Site icon מקומונט גבעת שמואל

פרס מופת הגבעה הוענק לרבנית ד”ר שרה דרוקמן

באירוע חגיגי העניקה הקתדרה לתורה וחכמה בגבעת שמואל את פרס מופת הגבעה לרבנית ד״ר שרה דרוקמן על פועלה למען אוכלוסיות מוחלשות. נשאו דברים:אורית סטרוק, דניאלה וייס, הרב והרבנית ביננפלד, ד״ר תמר מאיר והרב יניב. מנחת האירוע, מיכל וולדיגר:”מדובר באישה גדולה ומיוחדת במינה, שניתן ללמוד ממנה הרבה מהי שליחות, מהי צניעות ומהו חסד”.

בטקס שהתקיים בבית הכנסת אהבת ישראל הוענק מטעם הקתדרה לתורה וחכמה בגבעת שמואל בנשיאות הרב שמואל יניב ובהנהלת ד”ר עו”ד שי שגב פרס המופת לרבנית ד”ר שרה דרוקמן.הרבנית ד”ר דרוקמן בת 85 תושבת מרכז שפירא נולדה בירושלים לחוקר הקפות, פרופ’ יעקב נחום אפשטיין, התגייסה לנח”ל במסגרת גרעין של בני עקיבא ולמדה רפואה באוניברסיטה העברית. את בעלה הכירה במסגרת הפעילות בבני עקיבא לשניים עשרה ילדים כולל ילדה מאומצת עם תסמונת דאון והרבנית פעילה בתחומי חסד רבים.כל עשרת ילדיה נשואים ורובם משפחות ברוכות ילדים (לאחת 16 ילדים והיא מכונה בפי רבים “אם 16”, לאחת 15 ולבת נוספת 11 ).
במסגרת הטקס המרגש נשאה דברים ח”כ לשעבר, אורית סטרוק שסיפרה על כך שהיא שהתה בבית הרב והרבנית בעת שהיא התחילה לחזור בתשובה ועל הבית הצנוע והדל מלא האנשים שמנהלת הרבנית ובו מלבד עשרת ילדיהם (מתוכם שתיים מאומצות ואחת, שולמית, שנולדה עם תיסמונת דאון), תלמידי הרב נכנסים ובאים בו בחופשיות וכל אורח מקבל סדין ושמיכה והולך לישון.
הרב דרוקמן ורעייתו הרבנית ד”ר שרה דרוקמן.צילום אתי יעקובובץ

ראש מועצת קדומים לשעבר, דניאלה וייס דיברה על כך שתמיד, כפוליטיקאית, חששה תמיד להתקשר לאנשים ולקבל מהעבר השני טריקת טלפון ו/או חוסר סבלנות ואילו אצל הרבנית, לא משנה באיזו שעה היא הייתה מתקשרת לרב, תמיד הרבנית שוחחה איתה בנועם, כאילו חיכתה רק לשיחה שלה.

הרב ביננפלד, חתנה של הרבנית כינה אותה דמות תנכית וסיפר על היותה אשת חיל בכל מובן שהוא. בתה כתבה לה שיר הלל שהוא קצה קצהו של מה שבאמת מגיע לה.

חברת מועצת העיר, מיכל וודיגר שהנחתה את האירוע אמרה:”אני מודה לרב יניב וד”ר עו”ד שי שגב שזיכו אותי בהנחיה של ערב כל כך מרגש. מדובר באישה גדולה ומיוחדת במינה, שניתן ללמוד ממנה כל כך הרבה מהי שליחות, מהי צניעות, מהו חסד. אשרי עמ”י שאלו נשותיו. אולי המילים נשמעות גבוהות מידי, אבל לאמיתו של דבר אין בהן ולו קצה קצהו מגדולה של הרבנית”.
בנימוקים לקבלת הפרס נכתב:”הרבנית הפכה את ביתה מנחלת היחיד לנחלה לרבים, בהכנסת אורחים, במשען לנזקקים במאור התורה ובקירוב רחוקים המבקשים את הנשמה.כרופאה, העניקה מחכמתה ומטוב ליבה וזכתה לנחם ולסייע בהחלמת חולי ישראל משך שני דורות. בימים טרופים, בהם ספגו המגורשים מגוש קטיף פגיעות מאויבים מציקים, ואף סבלו עלבון וחוסר אונים מאחים,  הייתה הרבנית ‘צור צוק איתן’ להם, לחזקם בגוף, ברוח ובנפש.מופת את לנו, הרבנית, בהקמת משפחה גדולה, ובאימוץ כוחו של רבנו, העומס על ליבו כבר שישים שנה אתכנסת ישראל, וכל פועלך בצניעות ובחכמה יתרה.מופת את לנו בהדריכך אותנו בדרך הגאולה, באמונה”.
הרבנית ד”ר שרה דרוקמן ומיכל וולדיגר.צילום אתי יעקובוביץ