Site icon מקומונט גבעת שמואל

צריבה על עץ – גם אתם יכולים להפוך לאומנים

(צילום: באדיבות lasercut4)

מערכות לצריבה ולחריטה בלייזר מבוססות על טכנולוגיה מהירה ונקייה שהולכת ומחליפה די במהירות את טכנולוגיית הלייזר הוותיקה והמזדקנת. צריבה ישירה באמצעות קרן לייזר הופכת היום לתהליך נפוץ יותר ויותר שמשמש תעשיות רבות. טכניקה זו מציעה צריבה בלייזר כמעט על כל סוג של חומר, בתהליך שהוא עמיד בפני שחיקה ומתבצע ללא מגע בחומר. מכשיר החריטה בלייזר משמש לצריבה ולחריטה של מידע, כתובת, ברקוד, מספרים סידוריים, לוגו של חברה וכן הלאה. צריבה בלייזר מתבצעת היום על מגוון רחב של חלקי רכיבים.

בחיי היומיום שלנו, סימון ואבטחה הם שני אלמנטים הכרחיים בסוגי מוצרים שונים. ההתפתחות החברתית יוצרת דרישה ברמה גבוהה להוספת יופי למוצרים ולעבודות אומנות. צריבה על עץ בלייזר, לדוגמה, היא שיטה שתשאיר על אובייקט העץ (וכמובן על כל חומר אחר) סימן כלשהו, כולל שינוי גוון בגלל התהליך הכימי שכרוך בצריבה.

הלייזר, שמאופיין ביעילות גבוהה ובעלות נמוכה, הפך ליישום נרחב של מקור אור שמשמש אותנו להליך של עיבוד חומרים. עם טכנולוגיית לייזר, גם אתם יכולים להיות אומנים ולצייר על סוגים שונים של חומרים מדהימים.

ציור על עץ

הלייזר משמש לצריבה ולחריטה על עץ, ברוב המקרים לסימון שמות והטבעת דיוקנאות על מזכרות מעץ שעליהן מוטבעות תמונות של אטרקציות תיירותיות, על קערות שעליהן מוטבעות דמויות מצוירות וכו’. צריבה של תמונה ישירות על העץ היא חלק מהיישומים שמאפשר מכשיר החריטה בלייזר.

אפשר לסווג את העץ ל-2 קטגוריות – עץ רך ועץ קשה. עץ קשה כמו, אגוז, מהגוני ואדר – מבטיח תוצאות טובות. אפשר לצרוב גם בעץ רך אבל התהליך דורש נקיטת צעדים מיוחדים וייתכן שהתוצאות יהיו פחות טובות.

ציור על מתכת

בהשוואה לעץ, המתכת הרבה יותר מוצקה. לכן, החומרים הטובים ביותר לסימון בטכניקה המסורתית היו הגרועים ביותר לסימון במכשירי הלייזר הישנים. בעיה זו נפתרה באמצעות מכשירי לייזר מתקדמים שכוללים סיב סימון טוב יותר ואורך גל קצר יותר. מכשירים אלה יכולים לצייר גם על חלקים ממתכת. באמצעות מכונות אלה אפשר כעת לחרוט בקלות על מתכות גם לצרכים מסחריים.

ציור על זכוכית

הזכוכית, בגלל התכונות שלה, היא מועמדת טובה ביותר לסימון באמצעים אחרים כמו התזת חול או חיתוך באמצעות יהלומים ומים. כאשר הלייזר פוגע בזכוכית משהו מעניין אחר קורה: היא נשברת. אבל, אם מפעילים במהלך הצריבה מידה נכונה של כוח, מהירות ומיקוד, אפשר להשתמש בלייזר כדי לחרוט גם על זכוכית ואפילו להשיג תוצאות מצוינות.

ליצור יצירת אומנות

צריבה בלייזר יכולה לשמש גם ליצירת עבודות אומנות. בדרך כלל, הפעולה כרוכה בחריטה על משטחים מישוריים, על מנת לחשוף רמות נמוכות יותר של פני השטח או כדי ליצור חריצים ותלמים שיכולים להתמלא בדיו, גלזורה או חומרים אחרים.

באמצעות טכניקת החריטה בלייזר, אומנים יכולים ליצור עבודת אומנות על גבי המחשב ולהעביר את היצירה מהמחשב, בתהליך של צריבה או חריטה בלייזר, אל החומר הרצוי.