Site icon מקומונט גבעת שמואל

קורס בישול למתחילים – הדרך הבטוחה להצלחה בעולם הקולינריה

צעירים רבים בארץ מעוניינים להגשים חלום ולהוביל בעולם הקולינריה הישראלי. כדי להגשים את החלום חשוב לרכוש השכלה בתחום ולהתנסות בעבודה במטבחים שונים, להיחשף לידע תיאורטי ומעשי בטכניקות בישול קלאסיות ומסורתיות לצד טכניקות בישול מודרניות ועדכניות.

צילום באדיבות: בישולים

אם גם אתם חולמים יום אחד לפתוח מסעדה או לעמוד בראש מטבח במסעדה מובילה ומוערכת, מומלץ להירשם לקורס בישול מקצועי המתאים למתחילים. הקורס מיועד לטבחים בתחילת דרכם, לאוהבי הבישול שרוצים להתמקצע ולכל מי שמעוניין להגשים חלום ומתכנן לעשות הסבה מקצועית.

ללמוד מהשפים הטובים ביותר

כדי לרכוש את רזי המקצוע ולהפוך יום אחד לשפים מקצועיים ומוכרים כדאי ללמוד מניסיונם של השפים המובילים בעולם הקולינריה. כך לדוגמה, הסיפור של השף הצרפתי אריק פרשון, בעל שלושה כוכבי מישלן, מוכיח כי אין קיצורי דרך במטבח המקצועי ויש ללמוד טכניקות בישול בקורסים מקצועיים ולעבור הכשרות מקצועיות במטבחים של מסעדות מובילות בארץ ובעולם.

השף אריק פרשון נולד ב-1963 בעיר קורבי שבצפון צרפת, כבר בגיל צעיר החל את דרכו המקצועית, עבד בסופי שבוע כשוליה במסעדה מקומית. בגיל 20 השף פרשון נרשם ללימודי קולינריה בבית ספר מוכר למלונאות ולאחר מכן עבד בתפקידים שונים במספר מסעדות בפריז, ביניהן מסעדת ברואן, La Grande Cascade ובמטבח של המסעדה במלון בריסטול.

לאחר התמחות במסעדות צרפתיות עבר השף פרשון לספרד כדי ללמוד את נפלאות המטבח המקומי ולרכוש ידע מקצועי חדש. לאחר כשנתיים חזר לפריז והחל לעבוד במסעדה לה טור ד’ארז’ן, שם הכיר את מטבחו המרתק של השף מנואל מרטינז. בהמשך עבד במלון קריון בפריז במשך שבע שנים, מתוכן כשף ראשי של המסעדה לז אמבאסדר. בשנת 1993 קיבל השף פרשון הצעה לשוב למלון בריסטול, הוא קפץ על המציאה והחל לעבוד כשף של מסעדת בריסטול, במהלך אותה תקופה זכה לפרס היוקרתי בתחום הבישול- MOF (Meilleur Ouvrier de France).

השף פרשון החליט להגשים חלום ישן נושן, לאחר שנתיים בלה בריסטול הקים מסעדה משלו La Verrière d’Eric Fréchon, שהוקמה בסמוך לפארק דה בוט שומון בפריז. אחרי כשנתיים שב השף פרשון למסעדת לה בריסטול והוביל אותה לזכייה בשני כוכבי מישלן. בשנת 2009 זכתה המסעדה לכוכב מישלן שלישי, המסעדה נחשבת לאחת הטובות בפריז ובצרפת כולה. כדאי לדעת כי השף זכה לעיטור לגיון הכבוד מהנשיא סרקוזי בשנת 2008.

אם גם אתם רוצים להפוך לשפים מקצועיים ומוכרים כמו השף פרשון ורבים אחרים, עליכם להתחיל את הצעד הראשון בלימודים מקצועיים, כך תפתחו ראיה קולינרית רחבה, תרכשו ידע בטכניקות בישול מסורתיות ומודרניות, תכירו חומרי גלם ותלמדו אצל מיטב השפים בארץ, כאשר במהלך הלימודים משתתפים גם בסדנאות מקצועיות של שפים מוכרים המגיעים לארץ כמו השף פרשון.

מתכון לשוקולד ניינגבו עם טוויל קקאו וסורבה בעלי זהב

מרכיבים לסירופ:
185 גרם מים
35 גרם סוכר
90 גרם גלוקוזה
25 גרם קקאו
1 גרם קסנטאן

כדורי שוקולד ניינגבו:

מרכיבים לאקדח ריסוס:

500 גרם שוקולד מריר
340 גרם חמאת קקאו
175 גרם פט דה קקאו
30 גרם צבע מאכל אדום לשוקולד
לתבנית- 1.3 ק”ג שוקולד ניינגבו

מוס שוקולד:

160 גרם מסקרפונה
2.5 ביצים
160 גרם שמנת מתוקה
25 גרם סוכר
15 גרם קקאו
115 גרם שוקולד ניינגבו ולרונה

סורבה שוקולד:

2 גרם מייצבים
250 גרם מים
30 גרם טרימולין
30 גרם סוכר
110 גרם שוקולד ניינגבו

טוויל קקאו:

100 גרם חמאה
100 גרם א.סוכר
80 גרם קמח
20 גרם אבקת קקאו
100 גרם חלבונים

אופן ההכנה:

מכינים סירופ קקאו, יש להביא לרתיחה, להניח לקירור ולהוסיף קסנטאנה תוך כדי ערבול בבלנדר ידני, לשמור במקרר. כעת יש להמיס את המרכיבים לכדורי השוקולד לריסוס, לרסס שכבה דקה בתבניות חצי כדור בקוטר 12.5 ס”מ, לאחר ייצוב יש לצפות בשוקולד ניינגבו מטומפרר. לאחר הוצאת הכדורים מהתבניות יוצרים חורים עגולים בעזרת מקדים, מכינים ספומה של מוס שוקולד, מעבדים את המרכיבים לטוויל קקאו.

יש למרוח את התערובת על שטיח סיליקון בעזרת שבלונה מלבנית, לאפות בתנור בחום 200 מעלות למשך כ-7 דקות ומיד להניח על גליל נירוסטה ולשמור במקום יבש. על הצלחת יש להרכיב את המנה, באמצעות מעט שוקולד מטומפרר, מדביקים חצי כדור שוקולד ובמרכזו גליל של טוויל קקאו אותו ממלאים עד לחצי עם ספומה של מוס שוקולד. לאחר מכן מניחים 15 גרם סירופ ומכסים בספומה, מעל הגליל מניחים קאנל של סורבה ניינגבו ומכסים בדפי זהב, לסיום משלימים את חצי הכדור לעיגול מלא ומגישים.

למידע נוסף כנסו לבישולים – המציע מגוון קורסים לבישול.