Site icon מקומונט גבעת שמואל

קונים בית בישראל: משכנתא לזוגות צעירים

המסלול הטבעי של האזרח הישראלי מוביל אותו כל הדרך, מביה”ס לצבא, לטיול וללימודים, לזוגיות ולחתונה, לילדים ולמשכנתא. זוגות צעירים רבים חווים קושי ברכישת דירה, עקב מחירי הדיור בישראל. “מצוקת הדיור” נהוג לקרוא לכך, אך האמת היא שמדובר בעיקר במצוקת המשכנתאות, שכן בעוד שחיים ממוצעים ופשוטים נגישים לרוב תושבי ישראל, הרי שחלום הדירה, שהוא חלום המשכנתא בארצנו הקטנה והחמה, הופך את החיים לאתגר.

אם אתם זוג צעיר שמחפש לעשות את צעדיו הראשונים להבטחת העתיד המשפחתי, דעו לכם שלמרות האתגר, למרות הקשיים – אתם כנראה יכולים להשיג הלוואת משכנתא. לזוגות צעירים יש כמה יתרונות שמאפשרים להם לקבל אישור משכנתא מהבנקים השונים בישראל. מי שיודע למנף את היתרונות הללו – מישהו כמו יועץ משכנתאות ליתר דיוק, יוכל לצעוד אתכם יד ביד לעבר הגשמת חלום הדירה.

האפשרויות למשכנתא לזוגות צעירים בישראל

  1. המדינה מתעדפת זוגות על פני רווקים בכל הנוגע למשכנתא – אתם זוג? יש לכם יתרון!
  2. זוגות לרוב מקבלים גיבוי משני בתי אב, של החתן ושל הכלה גם יחד, מה שמאפשר לעיתים קרובות גישה להון גדול יותר
  3. במקרה ושני בני הזוג עובדים, הרי שמקור הכנסה כפול מהווה בסיס איתן לקבלת משכנתא לזוגות צעירים או מבוגרים כאחד, וזאת לעומת רווקים שמציגים מקור הכנסה של אדם אחד.
  4. לזוגות צעירים יש לעיתים גישה להלוואות זכאות למשכנתא בחסות המדינה, מה שאינו זמין לכל אזרח אחר.

אלו חלק מהיתרונות הקיימים לזוגות צעירים הניגשים לקבל משכנתא. עם הייעוץ והליווי הנכון, זוגות רבים מופתעים לגלות כי לא רק שבאפשרותם לקבל משכנתא, אלא כי הם יכולים להשיגה בתנאים טובים למדי, מה שיאפשר להם להמשיך להתפתח כזוג וכיחידה כלכלית בלי הלחץ המעיק של תשלום חודשי כבד מנשוא.

משכנתא לזוגות צעירים. תמונה: pexels

אז מה הצעד הבא שלכם?

דבר ראשון, אסור להתמהמה. הסיבה פשוטה וישירה עד מאוד – מחירי הדירות בישראל תמיד במגמת עלייה, וככל שתמהרו לרכוש, כך הבסיס הכלכלי שלכם ישתפר. בתחילת הדרך, אין זה מאוד משנה כמה עלתה הדירה, שכן לרוב לא תשלמו את מלוא הסכום עליה, ותיהנו מהלוואה מאוד גדולה. בהמשך הדרך תוכלו לבצע תהליך הנקרא “מחזור משכנתא”, לשפר את התנאים על המשכנתא הקיימת או על דירה אחרת, ולהתחיל לטפס מעלה בסולם הכלכלי, תוך מינוף הנכס שלכם שעדיין נמצא תחת הלוואה.

קבלת משכנתא לזוגות צעירים היא כמו מתנה לחיים, דחיפה חזקה בדרך לעצמאות כלכלית במדינת ישראל, ויפה שעה אחת קודם. מהרגע שנעלתם את מחיר הדירה והתחלתם לשלם משכנתא חודשית, הרי שסביר להניח שערך הנכס שלכם רק יעלה ויגדל, כך שבכל שלב תוכלו להמשיך הלאה לנכס אחר, תוך מכירת הקודם, וקבלת הרווח הנקי על הפרשי המחירים (פחות הוצאות נלוות כעו”ד, מיסים וכיו”ב).