Site icon מקומונט גבעת שמואל

פתרונות הצללה לבית ולחצר

לקראת העונה החמה המתקרבת ובאה, כדאי להתחיל לחשוב על התאמות שעלינו לבצע בבית על מנת להתאימו לתנאי מזג האוויר המשתנים.

במהלך עונת הקיץ, הטמפרטורות הינן גבוהות במיוחד במדינת ישראל, ולכן פתרונות הצללה נכונים ואיכותיים יכולים לשפר מאוד את השהות בבית ובסביבתו. יש לבחור בפתרונות אשר יאפשרו שהייה נעימה בחוץ גם בשיא הקיץ, ויצננו את הבית כך ניתן יהיה לוותר על הדלקת המזגן או לכל הפחות להוריד את העוצמה שלו.

פתרונות הצללה לבית

פתרונות הצללה לבית מתחלקים למספר סוגים עיקריים.

וילונות הם הדרך הישנה והבסיסית ביותר להצללת הבית. ניתן להשתמש בווילונות הבד הישנים, אשר לרוב הינם אטומים בעקבות עובי הבד, אשר עלול לגרום לאפקט של שמירת החום בחדר, אך כיום קיימים וילונות מחומרים נושמים יותר ואטומים לא פחות, ומומלץ להשתמש בווילונות מסוג זה. ישנם וילונות הסטה אשר מתקפלים על ידי הזזה לצידי החלון, או וילונות גלילה, אשר סגירתם מתבצעת על ידי העלאתם כמו תריסים לחלקו העליון של החלון.

צילום: סקיילר קאנג

תריסים הינם אופציה נוספת, המספקת הצללה באיכות טובה יותר מווילונות הבד.

ישנם מספר סוגים של תריסים הנבדלים זה מזה בעיצוב ובדרגות האטימות, המשתנות על פי הרווחים שבין שלבי התריס, איכות החומר וכדומה. החיסרון הבולט בתריסים הינו חוסר האפשרות לכוונון מצב ביניים, כלומר ניתן רק לסגור אותם לסגירה מלאה המספקת צל או לפתוח את התריס ולהכניס אור שמש לבית, אך עם זאת גם חום. לכן, אחת הבחירות הפופולריות בתחום זה היא תריס אור, כלומר תריס בעל רווח יחסית גדול בין השלבים המספק שילוב מושלם בין כניסת אור היום לבית וחסימת חום השמש.
בנוסף להגנה על הטמפרטורה בחדרים מפני אור השמש הנכנס מבעד לחלונות, חשוב לספק גם הצללה לדלתות ולקירות הבית עצמם, שכן גם הם עשויים לצבור חום ובכך לחמם את כל פנים הבית.

ישנן מספר אפשרויות לפתרון של הצללת הבית על ידי הצללה חיצונית, כדוגמת סוככים מסוגים שונים, אשר לרוב מותקנים מעל דלת הכניסה אך חלקם מספקים צל גם בקירות חיצוניים של החדרים המרכזיים בבית. בנוסף, ניתן לעשות שימוש בפרגולות תלויות, להרחיב מרפסות וכדומה על מנת ליצור הצללה טבעית על חלק ניכר מהבית.

פתרונות הצללה לחצר

על מנת לא לוותר על הישיבה בגינה או במרפסת במהלך חודשי הקיץ החמים, מומלץ לדאוג לפתרונות הצללה גם בחוץ.
קיים מגוון רחב של פתרונות הצללה לחצר, ניידים או נייחים.

בעולם הפתרונות הניידים בולט בעיקר הגזיבו המתקפל, אשר ניתן לאחסן במחסן ולפתוח בעת הצורך. מתאים בעיקר לאנשים אשר לא מעוניינים בפתרון קבוע ומעדיפים את המחיר הזול יותר.

באשר לפתרונות הנייחים, המוכרת ביותר ביניהם היא הפרגולה, המבנה העשוי עץ אשר נפרש מעליו סוכך מסוג כלשהו המגן מפני השמש.

ניתן לבחור גם בגזיבו נייח, אשר לרוב מגיע בעיצובים מורכבים ונחשב לפריט בעל אמירה עיצובית בולטת בחצר שלכם. בנוסף קיימות גם רשתות צל, המספקות מראה דקורטיבי פחות אך נחשבות לאפקטיביות ביותר.
להצללה נקודתית יותר, ניתן להתקין מרקיזה, שהיא סוכך זרועות מתקפל המוכר לנו משימוש בחזיתות של חנויות ובתי עסק.