Site icon מקומונט גבעת שמואל

פיתוח משחקי מחשב לילדים – מכללת שחקים פותחת את קורס Unity

ילדיכם מעוניינים ללמוד לבנות משחק מחשב בכוחות עצמם? אל תמהרו לפסול זאת על הסף ולשער שהם צעירים מדי; כי במכללת שחקים ללימודי גיימינג פצחו את הנוסחה, ומציעים מגוון מסלולי לימוד לתכנות לילדים בשיטת לימוד מנצחת.

רגע לפני שנקפוץ אל המים העמוקים ונכיר את לימודי יוניטי של שחקים, נבין את האופן שבו המכללה מעבירה את החומר הנלמד. אין מדובר בלימוד הקוד לשם לימוד הקוד. שינון טוב ויעיל רק כאשר אנו נדרשים לענות את החומר הנלמד במבחן ותו לא. כדי לצאת עם ידע מעשי אותו ניתן ליישם עבור מגוון רחב של פרויקטים מאתגרים, במכללת שחקים מלמדים את הקוד ‘תוך כדי תנועה’ כאשר כל תוכניות הלימוד מבוססות על לימוד תוך כדי תנועה, תוך כדי משחק. מבלי שהמשתתפים והמשתתפות אפילו שמים לב, הם יוצאים עם ידע המאפשר להם לחשוב מחוץ לקופסה ולהמציא פתרונות טכניים בדיוק כמו מתכנתים ומתכנתות מקצועיים.

בניית משחקים במנוע יוניטי

Unity נחשב למנוע המשחקים הפופולרי בעולם. רק כדי לסבר את האוזן, המשחק Angry Birds שסחף את העולם ואפילו הביא להולדתו של סרט נהדר (ומומלץ לכל המשפחה) הוא פרי יכולותיו של מנוע יוניטי וכן יכולותיהם של מתכנתים מוכשרים ויצירתיים אשר ידעו כיצד להפיק ממנו את המירב ובתבונה. מטרת תכנית הלימודים היא לאפשר לכל משתתף ומשתתפת את היכולת לבנות את משחק המחשב הבא. זהו קורס שמשלב בין אינסוף של יצירתיות לבין יכולות טכניות הזוכות לדרישה גבוהה ויציבה בענף הגיימינג. יכולותיו של יוניטי מאפשרות לבנות משחקים דו-ממדיים דוגמת ‘אנגרי בירד’ ועד למשחקי תלת ממד בגרפיקות מרגשות ומציאותיות.

קרדיט תמונה FREEPIK

האם יש צורך לדעת קוד?

אחד מן היתרונות והחסרונות של קדמת הטכנולוגיה טמון בעובדה שישנן פלטפורמות רבות המאפשרות לייצר אתרי אינטרנט ומשחקים מבלי לדעת ולו שורת קוד אחת. WordPress ו-Wix מאפשרות לבנות אתרים יפהפיים ומקצועיים ללא ידיעת קוד, ובמקרה המדובר Unity (וכמוה פלטפורמות נוספות כגון Roblox) מאפשרת לבנות משחקים מבלי לדעת תכנות. עם זאת, בונה משחקי מחשב ירגיש מוגבל בצעדיו. כדי לאפשר את היכולות הגמישות ביותר והגבוהות ביותר, במכללת שחקים סייבר בנו קורס יוניטי לפיתוח משחקים ובמסגרתו לומדים המשתתפים והמשתתפות הצעירים גם לימודי שפת C# הנחשבת לשפת התכנות השלטת בפלטפורמה זו. משלב הבסיס ועד לרמת מומחה, ילמדו התלמידים והתלמידות כיצד לשלוט ב-Unity ביד רמה ולייצר משחקי מחשב (ומי יודע? אולי גם את משחק המחשב הוויראלי הבא).

מה הם תנאי הקבלה?

תנאי הקבלה לכל מסלולי הלימוד של מכללת שחקים הינם אנגלית בסיסית המאפשרת להבין את האותיות ולקרוא משפטים שכן פקודות הקוד נכתבות בשפה זו. זיקה בסיסית למחשבים, אין כל צורך ברקע קודם / ידיעת קוד הוא ניסיון מעשי אחר. וכן מעבר ראיון קבלה אישי הנערך מול סגל תכנית הלימוד. זהו למעשה, תנאי הקבלה החשוב ביותר שכן הוא מאפשר הן לתלמיד/ה והן לסגל הלימוד לערוך תיאום ציפיות ולהבין אם זוהי תוכנית הלימודים המתאימה ביותר. בכל שאלה והתייעצות, ניתן לבקר באתר מכללת שחקים, ליצור קשר טלפוני עם יועצי הלימודים או להשאיר פניה באתר לצורך קבלת שיחה חוזרת.