Site icon מקומונט גבעת שמואל

בישיבת מועצת העיר: “ראש העיר, שכחת והזנחת את התושבים”

ישיבת מועצת העיר האחרונה הייתה מעניינת במיוחד. זו ישיבת המועצה הראשונה מאז הכריז ראש העיר יוסי ברודני על כך שהוא מתכוון להתמודד לכנסת הקרובה ולהוביל את רשימת הבית היהודי וקמפיין החזרה לחיים של המפלגה הוותיקה – וזאת במקביל להמשך עמידתו בראשות העיר, דבר שעורר עליו את כעסו של יו”ר האופוזיציה, גל לנצ’נר.

חבר מועצת העיר גל לנצ’נר התמקד בדבריו, בבית הספר היסודי הממ”ד החדש שצפוי להיפתח בשנה”ל הקרובה ובחששות התושבים לגביו.

לדבריו של לנצ’נר, “סיום בנייתו של בית הספר לא נראה באופק אבל הלימודים במוסד החדש אמורים להתחיל בעוד חודש בדיוק והתלמידים ככל הנראה יאלצו ללמוד באתר בניה וזאת עד כמה שניתן ללמוד, ואם בכלל”.

בית הספר החדש, השבוע. צילום: מקומונט גבעת שמואל
יו”ר האופוזיציה גל לנצ’נר בישיבת מועצה (ארכיון).

עוד הטיח חבר המועצה לנצ’נר בראש העיר ברודני: “נדמה כי העירייה בראשותך לא הצליחה לגייס צוותי הוראה מיומנים לטובת הכיתות החדשות וגם כאן ישנה עננה גדולה על איכות הצוותים ולא רק על גיוסם, וכמובן שאין מה לדבר בכלל על קונספט חינוכי חדשני ובתקווה שרק ידעו לקרוא ולכתוב.”

לדברי לנצ’נר, מספר הילדים שיהיו בכיתות עומד על סביב 35 ילדים בכיתה, אינו סביר ומעלה חשש לצפיפות לא ראויה בעיר הדואגת לילדיה. “אני מזכיר שהשנה היא 2022 ואין שום סיבה לצפיפות שכזו”, קבע.

לנצ’נר המשיך להציג את החוסרים ואי המוכנות, לטענתו, של בית הספר לקראת פתיחת השנה ונגע באחד הפצעים הכואבים של מרבית ההורים בחינוך הממ”ד – העשרה, ו’עלויות נוספות’: “על חוגים אמרו להורים כי אין בכלל צפי להיתכנות. וכמובן שעלויות, איך אתה אוהב לחייב את התושבים בעלויות… כל משפחה צפויה לשלם בבית הספר החדש מאות שקלים יותר מבתי ספר אחרים וזאת רק משום שלא השכלת להביא לבית הספר את התוכנית הממשלתית שקיימת בבתי הספר האחרים. שישלמו התושבים. מה אכפת לך. כבר שכחת איך זה ילדים ביסודי.

מודעות תודה לראש העיר שהופצו השבוע ברחבי העיר. לא ברור מי עומד מאחריהן – התומכים או המתנגדים?

“ראש עיריית גבעת שמואל – שכחת והפקרת את התושבים. להחליף את שם בית הספר “מגל הידע” ל “כנפי רוח” היה לך חשוב לשנות אבל לדאוג שבית הספר יעבוד כנראה שממש לא. לגבי שאר מוסדות הלימוד נצטרך מספר רב של שנים כדי לתקן את כל הטעויות שגרמת.

אני לא יודע אם חוסר תפקודך נובע מתשומת הלב שלך לבחירות הארציות אבל תושבי העיר בהחלט מאוכזבים מכך שאתה פשוט לא כאן. אתה אדוני, מסתבר כבר לא כאן מזמן. השפיץ החינוכי אמרת? כנראה רק בפרסומות שלך. ואת המחיר ימשיכו לשלם ההורים והתושבים.”

לדברי נוכחים בישיבה, ראש העיריה מצידו לא נשאר חייב ואמר כי בגבעת שמואל יש מעל 98% אחוזי בגרות, בתי הספר בעיר טובים מאוד וכי העיכוב של הקבלן בגמר הבניה לא באשמתו. עוד הסביר ברודני כי הקונספט החינוכי בבית הספר הוא חדשני “ואכן תהיה למידה תוך כדי תנועה.”