Site icon מקומונט גבעת שמואל

פתרונות הבית החכם כובשים את גבעת שמואל

טרנד הבית החכם שכבש בשנים האחרונות את הקהל ההיי-טקיסטי חובב הגאדג’טים, הולך וצובר פופולאריות גם בקרב המגזר הדתי, שמבקש לשלב את הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים ביותר במהלך שיפוץ הדירה או ברכישת בית חדש.

 פרויקט “צמרת דן” של גינדי-תדהר בשכונת רמת הדר החדשה בגבעת שמואל, הוא פרויקט מבוקש בקרב הקהל הדתי. את מעמדה הרוויחה שכונת רמת הדר המתפתחת תודות למיקום אסטרטגי בקרבת אוניברסיטת בר-אילן, בית ספר תיכון דתי, ישיבה ואולפנה, זאת בצד פיתוח סביבתי ברמה גבוהה.

מעצבת הפנים נעה זוין (“בית של רעיונות”), העוסקת בעיצוב והלבשת בתים רבים עבור הקהל הדתי, ובעלת דירה בפרויקט, היא אחת הדיירות שאימצו את פתרונות הבית החכם. זוין יודעת לספר על התעניינות הולכת וגוברת בפתרונות הללו בקרב רוכשי דירות ומשפצי דירות דתיים, שתרים אחר החידושים והטרנדים העדכניים ביותר. בין האביזרים החכמים המותקנים אצל נעה, שקע חכם במטבח לשליטה חכמה על פלטת השבת, טיימר דוד חכם לחימום המים, מודול תריס חכם להגפה ופתיחה במרפסות ובקר IR לשליטה על המזגן ומכשירי חשמל נוספים.

נועה מספרת: “בעבר היינו משתמשים בשעוני שבת – מוצר שתופס מקום רב בארון החשמל ולא נח לשימוש” היא מסבירה. “היינו צריכים להתפשר ולבחור איזה מוצר יחובר לשעון השבת – הפלטה, המזגן, המדיח, תאורת הסלון, או תאורת המסדרון. עם המערכת החדשה אנחנו מקבלים למעשה “ארון חשמל שלם” בדמות מתגי טאץ’ אלגנטיים ועכשוויים המחליפים את המתגים הישנים, והכל בלי פשרות ובלי לשבור קירות. יש אפשרות לקבל ארבעה מתגים/שעוני שבת במתג אחד של 4 הדלקות. מהזזת מחוגים קטנטנים וזיזים כמעט בלתי נראים בארון החשמל הישן, עוברים לאפליקציה שהשימוש בה פשוט, מדויק וידידותי, והכי חשוב, נמצאת ב”כף היד”, בנייד. יצירת תרחישים בהתאם לזמני כניסת השבת או החג, מסייעת לשמור על אורח החיים הדתי בנוחות. בנוסף, גם במשך השבוע האפליקציה משרתת אותנו. אם אני יכולה לכבות את כל האורות בבית לפני שהולכים לישון, או לפני שאני יוצאת מהבית בלי לעבור חדר – חדר, או אפילו כשאני כבר ברכב, זה נפלא. אני יכולה להדליק לבן הקטן את האור לפני שהוא נכנס הביתה, או להדליק את הדוד כשנמצאים עדיין בטיול. אין מה לומר, יכולת השליטה מרחוק, מקילה על השגרה”.

כמעצבת פנים, נעה מגדירה את הסדרה כ”דיוק אופנתי וטכנולוגי”. “זה הכי נכון ויזואלית, כיוון שיש מתג אחד מינימליסטי על הקיר. כשעוברים את המחסום של ההרגל, נהנים מחוויית נוחות שמשרתת אותנו בבית”.

קרדיט: ניסקו

קובי שקד, מנהל תחום בית חכם בקבוצת ניסקו: “לאחרונה אנו עדים לעלייה בביקוש לטכנולוגיות בית חכם עם התאמות לאורח החיים של ציבור שומרי המצוות. הקהל הדתי מבין שהקדמה הטכנולוגית לא רק שלא מפריעה, אלא אף יכולה לסייע רבות לקיים את אורח החיים המתאים במרחב הביתי, תוך הקפדה על הלכות שמירת השבת ועל הרגלי היומיום בצורה המיטבית.

