Site icon מקומונט גבעת שמואל

פרסום ראשון || חברי מועצה בר”ג: “הסגנון התגרני שבחר כרמל להוציא את זעמו על החלטת וועדת הגבולות פסולה בעינינו ואינה מקובלת”

מפת החלטת ועדת הגבולות.

המתקפות של כרמל שאמה על תושבי גבעת שמואל בעקבות ההחלטה להעביר את שטחי האוניברסיטה לעיריית גבעת שמואל מחריפה – אבל גם בקרב חברי המועצה שלו ברמת גן יש מי שמגנים בצורה חריפה את התבטאויותיו ובוחרים לעמוד לצד תושבי הגבעה. “מתנצלים על השתלחויותיו של כרמל שאמה. אתם לא האויב”.

ההחלטה על חלוקת שטח אוניברסיטת בר אילן והעברת שטחים נרחבים ממנה לגבעת שמואל ממשיכה להשפיע על מערכת היחסים בין הערים השכנות גבעת שמואל ורמת גן. לאחר ששלשום תקף שאמה את גבעת שמואל וראשיה כי “אינם ראויים להקרא עיר” אתמול פרסם פוסט חריף מאוד בו ירה לכל עבר וכינה את גבעת שמואל “כפויי טובה”.

בין היתר טען ראש עיריית רמת גן כי “עשרות שנים ועד לפני 4 שנים לגבעת שמואל השכנה הקטנה לא היתה יכולת לספק בית ספר תיכון לילדיה. רמת גן, מתוך ערבות הדדית והושטת יד לשכן במצוקתו ובניגוד לאינטרס שלה הפכנו לבית חם לילדי וילדות גבעת שמואל וקיבלה אותם לתיכון ‘אהל שם’ שהוא מהטובים בישראל והכל על חשבון תשתיות העיר וצפיפות הכיתות. אחרי עשרות שנים של הנאה ברגע שהצליחו להקים תיכון בעצמם וכבר לא היו צריכים את הושטת היד של רמת גן התגבר עליהם יצר החמדנות והמגלומניה וללא בושה החליטו לנשוך את היד שהאכילה אותם (ההדגשה אינה במקור – א”ט) עשרות שנים”.

כרמל שאמה. צילום: דוברות עיריית רמת גן

בהמשך תקף שאמה באופן אישי את ראש העיר ברודני וכתב: “אנחנו חינכנו את ילדי וילדות גבעת שמואל להכרת הטוב וחלילה לא לכפיות טובה ובטח חס וחלילה להשיב רעה תחת טובה. הדוגמא האישית שנתן להם ראש העיר שלהם היא הפוכה ויודעת את זה כל משפחה שזכתה שילדיה למדו ונעזרו במערכת החינוך המפוארת שלנו. הוא לא יוכל לעמוד באמת מול הילדים ולדבר איתם על הערכים האלה או נגד הפעולות הנפסדות”.

בפוסט שפרסם ממשיך כרמל שאמה בדוגמאות לכפויות הטובה, החוצפה ובאופן כללי הרעה שגומלים בגבעת שמואל, כביכול, עם רמת גן ובסופו של הפרסום אף מוסיף חיזוק כביכול מן המקורות. “רבים מתושבי גבעת שמואל הם מאמינים וערכיים ואין לי להפנות אותם למקורותנו: מֵשִׁיב רָעָה תַּחַת טוֹבָה לֹא תמיש [תָמוּשׁ] רָעָה מִבֵּיתוֹ” (משלי י”ז, יג)

תושבים רבים בגבעת שמואל הזעזעו לקרא את הדברים ועתה נראה שגם בקרב תושבי ואף חברי עיריית רמת גן השכנה לא כולם מרגישים בנוח עם הדברים הקשים שמפרסם כרמל שאמה.

במכתב שהוציאו חברי מועצה בעיריית רמת גן והגיע לידי מקומונט גבעת שמואל הם פונים לראש העיר יוסי ברודני ולתושבי גבעת שמואל באופן אישי ומבקשים סליחה “על השתלחויותיו חסרות הרסן של ראש העירייה כרמל שאמה, שכינה אתכם “כפויי טובה” והטיל דופחי במאבקכם הלגיטימי סביב סוגיית בר אילן”.

במכתבם מדגישים חברי המועצה מרמת גן כי אין זה סוד שגם הם סבורים שעל האוניברסיטה, כולה, להישאר בתחומי רמת גן, “אך הסגנון התגרני שבחר כרמל להוציא את זעמו על החלטת וועדת הגבולות פסולה בעינינו ואינה מקובלת”.

“איננו רואים בכם אויבים ואין לנו שום רצון אוא כוונה להכפיש את עירכם או לזלזל בחינוך שאתם מעניקים לילדכם…. הוא אינו מדבר בשמנו כשהוא עולב בכם, משסה ומבזה אתכם. אנחנו מגנים את השיח והזה ומתביישים שראש עיריית רמת גן בחר דווקא לפני יום כיפור לנהוג בדרך של העצמת שנאת החינם המיותרת כל כך”.

על המכתב חתומים חברי מועצת העיר רמת גן חגי אשר, אביבית מאו נמרודי, יונה טילמן, אביהוא בן משה וזוהר ישרים.