Site icon מקומונט גבעת שמואל

פועלים להמשך שיפור התחבורה הציבורית ושדרוג תשתיות העיר ודרכי הגישה

בשבוע שעבר קיימו ראש העיר יוסי ברודני, מחזיק תיק התחבורה משה מרר ומהנדס העיר איציק אוז’לבו פגישות עם סמנכ”ל משרד התחבורה אלכס לנגר וכן עם האחראי המחוזי במשרד שי מלכה במטרה להמשיך במגמת שיפור התחבורה הציבורית בעיר וכן לשדרג את תשתיות הגישה אל העיר ומחוצה לה. בנושא התחבורה הציבורית ביקשו ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה לקדם תכנית לפיה יתווספו תחנות איסוף והורדה לאורך צירי הנסיעה וזאת במטרה לשפר את הנוחיות לתושבי העיר. כן ביקשו בעירייה כי קווים נוספים שעוברים כיום על רחוב ז’בוטינסקי בעיר וכן קווים שכיום מחברים בין פ”ת לבר-אילן, ירחיבו את מסלולם ויכנסו לתוך שכונות העיר . כזכור כבר בשנה החולפת חל שיפור בתחבורה הציבורית בעיר כאשר מספר קווים ביניהם קו 69 ו 169 של חברת ‘קווים’ הרחיבו את פעילותם וכן התווסף קו 18 המגיע עד למרכז הרפואי בקריית אונו, קו שהיה נחוץ זה זמן רב לרבים מתושבי העיר. כן התווסף לאורך שנת הלימודים האחרונה קו חדש (קו 387) מגבעת שמואל לפ”ת שנועד גם לשמש את תלמידי העיר הלומדים בפ”ת.

בנושא שיפור הגישה אל העיר ומחוצה לה נדונו מספר נושאים מהותיים: יצירת יציאה נוספת מאזור רחוב הנשיא לכביש גהה, יציאה שהינה מהותית ביותר לתושבי העיר כאשר ראש העיר וביכולתה להקל משמעותית על עומס התנועה בשעות הבוקר. ראש העיר ביקש מסמנכ”ל משרד התחבורה לבחון את הרעיון לפיו ייבנה כביש שירות המקביל לכביש גהה ובאמצעותו יתאפשר ליוצאים מגבעת שמואל להתחבר ישירות לצומת גהה מבלי הצורך לעלות על כביש גהה עצמו. במשרד התחבורה הבטיחו לבחון את הרעיון.

נושא נוסף שנדון הינו קבלת האישור הסופי של משרד התחבורה לתכנית שכבר אושרה ע”י מע”צ לבניית רמפת יציאה ממחלף קוקה קולה, רמפה שבצידה שתי מטרות- הן יצירת גישה נוחה יותר והן שיפור הבטיחות ליוצאים מהעיר .

כן העלתה העירייה בקשה ליצור מערכת רימזור ימינה בכביש מכבית- ז’בוטינסקי שיסייע בוויסות התנועה באזור, מה שיקל על היציאה מחלקה המזרחי של העיר בשעות הבוקר העמוסות.

כן נדונו מספר רעיונות לפתרון בעיית העומס והצפיפות בצומת בר-אילן וסוכם כי פגישה נוספת בנושא זה תתקיים בשיתוף עם עיריית רמת-גן.

ראש העיר יוסי ברודני אמר בפגישה כי:” בד בבד עם המשך תנופת הבנייה יש לדאוג גם לפיתוח תשתיות ותחבורה בעיר ולקדם תכניות בנושאים אלה מבעוד מועד, שכן בשנים האחרונות בכל נושא פיתוח התשתיות נשארה גבעת שמואל מאחור. הגיע הזמן לאזן בין כמות התושבים הנוכחית ובין רמת השירותים והתשתיות על מנת ליצור תנאי נוחות לתושבי העיר “.