Site icon מקומונט גבעת שמואל

פוליסת חיסכון השוואה בין החלופות

פוליסות חיסכון או בשמה הנוסף, פוליסת פרט נחשבות לאלטרנטיבה רווחית למשקיעים. מדובר במכשיר חיסכון מפוקח על ידי שוק ההון. הכספים המופקדים מנוהלים במגוון מסלולי השקעה. מדובר בכספים אשר מנוהלים בחשבון נאמנות והחיסכון אינו מקנה הטבת מס. לעומת זאת, היתרון העיקרי הוא שהכספים נזילים ועומדים לרשות החוסך בכל שלב. אז מי מנהל את הפוליסות? מה היתרונות שלה על פני שאר החסכונות? כיצד בוחרים פוליסה רווחית? כל זאת במאמר שלפנינו.

קרדיט Freepik.com

מי מנהל פוליסות המיועדות לחיסכון?

פוליסות מנוהלות על ידי חברות הביטוח הגדולות. הכשרה, הפניקס, כלל, הראל מגדל ומנורה. אמנם לא מדובר בחיסכון עם רכיב ביטוחי, אך בכל זאת היא קרויה בשם פוליסה. הפוליסות משווקות על ידי סוכני הביטוח  ואת הכספים ניתן לחסוך לטווח קצר בינוני או ארוך. את הכספים משקיעים מנהלי ההשקעות בחברת הביטוח בשוק ההון בהתאם למסלול הנבחר. העלות שגובה החברה עבור תפעול הפוליסה נקראת דמי ניהול.

היתרונות של פוליסת חיסכון

כשחוסכים בפוליסת חיסכון ניתן לחסוך כל סכום ללא תקרת השקעה. בקופת גמל לדוגמא התקרה עומדת על סך של  70,913 ש\”ח. החוסכים נהנים מתשואה ממוצעת גבוהה יחסית וכספים נזילים. ניתן להשקיע את הכספים בכל אפיק השקעה גם בנכסים לא סחירים. חשוב לדעת כי לא ניתן לנייד את פוליסת החיסכון וכי האפשרות לייעד אותה לקצבה מוגבלת.  המשקיעים בפוליסת חיסכון שנולדו לפני 1948 יכולים להנות מהטבת מס רווח הון בשווי רב.

בחירה בין הפוליסות השונות לצורך חיסכון

כל חברות ביטוח המנהלות פוליסות חיסכון גדולות ומוכרות ומעידות שיש להן את הפוליסות הכי רווחיות. אך, כדאי לבצע השוואה בין שלל הפוליסות המיועדות לחיסכון. חשוב לדעת מהי התשואה על ההשקעה. בחינת התשואה הממוצעת שעשתה הפוליסה למשך מספר שנים תאפשר לקבל תמונת מצב באשר ליכולתם של מנהלי ההשקעות. נתון חשוב אותו כדאי לקחת בחשבון- כאשר מבצעים השוואה יש לבצע אותה על קופה במסלול סיכון דומה.

כיצד מצטרפים לפוליסה?

את הפוליסות משווקים סוכני ביטוח ויועצים פנסיוניים. בעלי רישיון יכולים לסייע בבחירת המסלול המתאים על פי מאפייניו האישיים של החוסך. חשוב לקחת בחשבון גם את דמי הניהול הנגבים עבור פוליסת חיסכון השוואה בין החברות השונות תאפשר לבקש הנחה. רגע לפני שאתם בוחרים את הפוליסה, תוכלו לדעת עליה הכל באמצעות אתר הגמל נט. במנוע החיפוש תקבלו אפשרות לבצע השוואה בין כל הפוליסות הקיימות. לבחון חלופות ולקבל החלטה מושכלת. כך למשל תוכלו לדעת שמרבית פוליסות החיסכון הניבו במהלך 2017-2022 תשואות גבוהות יותר מקופות הגמל במסלול הכללי ומנייתי.