Site icon מקומונט גבעת שמואל

ציוד כיבוי אש – הציוד שכל עסק צריך

Fire safety system, home emergency evacuation. Smoke detector and small house on blueprint drawing background. Domestic fire protection. 3d illustration

ציוד כיבוי אש – הציוד שכל עסק צריך

בתי עסק בישראל אינם חסינים מפני סכנות אש ושריפה. שריפה יכולה להתפרץ באופן מהיר ביותר עקב בלאי במערכת החשמל, בשל רשלנות של עובד כלשהו בעסק או של לקוח שנכנס לעסק או בשל כל סיבה אחרת. כיום, חובה להתקין בכל בית עסק ציוד כיבוי אש. חשוב להבין כי ציוד כיבוי אש יכול למנוע שריפה רצינית שעלולה לגרום נזקים למבנה, לציוד המצוי בתוך העסק וכמובן, הכי חשוב: לאנשים שמצויים במקום. ציוד כיבוי אש איכותי יכול להציל חיי אדם במקרה של שריפה שמתפרצת בבית עסק.

איזה ציוד כיבוי אש צריך להחזיק בבית העסק?

כיום ניתן למצוא לא מעט מערכות אש מתקדמות. יחד עם זאת, לא כל עסק יידרש להכניס את המערכות הללו, אלא בעיקר עסקים גדולים. יחד עם זאת, ישנו ציוד בסיסי שחשוב שיהיה בכל בית עסק לרבות בתי עסק קטנים. ציוד מעין זה הוא: גלאי עשן אשר יכול להתריע באופן מהיר על דליקה ולאפשר פעולה מהירה שכן, הוא מחובר גם למערכות של כיבוי האש. מטפים, ארונות כיבוי אש שמכילים בהם צינור כיבוי אש ועוד. כמו כן, עסקים גדולים צריכים לשלב גם ספרינקלרים, מערכות פינוי עשן ועוד.

כיצד בוחרים ציוד כיבוי אש בצורה הטובה ביותר?

חשוב להבין כי כיום ניתן למצוא היצע רחב מאוד ומגוון מאוד של ציוד כיבוי אש. בשוק המדובר ניתן למצוא מערכות רבות ואמצעים רבים הרלוונטיים לצורך הגנה על המבנה והשוהים בו במקרה של התפרצות שריפה. כל בית עסק חייב לבנות את מערך ההגנה הטוב והמתאים ביותר עבורו באופן ספציפי, מפני שריפה. יש לקחת בחשבון את גודל המבנה, את אופי העבודה בבית העסק ועוד. את הציוד כמובן חשוב לרכוש רק מחברה אמינה ובעלת מוניטין, אשר ידוע כי מעבר לעובדה שהיא מספקת מגוון רחב של סוגי ציוד הרלוונטי לצורך כיבוי אש, היא גם מציעה אנשי מקצוע אמינים, מוסמכים ומקצועיים לצורך התקנת הציוד בצורה המיטבית בבית העסק.

חשוב לזכור שיש ציוד שמחייב בדיקות תקופתיות על ידי מומחים ועל כן, מראש יש לבדוק איזה ציוד צריך בדיקה תקופתית ומתי, על מנת לבצע אותה. כמו כן חשוב לבדוק תקן 1220 ולבדוק שבכל בניין קיים אחד כזה.