Site icon מקומונט גבעת שמואל

ציוד אימון ליוגה, כי תנוחה היא לא רק סקס

יוגה צריך לתרגל, מה לעשות, יציבה ואיזון לא משיגים מאימון של פעם בשבוע בסטודיו של המורה. יש לתרגל תנוחות יוגה בבית, מדי יום, לפחות פעם אחת. מה שכן, ציוד אימון ליוגה רוכשים פעם אחת ומכינים מעט מקום ליד הספה, שיהיה אפשר לפרוס את המזרן או להניח בקלות את הגליל.

הציוד אתו מתאמנים ביוגה כולל גם כדורים כמו בפילאטיס אבל חלק גדול מן התרגילים אפשר לעשות בלי כדור. הלא התלמידים הראשונים בהודו לא השתמשו בכדור פלסטיק וגם לא בטבעת מיוחדת. לכן הדגש נשאר על הגוף עצמו אבל אל דאגה, המתיחה והפיתול נשארים גם הם והם מספיק קשים גם ככה, כך שיש במה להשקיע מאמץ, גם אם זה לא כדור גדול.

היוגה מלמדת אותנו יציבות והיוגה מלמדת אותנו לחשוב בנחת. הקפיאה בתנוחה מסוימת, גם כשהיא קשה, מלמדת גם את הגוף וגם את הנפש, לשקוט, להתאמץ בנחת ולמות בקלות. וכיוון שאתם לא תלמידים מהודו אז יש לכם ציוד אימון ליוגה, מזרון נוח וחדר מחומם. כן, אחת ההכנות לקראת האימון היא לחמם את החדר, הרי לא תרצו להקפיא את התנועה ויחד עם זה לקפוא מקור. זה גם לא יילך טוב, אז כדאי לרכוש ציוד אימון ליוגה ויחד אתו לחמם את החדר לפני התרגול.

יוגה. צילום: pixabay

באשר למזרונים עצמם, למשל, אפשר להתאים את העובי לנוחות האישית. יש מתאמנים שמספיק להם מזרן בעובי של 4 מילימטר ויש כאלה שמרגישים את הרווחים שבין הרצפות וראוי להם מזרן עבה יותר. כאן יש לדאוג לקשיחות שלו כי אי אפשר להתאמן על משהו רך, צריך קונטרה רצינית לכפות הרגליים אם רוצים לעמוד ישר. לפיכך צריך להצטייד לאימון ביוגה כדי להשיג תוצאות רצויות. ואם כבר בתוצאות מדובר אז כאן מגיעים לחלק הנחמד, כי מפעם לפעם משתפרים לבלי הכר. מי שמתרגל באופן קבוע ימצא את עצמו משתפר מפעם לפעם ולא במרווחים קטנים אלא שהמרווחים בין שיפור לשיפור גדלים ככל שמתאמנים.

משמעת היא גם ציוד אימון ליוגה

וכאן מגיעים כמובן אל המשמעת העצמית. כמו בכל ענף ספורט, בלי משמעת אין תוצאות אבל המעניין ביוגה הוא האימון הנפשי. הרי היוגה ממרכזת גם את הנפש ויוגה משפיעה גם על רגיעה ומיקוד, אז גם ההכנות לקראתה הן לא רק ציוד אימון ליוגה אלא גם החיזוק הנפשי שבא כחלק אימננטי מן האימון. העמידה הישרה על רגל אחת, למשל, מלמדת לא רק יציבות פיזית אלא גם חיזוק לקראת כל מה שבא אלינו מן החיים עצמם והדברים אינם דיבורים בעלמא אלא מרכיבים ברורים בתוך היוגה. לא סתם היוגה נעשית בשקט, להבדיל ממשחק כדורסל, למשל. שם יש דגש על תנועה חיצונית שהיא מהירות וראייה מרחבית אבל כאן, כמו הציוד למתאמנים ביוגה מדובר במיקוד.