Site icon מקומונט גבעת שמואל

צפו | שלוליות ענק, בוץ וחניונים מוצפים: גבעת שמואל מתמודדת עם הגשם

מאז שעות הבוקר מתקבלות במייל האדום תלונות של תושבים על פגעי מזג האוויר בגבעת שמואל במהלך הלילה. אמנם, בניגוד לערים אחרות בעיר שלנו לא נאלצו כוחות הביטחון לחלץ משפחות וקשישים מהבתים, אך תלונה שחזרה על עצמה שוב ושוב היתה “מדוע ב-2020 אנחנו נאלצים לחיות כמו במעברה”. 

התמונות שבכתבה התקבלו ב”מייל האדום”. נעשה ניסיון לאתר את בעלי זכויות היוצרים אך לא בכל המקרים הצלחנו לאתר אותם. אם אתם בעלי הזכויות ומעוניינים לקבל קרדיט על הצילום ו/או להסיר אותו, אנא פנו אלינו במייל.

בשכונת גיורא התלוננו תושבים רבים על סחף של מים מעורבבים בחול ולכלוך שהגיעו מכיוון רחוב הזיתים ומזרח העיר, גלשו דרך רחוב הנשיא והתרכזו בשטח החולי שבקצה השכונה, על יד גשר הולכי הרגל ושטח הבניה של הקניון העתידי (שבשלב זה נעצרה בו הבניה).

שכונת גיורא, סמוך לגשר הולכי הרגל. צילום: מתוך פייסבוק
ביצות ענק ושלוליות. צילום: מתוך פייסבוק

ואם בסחף מאתרי בניה עסקינן, גם דיירי רחוב בגין 13 התעוררו הבוקר למחזה מכעיס כשכל קומת לובי הכניסה לבניין התמלאה מים ובוצה מאתר הבניה הסמוך. הדיירים במקום סיפרו למקומונט גבעת שמואל שהבעיה דווקא היתה צפויה וכבר ביום ראשון נעשה ניסיון להקדים תרופה – אך נראה שהפתרון לא הספיק. גם ראש העיר ברודני הגיע למקום על מנת לאמוד את הנזק ולשקול יחדיו פתרונות, אולי בכלים שיש לעירייה בנושא. אך כאמור, התוצאה בסופו של דבר – לא נעימה. נקווה שעד הסערה הבאה תימצא התשובה.

צילום: לפי סעיף 27א לחוק כויות יוצרים

בד בבד עם השטפונות ה”רגילים” גם דיירים של מספר בניינים פנו אלינו לאחר שחניונים תת-קרקעיים התמלאו מים, אמנם לא ברמה מסכנת חיים או כזו שגורמת נזק מיידי לרכוש הפרטי, אך גם הם חוששים לגבי הבאות ומקווים לפתרונות, אם על ידי העירייה או על ידי הקבלנים שבנו את הבניין ואחראים לתחזוקתו.