Site icon מקומונט גבעת שמואל

קומה 16, עם נוף לים – על חורבות פארק אירועים עירוני; החל שיווק פרויקט הבניה שיחליף את הפארק המרכזי בגבעת שמואל

פארק האירועים. ריאה ירוקה בלב העיר ללא תחליף. צילום: מקומונט גבעת שמואל

בשנים האחרונות מגיעים תושבי גבעת שמואל בהמוניהם לפחות 3-4 פעמים בשנה לפארק האירועים המרכזי בצומת הרחובות הנשיא והזיתים, לטובת במת יום העצמאות המרכזית, מופעי החופש הגדול ועוד. אלא שמאחורי הקלעים ובלי הרבה פרסום, מסתבר ששטח הפארק כבר נמכר לחברת בניה פרטית, שהחלה בשיווק פרויקט מגורים גדול במתחם – שייהרס כבר בחודשים הקרובים, ללא חלופה ראויה לאירועים עתידיים בגבעת שמואל.

פארק האירועים. ריאה ירוקה בלב העיר ללא תחליף. צילום: מקומונט גבעת שמואל

מדובר בפרויקט של קבוצת נחמיאס, שמבטיחה באתר האינטרנט שלה “לגור במיקום הנחשק ביותר ברחוב הזיתים ברמת הדקלים -גבעת שמואל”.

באתר החברה לא מציינים שלמעשה מדובר בפרויקט שייבנה על חשבון פארק האירועים הציבורי של גבעת שמואל, אך מבט במפה המצורפת בתיאור המקום הדברים ברורים ובאתר הועדה המקומית לתכנון ובניה ניתן לראות שמדובר בשטח הנמצא בגוש 6368 חלקה 2287 – פארק האירועים גבעת שמואל.

>> מה צפוי להיבנות על שטח הפארק הציבורי – צפו בתוכניות המלאות <<

על פי התוכניות של קבוצת נחמיאס, פרויקט הבניה יכלול “מגדל בודד ומפואר בן 16 קומות, מעל קומת מסחר ולרשות הדיירים יעמוד לובי מפואר רחב ידיים וחניון גדול ומאובטח”.

ההיתר הסופי להריסת הפארק ממתין לאישורו של ראש העיר – שכנראה מחכה ליום שאחרי הבחירות, אם ייבחר לקדנציה נוספת. צילום: מקומונט גבעת שמואל
צילום מסך מתוך אתר קבוצת נחמיאס

עוד מבטיחים באתר “נגישות מהירה באמצעות גישה מהירה ונוחה לעורק התחבורה הראשי כביש 4”. כנראה שם לא שמעו עדיין על הפקקים הקבועים בבוקר ואחר הצהריים בדיוק על הצירים הללו של רחוב הזיתים והנשיא, בואכה היציאות מהעיר.

התוכנית דרושה עדיין אישור סופי וקבלת היתר בניה מהועדה המקומית לתכנון ובניה בראשה עומד ראש העיר, אך אנשי המכירות של החברה כבר יודעים להגיד “שהתוכנית תאושר בוודאות” ולמקומונט נודע שלפחות 7 דירות כבר נמכרו בפרויקט בשלב הפרה-סייל.

מה שכן ידוע, זה שבשלב זה לא מתכננים בעירייה פארק אירועים חלופי ולא ברור מה יעשו בעיר לכשיתקבל היתר ההריסה לפארק והבניה של הבניין החדש במקומו, מאחר ובניית מתחם כזה יחד עם האישורים המתאימים צפויה לקחת חודשים ארוכים – ובינתיים לתושבי גבעת שמואל לא יהיה מקום לקיים אירועים המוניים בחגים הלאומיים, בחופשות ולתנועות הנוער ועוד.

בימים האחרונים חתמו למעלה מחמש מאות תושבים על עצומה הקוראת לראש העיר יוסי ברודני לחזור בו מתוכנית הרס פארק האירועים העירוני “לטובת קבלנים ומגדלי מגורים נוספים”.

לדברי מאות החותמים על העצומה, “מדובר בהרס פארק ציבורי שהוא מרכז החיים בעיר גבעת שמואל, הרס שטח ירוק בלב גבעת שמואל! מגדלי מגורים נוספים יגרמו לירידה באיכות החיים של התושבים, עומס בבתי הספר, העלאת הארנונה, ופקקים בלתי נסבלים שכבר כיום קיימים.”