש ואפילו מלחיץ (למשל אם ילד הולך לאיבוד). כדי לשמור על שלוות הנפש ולא להתרוצץ יותר מדי – מומלץ להתכונן מראש, לדעת מה חשוב לכם להספיק ומה המסלול שיאפשר לכם את זה. ביטוח נסיעות איכותי אשר יכסה אתכם, גם במקרים של ארנק שנגנב, תיק שאבד או, חלילה, פציעה יאפשר לכם להינות בראש שקט.
פארקי השעשועים עליהם המלצנו הם רחבי ידיים, ולכן תצטרכו ללכת הרבה. קחו את זה בחשבון, הצטיידו בטיולון גם אם הילד הקטן ביותר שלכם כבר לא בדיוק בגיל, ותזכרו כי יש פארקים (אפטלינג למשל) בהם אפשר לשכור מעין עגלה לילדים ולציוד. קחו איתכם שתייה, כריכים וחטיפים כך תחסכו כסף וגם תהנו מחופש תנועה וזמן פנוי שהיה מתבזבז על ישיבה במזנונים.