פתרונות הבית החכם שקבוצת ניסקו מספקת למגזר הדתי, מתייחסים גם להיבטים כמו גודלה של המשפחה ואלמנטים של בטיחות בבית עם ילדים קטנים”. ניסקו מתקינה בימים אלו במאות יחידות דיור המיועדות למגזר הדתי מערכות בית חכם מתקדמות מסדרת הדגל “ניסקו סמארט “NISKO SMART, ובכך מספקת פתרון חדשני לשליטה מלאה על כלל החשמל בבית, לרבות התאורה, התריסים, מצלמות אבטחה, גלאים, מזגן, שער חשמלי, דוד מים וכל מוצר אחר שהדיירים מעוניינים לחבר למערכת”.  מבין הפתרונות החכמים שמותאמים לקהל הדתי ככפפה ליד: הדלקה וכיבוי אוטומטיים של  תאורה על פי תכנית שהוגדרה מראש, תוך שליטה על כל אחת מנקודות התאורה בבית- בנפרד,  כוונון של התריסים לפתיחה והגפה לשמירה על רמה רצויה של כניסת האור הטבעי, הדלקה וכיבוי דוד חימום המים, וגם תפעול המזגן בשעות שיא תוך איזון בין חיסכון בחשמל ובין מיזוג האוויר.

מלבד הסיוע הטכנולוגי בשמירה על קדושת השבת, מערכת הבית החכם תומכת בתרחישים שמקלים את החיים בבית גם בימי חול ושגרה במיוחד עבור משפחות גדולות ומרובות ילדים. כך, למשל, “תרחיש יציאה מהבית” מכבה אוטומטית את כל המכשירים החשמליים, וחוסך את “סיבוב הכיבוי” המסורתי. באותה דרך, ניתן גם לתכנת “תרחיש חזרה” אשר מכין את הבית לקראת השיבה אליו. תרחיש כזה יכול לשלוט בהדלקת דוד המים,  פתיחת התריסים, וכיו”ב.

אז איך זה עובד? המערכת החכמה מתחברת לרשת ה WIFI הביתית. כל האביזרים נרשמים ישירות על הנתב הביתי ועל הענן, כך שהם זמינים לשליטה על הרשת הביתית ומכל מקום בעולם.  בנוסף, המערכת מתממשקת לשירותי גוגל הום,  אלקסה או סירי, לשליטה קולית בכל ההתקנים באפליקציה. ניתן לדבר אל הבית החכם, לומר לו מה רוצים להדליק או לכבות, והוא יבצע. בנוסף לתכונות הללו, המערכת גם מונעת סכנות לא צפויות: עם שליטה מרחוק באפליקציה לא שוכחים מכשירי חשמל דולקים, ובנוסף- המצלמות, הגלאים האלחוטיים (NISKO SAFE ) ומערכת האזעקה- מתממשקים כולם למערכת החכמה, מאפשרים לצפות במתרחש בבית בכל רגע נתון ולקבל התראות על שינויים.

עבור חדרי תינוקות ופעוטות, מייעדת ניסקו מערכת מיוחדת עם טאץ’ חכם לתריס המאפשר נעילה, מצלמות קומפקטיות חכמות, וגם אינטרקום חכם. החכמה של מערכת אינה מסתכמת בתכנון התרחישים, ויש לה מספר יתרונות נוספים. ראשית, המערכת מאפשרת שליטה מכל מקום ובכל עת, תודות לחיבוריות הידידותית שלה למכשירי הטלפון הנייד של בני המשפחה.  יתרון נוסף הוא ברמה העיצובית, תודות לכך שהמערכת משתלבת באלגנטיות ובצורה אסטטית בכל חיבורי החשמל בבית. מערכת הבית החכם מותקנת באופן יעיל ומהיר בתוך מספר שעות, לא מצריכה שיפוץ מקיף של הבית ומתאפיינת באמינות גבוהה ובבטיחות בשימוש.