Site icon מקומונט גבעת שמואל

פיילוט: כיבוי אש בגבעת שמואל על גבי אופנועים

בחודשים האחרונים דיווחנו שוב ושוב על שריפות שפרצו בבתי דירות בגבעת שמואל, כשכמעט תמיד זמן התגובה של כיבוי האש עד שהגיעו למקום השריפה היה ארוך מהמקובל ועלול היה לעלות בחיי אדם. עתה, נענו “מכבי האש” ויחלו בפיילוט אזורי שיכלול את גבעת שמואל לטיפול מהיר בשריפות על ידי לוחמי אש רכובים על אופנועים.

מטרופולין גוש דן מאופיין בין השאר בעומסי תנועה כבדים הן בכבישים הראשיים, הבין עירוניים והן בגודש תנועה יום יומי בתוך הערים, בעיקר בעיר בני ברק.

בבני ברק עוברים מדי יום מעל 6,000 אוטובוסים. כמות כה גדולה של אוטובוסים בעיר צפופה כמו בני ברק יוצרת עומסי תנועה כבדים. אל לנו לשכוח גם את העבודות להקמת הרכבת הקלה בציר זבוטינסקי אשר מכבידות על עומסי התנועה ועל הכניסות והיציאות מבני ברק.

לאור המגמה המתמשכת של הכבדה בעומסי התנועה, הוחלט על הקמת יחידה ארצית של אופנועי כיבוי אש על מנת בראש ובראשונה לקצר את זמן התגובה של לוחמי האש במגוון רחב של פעילויות מבצעיות.

כ-26 לוחמי אש בעלי רשיונות נהיגה מתאימים, נשלחו לקורס מקצועי, אשר נמשך כחודש ימים, המשלב אימוני רכיבה מתקדמים לצד תורות לחימה שנבנו במיוחד ללוחמים מיחידת האופנועים.

מפקד מחוז דן, טפסר רונן מכתייב, פעל עוד משלבי ההקמה הראשונים של היחידה על מנת שהיחידה תשולב בראש ובראשונה במחוז דן ולראייה לכך- הפיילוט הראשוני בהקמת היחידה התבצע בתחנות המחוז. לאחר מספר לא מבוטל של אירועים בהם הוכיחו הלוחמים את נחיצות היחידה הוחלט על הפעלתה המבצעית ברמה הארצית ומחוז דן הוא כאמור המחוז הראשון בו משולבים האופנוענים.

רכב כיבוי אש. צילום: לפ”מ

מפקד תחנה אזורית בני ברק, טפסר/מ ג’קי בנימיני, אשר נכנס לתפקידו לפני מספר חודשים, שם לו כמטרה בעלת חשיבות גבוהה את נושא צירוף צוות אופנועים לפעילות השוטפת של משמרת מבצעית בבני ברק.

טפסר/מ בנימיני, הוא זה שיזם את שילובם של האופנועים כחלק אינטגרלי מהמשמרת בבני ברק וזאת על סמך ראייה של הצרכים המבצעיים אל מול מגבלת זמן התגובה.

היחידה החלה את פעילותה לפני חודשים ספורים בעיר תל אביב וכעת צוות נוסף , המונה שני אופנועים, יוזנק דרך קבע מתחנה אזורית בני ברק וייתן מענה מהיר, בבני ברק ובישובים הסמוכים: גבעת שמואל, קרית אונו ועוד.

מ”מ מפקד היחידה, רשף דדי קולימר: ” לאחר פיילוט ארוך שבו בחנו את יכולות היחידה וניתחנו את זמני התגובה באמצעות האופנועים, אנו סמוכים ובטוחים שהיחידה תהווה פקטור משמעותי במענה מהיר ומקצועי של כלל הכוחות. זמני ההגעה לאירוע מתקצרים משמעותית, הן בשעות שיא התנועה והן ברחובות הצפופים והצרים בבני ברק ובנוסף, האופנועים מצויידים בציוד חדיש ביותר ופרקטי למתן מענה במגוון תרחישים.”

כאמור, צוות לוחמים מורכב משני אופנוענים: מפקד צוות ולוחם. בכל אופנוע קיים ציוד הן לכיבוי שריפות והן לאירועי הצלה לרבות חילוץ מתאונות דרכים, ציוד יעודי לפריצת דלתות וכן ציוד נחוץ לחילוצים נוספים ודליפות גז.

חשוב להדגיש כי באירועי שריפות המענה המשלים יהיה באמצעות הכבאיות. הן לא יעלמו מהנוף העירוני וימשיכו לתת מענה במגוון רחב של אירועים לרבות אירועי שריפות בהן יש צורך בכמות גדולה של מים וכן שימוש בסולמות ומנופים.