Site icon מקומונט גבעת שמואל

צאט בוט – הכלי החזק בעסק

כל דבר שמשחרר לחץ והתעסקות מבעל הבית, תוך כדי שהוא מביא ערך מוסף ולקוחות חדשים הוא ברכה לכל עסק. אני יוצא מנקודת ההנחה כי אם אתם בעלי עסק בכל קנה מידה, אתם מסכימים עם המשפט הזה. יותר ויותר אנשים מבינים כמה צאט בוט הוא כלי ייחודי וחזק, אך בד בבד נתקלים באתגר של איך עושים את זה בצורה נכונה.

דבר ראשון, חשוב להבין שבאמת כדאי להקדיש לכך מחשבה. כאשר הצאט בוט נעשה בצורה נכונה ונבונה, הוא מהווה מכרה של זהב עבורכם ועבור העסק שלכם. כאשר הוא נעשה בצורה חובבנית על ידי אנשים שאין להם מספיק ניסיון בבנייה של הצאט בוט מודלים נכונים עסקית (ולא רק טכנית), זה פשוט לא עובד ללקוח שלכם, ויוצר תסכול.

איך עושים צאט בוט יעיל שמניב עבורנו כסף:

אני בטוח לגמרי שאם אתם גולשים ברשת האינטרנט ומקבלים שירותים מחברות שונות, נתקלתם כבר יותר מפעם אחת בצאט בוט. מה לעשות וכיום רוב רובם של הצאט בוטים פשוט לא נעשו כראוי, ובמקום להוות מענה נוח וחיוני ללקוחות, הם יוצרים אי נוחות, תסכול ואף כעס רב.

ישנם תיעודים של אנשים שממש מקללים את הצאט בוט של חברה זו או אחרת, מרוב תסכול על התשובות שאינן עוזרות להם במאום. כדי שלכם זה לא יקרה – הנה מה שאתם חייבים לדעת על התחום:

  1. אל תתפתו להכנה מהירה וזולה של צאט בוט לעסק. יש יותר מדי כאלו, ויש סיבה שהם כאלו זולים. זה רק יעשה לכם נזק ושם רע לעסק
  2. תעשו את כל עבודת ההכנה שבעל המקצוע מבקש מכם – ככל שאתם יותר מעורבים, כך יותר טוב, שכן בסופו של דבר אתם מנסים לעשות משהו טוב עבור הלקוח, ועבור העסק שלכם
  3. זכרו תמיד – הצאט בוט עובד עבור הלקוח שלכם. הוא חייב לדעת לענות לו על הכול, אבל תשובה לא צריכה להיות תשובה נחרצת, ואפשר לענות גם במשפט כגון: “בשביל זה אנחנו צריכים לחבר אותך עם נציג אנושי, ונשמח לעשות זאת. איך תרצה שנענה לך, בטלפון או במייל”, והנה השגתם ליד.

השלבים להקמת הצאט בוט

בין אם אתם עובדים על קידום העסק בפייסבוק או על קידום אתרי וורדפרס עסקיים, הכלי הזה של צאט בוט יכול לעבוד עבורכם אם תבצעו את השלבים הנכונים. בשלב הראשון יש להבין, ועדיף כמובן על בסיס ניסיון, מה השאלות הנפוצות ביותר שהלקוחות שלכם שואלים.

את מסד הנתונים הזה מעשירים בניסוחים שונים לשאלות, וממלאים אותו בתשובות התואמות. לאחר מכן מבצעים הרצה, ובודקים מה פספסנו בתחום השאלות והתשובות. אחרי שהרובוט למד מספיק, אפשר להוציא אותו להרצה מול לקוחות, וגם אז ממשיכים את הלמידה, ונמצאים איתו כל יום, מעדכנים ומחזקים. אחרי זמן מה, הוא עובד לבד, ופרט לעדכונים פה ושם, יש בידיכם מכונה משומנת היטב ללקוחות חדשים, ומרוצים.