Site icon מקומונט גבעת שמואל

פורסמו נתוני משרד החינוך המלאים של תלמידי גב”ש: 97.3% זכאות לבגרות ו- 41% בשיעור הניגשים ל- 5 יח”ל במתמטיקה

 משרד החינוך פרסם השבוע את נתוני “התמונה החינוכית” של הישגי התלמידים בשנת הלימודים תשע”ח (2018-2017). מהנתונים עולה כי גם השנה ממשיכה גבעת שמואל לרשום הישגים חינוכיים משמעותיים ולשמור על מעמדה בצמרת הערים המובילות באחוז הזכאות לבגרות.

כאמור, בצמרת שיעור הזכאות לבגרות לשנת תשע”ח ניצב היישוב אלקנה, ומיד לאחריו נמצאת גבעת שמואל עם 97.3% אחוזי זכאות – עלייה של כ- 4% מהשנה אשתקד. בהמשך הרשימה ניתן למצוא את קריית עקרון עם 96.1% לב השרון עם 95.5% ורמת השרון עם 94.6%.

עוד עולה מהנתונים כי בנוסף להישג המרשים, גבעת שמואל מובילה את כלל הערים והישובים בארץ בשיעור הניגשים לבחינת 5 יחידות מתמטיקה עם 41% ומתאפיינת בשיעור נשירה נמוך ביותר של 0.1%.

100% זכאות לבגרות. אולפנת אמי”ת גבעת שמואל. צילום: באדיבות עיריית גבעת שמואל

בהמשך הרשימה לזכאות 5 יח”ל מתמטיקה ניתן למצוא את רמת השרון עם 40.4%, קריית אונו עם 37.2% וקריית עקרון עם 35.3%. בנוסף, גבעת שמואל ניצבת יחד עם קריית עקרון ורמת השרון, בצמרת הערים המובילות בישראל, בשיעור בעלי תעודות הבגרות המצטיינת מתוך כלל הלומדים עם שיעור של 31.8%.

בהקשר זה יש לציין את אולפנת אמי”ת בגבעת שמואל שהגיעה להישג מדהים של 100% זכאות בבחינות הבגרות כאחד מהתיכונים המובילים והמצטיינים בישראל.

כמו כן, לאחרונה נפתחה בגבעת שמואל תכנית ייחודית להכשרת אקדמאים להוראה בעיר, אותה מובילים במשותף המכללה האקדמית “סמינר הקיבוצים” משרד החינוך והעירייה. התכנית כחלק מיישום החזון החינוכי – “עיר אוניברסיטאית” של גבעת שמואל, אשר מטרתה ליזום ולהוביל חדשנות פדגוגית, להשקיע בהון האנושי של צוותי החינוך וההוראה בעיר, לקדם מחקר ופיתוח ולשלב השכלה גבוהה במערכת החינוך בעיר.

“ממשיכים להוביל ולהצטיין”, יוסי ברודני. צילום: דוברות

הייחודיות של התוכנית זו היא היותה מערכת אחת המחברת את כל הממשקים – משרד חינוך, רשות מקומית ואקדמיה, לשיתוף פעולה מקצועי, שיביא בסופו של דבר להצמחת דור איכותי וערכי של צוותי הוראה וחינוך בעיר, שימנפו את החינוך בעיר להישגים לימודיים משמעותיים נוספים.

ראש העיר גבעת שמואל, יוסי ברודני: “כמידי שנה, מערכת החינוך שלנו בגבעת שמואל, ממשיכה להוביל ולהצטיין בפרמטרים רבים בתחום החינוך. אנו  מפתחים ויוצרים תכניות לימוד ייחודיות, המעצימות את תלמידי העיר ומאפשרים  להם להצטיין במגוון רחב של תחומים. לצד כל זאת, יש לזכור כי צמיחתה של מערכת החינוך איכותית, מתקדמת ומובילה, אינה נמדדת רק בהישגים לימודיים, אלא גם בעשייה חברתית ואזרחית למען הקהילה והמדינה.

לאורך השנה זכינו לשפע של פעולות ויוזמות של תלמידנו למען תושבי הקהילה בגבעת שמואל ועל כך אנו גאים בהם. אני מבקש להודות באופן מיוחד למנהלי בתי הספר, לצוותי הניהול, לגננות, למורים, לסייעות, למלווים בהסעות ולעובדים, על מסירותם, נחישותם ותרומתם למען הצלחתה של מערכת החינוך בעירנו מובילה, מתקדמת וחדשנית”.

מנהלת אגף החינוך, אתי דהן. צילום: דוברות

מנהלת אגף החינוך בגבעת שמואל, אתי דהן: “ההישגים הלימודיים והחינוכיים שלנו הם תוצר של השקעה, התמדה ושיתוף פעולה פורה של צוות האגף עם כל צוותי החינוך וההוראה בעיר, ההורים והמנהלים לאורך השנה כולה. ההצלחה שלנו נובעת גם מכך שבגבעת שמואל איננו משאירים אף תלמיד או תלמידה מאחור.

אנו רואים כל תלמיד ותלמידה בעיר, עוקבים אחר ההישגים האישיים שלהם ומספקים תכניות אישיות לקידומם. כמו כן, צוותי ההוראה שלנו אינם מלמדים רק לפי תכנית הלימוד הרגילה, הם גם מפתחים תכניות הוראה ולמידה עתידיות וחדשניות ומעמיקים את הפיתוחים הפדגוגיים, כדי להכיל אותם גם על גני הילדים ובתי הספר ומכן ההצלחה והתוצאות שאנו רואים היום”.