Site icon מקומונט גבעת שמואל

פתרונות הצללה למרפסת גג – היתרונות של פרגולת אלומיניום

למרפסות גג יש לא מעט יתרונות מובהקים כגון הגדלת השטח השימושי של הבית, מקום בו ניתן לאחסן חפצים ואף לבלות כל בני המשפחה יחדיו. אלא שבקיץ הישראלי שמתפרש על פני רוב חודשי השנה, הדבר כמעט בלתי אפשרי ללא שילוב של פתרונות הצללה בגג. וכשמחפשים פתרונות הצללה למרפסת גג ישנו פתרון אחד שאנחנו ממליצים לכם להתקין – פרגולת אלומיניום תלויה.

פתרונות הצללה למרפסת גג – מדוע דווקא פרגולה מאלומיניום תלויה?

ישנם פתרונות שונים שנועדו להגן על מרפסת הגג מפני תנאי מזג האוויר, ביניהם סוככים מסוגים שונים (זרוע וכו’). אלא שכאשר מדובר בגג, השטח הגדול אינו תמיד מאפשר שימוש בזרועות ופתרונות ביניים שכאלו, כמו גם שהדבר אינו מחזיק מעמד כנגד רוחות חזקות שמשתוללות בתקופת החורף. פתרונות הצללה למרפסת צריכים להיות חזקים ויציבים, בעלי עמידות רבה לתנאי מזג האוויר הקשים בישראל, כך שישרדו הן את השמש הלוהטת והן את הגשמים והרוחות שפוקדים אותנו בכל שנה. הפתרון הטוב ביותר הוא כאמור, בניית פרגולה מאלומיניום.

פרגולת אלומיניום מתאימה במיוחד למרפסות גג מאחר והיא עשויה מחומר קל משקל שאינו יוצר בעיות משקל על היסודות של המרפסת. יחד עם זאת, היא עדיין חזקה מאוד ומסוגלת לעמוד בכל תנאי מזג האוויר. כמו כן, במידה ובוחרים באפשרות של פרגולת אלומיניום תלויה (הכוונה לכזאת שמצידה האחד היא מעוגנת למבנה הבית ואילו הצד האחר שלה מרחף לחלוטין ואינו נוגע ברצפה), הרי שגם פותרים את עניין אי-היכולת לקבע קורות תומכות על הריצוף הקיים של המרפסת.

הגנה מלאה מפני השמש ומרפסת יבשה

פתרונות הצללה למרפסת גג צריכים לספק הגנה מלאה מפני השמש אך רצוי שגם ניתן יהיה “לשחק” עם רמת חדירת קרני השמש למתחם. גם במקרה הזה פרגולות האלומיניום עומדות במשימה באופן נהדר. הסיבה לכך היא שלעומת פרגולות העץ, בסוג זה של פרגולות ניתן ליישם בקלות רפפות מיוחדות  שמותקנות בחלק העליון של הפרגולה. רפפות אלו דקות והצפיפות ביניהן קובעת כמה שמש תחדור מבעדן. ישנן פרגולות אלומיניום שמגיעות עם מנגנון חשמלי עבור רפפות אלו, שנעות על צירן לפתיחה או סגירה מלאה לפי  הצורך.

ומה עושים בחורף? גם במקרה זה ניתן ליישם מנגנון מיוחד ולשמור על המרפסת יבשה לחלוטין גם כאשר סופת גשם מתרחשת בחוץ. המנגנון כולל התקנת מרזב מובנה בתוך הפרגולה ומסילות איסוף מים ישירות אליו. כך המים אינם מרטיבים את הרצפה, מפונים למערכת הביוב ומאפשרים לשהות תחת הפרגולה גם בחורף בצורה נוחה ונעימה.

פרגולות אלומיניום – גם החוק לטובתן

האם ידעתם כי חוק הפרגולות שמהווה תיקון לחוק התכנון והבנייה, מאפשר מאז 2014 לכל מי שיש לו מרפסת גג או מרפסת בכלל, להתקין פרגולות אלומיניום תלויות במינימום הבירוקרטיה? למעשה, במרבית המקרים לא תתבקשו להגיש בקשה להיתר בנייה וזהו עוד אחד מהיתרונות הקשורים לקלות המשקל של החומר. החוק אומר כי אם מדובר בפרגולה בגודל של עד 20 מ”ר, הרי שאין צורך בדיווח, אין צורך בקבלת היתר ואפילו לא אישור של קונסטרוקטור.

עבור פרגולות גדולות יותר של 20 עד 50 מ”ר (המצב השכיח) יש צורך בהגשת דיווח ואישור קונסטרוקטור אך אין צורך בהיתר בנייה! כלומר, כל אחד יכול להתקין את הפתרון הכה מומלץ הזה ולהכשיר את המרפסת לשימושים השונים לאורך כל השנה. עבור פרגולות מאוד גדולות חלים כל הכללים של לפני שנת 2014,  כלומר, נדרש היתר בנייה אך לפי החוק החדש מדובר בתהליך הרבה יותר קצר ומזורז כך שכולם מרוויחים.

חברת אופק מעקות ואלומיניום תמיד לשירותכם

פתרונות הצללה למרפסת גג ושמש על בסיס אלומיניום איכותי, הם ההתמחות של חברת אופק מעקות ואלומיניום. דרכינו תוכלו ליהנות מליווי מקצועי מלא אשר כולל ייעוץ לגבי הפרגולה המתאימה ביותר לצרכיכם, טיפול בכל הבירוקרטיה אל מול הרשויות ובעלי המקצוע הרלוונטיים והתקנה שעומדת בכל דרישות החוק מבחינת איכות ובטיחות. התקשרו אלינו עוד היום והצטרפו למעגל הלקוחות המרוצים שלנו.

 

מאמר זה נכתב על ידי אופק מעקות אלומיניום. אנו מפעל ייצור בתחום מעקות זכוכית למרפסות
מסתורי כביסה, פרגולות, הצללות חיפוי קיר וגדרות מאלומיניום.
חברתנו פועלת במשך כעשור בכל רחבי הארץ בהיקפים גדולים ובסטנדרטים
הגבוהים ביותר

כתובתינו: אשל 1, שדרות
טלפון: 08-9309311

מייל: info@ofekmaakot.co.il