Site icon מקומונט גבעת שמואל

פרופ’ שמחה גולדין בגבעת שמואל:”עזרו לי להחזיר את הדר הביתה”

פרופ’ שמחה גולדין אביו של חלל צה”ל סגן הדר גולדין ז”ל הנמצא בידי החמאס התארח אצל מועצת ראשי הסניפים של הבית היהודי שהתכנסה בגבעת שמואל, תיאר ממקור ראשון את התמודדות המשפחה עם האסון וביקש את התגייסות הבית היהודי להחזרת הדר ז”ל. 

מפגש עוצמתי במיוחד התקיים אמש (ה’) בגבעת שמואל כאשר פרופסור שמחה גולדין נפגש עם נציגי הבית היהודי מרחבי הארץ במסגרת כינוס של מועצת ראשי הסניפים של המפלגה. כ50 נציגים ממעלות ועד אופקים התכנסו בגבעה ושמעו מפיו של גולדין כמה מעט נעשה להחזיר את בנו הביתה.

פרופסור שמחה גולדין בגבעת שמואל.סייעו לי להחזיר את הדר הביתה.צילום הבית היהודי

במפגש השתתפו סגן שר הביטחון, הרב בן דהן, ראש העיר, יוסי ברודני, מנכ”ל הבית היהודי ניר אורבך, יו”ר מועצת ראשי הסניפים, עמיעד טאוב, יו”ר סניף גב”ש וסיו”ר ראשי הסניפים, שייקה בשן, חבר המועצה עדי גרוס, יו”ר הדור הצעיר, יונתן דובוב, יו”ר פורום הותיקים, אריה פרידמן, סגני יו”ר מועצת ראשי הסניפים אילנה דרור וחיים גלרמן מזכיר הפורום שמוליק מאירוביץ’ ונציגים מרחבי הארץ.

במשך שעה ארוכה תיאר גולדין למשתתפים את השתלשלות הדברים החל מההחלטה של המשפחה להכריז על הדר ז”ל כחלל על מנת שלא לאפשר לחמאס ניצחון תודעתי וכלה בבאי העמידה של ממשלת ישראל בהטחותיה להשיבו לקבר ישראל.

גולדין סיפר בזעם כי שלושת החלטות הקבינט מחודש ינואר 2017 הכוללות: אי החזרת גופות מחבלים, ביטול ביקורי משפחות לאנשי החמאס וביטול הסיוע ההומיניטרי עד להחזרת הדר גולדין ואורון שאול לא מיושמות כלל ע”י הממשלה שרק בחודש האחרון החזירה את גופות אנשי החמאס שביצעו את הפיגוע הרצחני בהר הבית.הוא גם סיפר על כעס המשפחה על השימוש במילים ”גופות” וטען כי בכל ההיסטוריה של מדינת ישראל תמיד נקראו חיילים שלא שבו הביתה ”חללים” והוגדרו ע”י המדינה כנעדרים כולל רון ארד ונעדרי קרב סולטן יעקב. גולדין קרא לאנשי הבית היהודי להצטרף באופן אקטיבי למאבק להחזרת הדר לקבר ישראל.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן תיאר את פעילות משרד הביטחון אל מול ההסתה הפלסטינית. ראש העיר , יוסי ברודי דיבר על ערך הערבות ההדדית, עמיעד טאוב יו”ר מועצת ראשי הסניפים דיבר על הצורך בהעלאה לתודעה הציבורית של הציונות הדתית את המחויבות של כולנו להצטרף למאבק להחזרתו ומנכ”ל הבית היהודי ניר אורבך אמר כי יפעל לקיום פורום מצומצם במפלגה שיסייע למשפחת גולדין. חבר מועצת העיר, עדי גרוס אמר:”אנו שבניינו משרתים בצבא חייבים לדרוש את גופות חיילנו עכשיו ומיד, אסור לרחם על אכזרים”. הנחה ואירח את המפגש יו”ר סניף גבעת שמואל, שייקה בשן.

מפגש מועצת ראשי הסניפים של הבית היהודי בגבעת שמואל.צילום הבית היהודי
סגן שר הביטחון ופרופסור גולדין במפגש מועצת ראשי הסניפים של הבית היהודי בגבעת שמואל.צילום הבית היהודי