Site icon מקומונט גבעת שמואל

פיצוץ בקואליציה של ברודני

בקושי 4 חודשים מאז הבחירות המקומיות, ועוד פחות מזה מאז הקמת הקואליציה העירונית וכבר היחסים עם משה קייקוב, נציג ש”ס במועצה עלו על שרטון. בישיבה שנערכה בשבוע שעבר עלו הטונים בין יו”ר ש”ס לראש העיר ובתגובה – פיטר ברודני את קייקוב, שלא נשאר חייב.

תקופה קצרה בלבד מאז הושבעה הקואליציה העירונית, ואם בתחילה נראה היה שענייני ניהול העיר עוברים בשקט וללא אירועים חריגים, ואף בהסכמה רחבה, עתה מתברר שהחיכוכים, כן, גם אלו העדתיים, צפים ועולים.

ישיבת מועצת העיר. (ארכיון) צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל

על פי עדותם של מספר חברים במועצת העיר, כבר תקופה שבכל ישיבה, גם של הנהלת העיר וגם של המועצה, מעלה משה קייקוב, חבר המועצה הטרי מטעם ש”ס (והחל מהשבוע – מועמדה במקום ה-22 הסמלי לכנסת) בקשות תיקצוב שונות לבתי הכנסת – בדגש על בתי הכנסת ה”ספרדיים” ואלו של בני עדות המזרח.

בישיבת נציגי הקואליציה שהתקיימה בשבוע שעבר, שוב העלה קייקוב את הנושא, כשלאחר חילופי מילים מצד לצד התלהטו הרוחות ואף הגיעו לכדי צעקות רמות והתנהגות “וולגרית ולא ראויה לנציג ציבור” כפי שציינו משתתפים בישיבה.

בשלב מסוים הטיח קייקוב בראש העיר כי מבדיקה שעשה “אתם נותנים רק לאשכנזים” וכביכול כי יש החלטה להעביר תקציבים בעיקר לבתי הכנסת האשכנזיים על חשבון אלו האחרים.

במהלך אותה ישיבת הנהלת הקואליציה בשבוע שעבר הציג קיקוב דו”חות של ועדת ביקורת כספים שהשיג ובהן עדויות לכאורה על כספים שהועברו לבתי הכנסת האשכנזים ללא הסבר ברור וטען כי מקפחים את בתי הכנסת הספרדים.

יו”ר ש”ס בגבעת שמואל, משה קייקוב. צילום: יחצ

להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט גבעת שמואל, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/o4BHQs<<

כנראה שהוויכוח האחרון היה הקש ששבר את גב הגמל עבור ראש העיר ברודני, כשביום רביעי כינס ישיבת קואליציה מיוחדת בזמן קצר על מנת לעדכן את החברים בפורום כל החלטתו לפטר את עו”ד משה קייקוב מתפקידו.

בהודעה ששלח קייקוב לאחר המקרה לחברי המועצה, הוא כתב את הדברים הבאים: “לאחר שהתאוששתי מהתקפת ראש העיר עלי בישיבת הקואליציה שהתקיימה ביום 13.2 אני רוצה לחלוק אתכם בתחושותיי. ראשית בזמן שראש העיר השפיל אותי בפניכם, אף אחד לא בא לעזרתי אלא פשוט ישבתם ושתקתם.

שנית כמעט בכל ישיבת קואליציה שהייתה ושדיברו על בתי כנסת או מקוואות, ישבתם וגיחכתם, מבלי לחשוב שזה פוגע ברגשותיי וברגשות הציבור שבחר בי. כידוע לכם אתמול הודיע לי ראש העיר כי אני מפוטר מהקואליציה.

אני מתכוון מידי חודש להעלות הצעות לסדר שחלקם מתוך המצע שלכם! , ולאחר שתתנגדו להצעות באופן אוטומטי במסגרת ההסכם הקואליציוני שעליו אתם חתומים, אני מתכוון לפרסם מידי חודש בפייסבוק ובתקשורת מה ההצעות שהועלו מי היה בעד ומי נגד.

אני החלטתי להיות אופוזיציה לוחמנית ועניינית, עד שתהיה שקיפות ושוויוניות בתקציבים השונים וזאת באמצעות הפגנות ועתירות לבית המשפט.”