Site icon מקומונט גבעת שמואל

קורס עזרה ראשונה – מעניקים מענה בשעת חירום

טיפול ראשוני בשעת צרה הוא אחד הכלים החיוניים ביותר. במדינה שבה תאונות דרכים ואירועי טרור מתרחשים לא אחת, ובסביבה שבה אנשים המקיפים אותנו נפגעים, נפצעים או מתמודדים בעיות פיזיולוגיות שונות, היכולת לספק מענה מהיר ומדויק היא בעלת חשיבות עליונה. בוגרי קורס עזרה ראשונה, אלה שלומדים איך לאבחן בעיות שונות ומה הוא הטיפול הטוב ביותר בכל אחד מהמצבים הללו, הם האנשים הנכונים בזמן הנכון. מסיבה זו בדיוק בוחרים לא מעט גברים ונשים לעבור קורס עזרה ראשונה, בין אם במסגרת תחום העיסוק שלהם, בין אם מתוך רצון לשפר את היכולת לסייע לאחרים, ובין אם משום שהם מעוניינים לדעת כיצד יש לנהוג במצבים מסוימים רגע לפני שהם הופכים להורים ומתחייבים לרווחתו ולבריאותו של הילד.

(צילום: באדיבות אתר pixabay)

מה לומדים במסגרת הקורס?

קורס עזרה ראשונה מעניק לתלמידיו ידע תיאורטי והתנסות פרקטית, ושניהם יחד מהווים את היסודות שעליהם נשען טיפול החירום. לימוד יסודות ההחייאה, אבחון בעיות ופציעות, מתן סיוע ראשוני לנפגעי אירועים לבביים או חבלות פיזיות, כל אלה יעזרו לכם להעניק טיפול מהיר שעשוי להתברר כמציל חיים. כך, אם נקלעתם לאירוע שבו מספר נפגעים, תאונת דרכים או לסיטואציה שבה אדם אחר נופל, נחבל או נפגע, תוכלו להקדים את כוחות ההצלה והביטחון ולעזור לו להתמודד עם מצב החירום. בנוסף, אם כהורים תיאלצו להגיב מהר למראה תינוק או ילד שנמצא בסכנה, תדעו בדיוק איך לפעול ומה לעשות, מה שאומר שזמן התגובה יהיה מהיר – והפתרון טוב יותר.

התמודדות עם מטופל מחוסר הכרה

למרבה הצער, לא חסרים מצבים שבהם נקלעים עוברי אורח למצבים שבה אדם מתמודד עם קשיי נשימה חמורים או מאבד את הכרתו. זה יכול לקרות בסניף הבנק הקרוב אל הבית, בסופרמרקט ואפילו ברחוב. במצבים הללו בוגרי קורס עזרה ראשונה הם ללא ספק דמויות מפתח. בזכות הידע שנרכש במהלך הקורס ניתן לזהות את הסימפטומים בקלות ובמהירות רבה יותר, ולאבחן בעיות אפשריות שונות. זיהוי הבעיה יסייע, כמובן, באיתור הטיפול המתאים ביותר. כך, בזמן שעוברי אורח אחרים דואגים להזעיק את מגן דוד אדום או לאתר רופא בקרבת מקום, בוגרי קורס עזרה ראשונה מציעים טיפול ראשוני. כאשר מדובר במצבים של אובדן הכרה או פציעה חמורה, דווקא הטיפול הזה – פשוט ומהיר ככל שיהיה – עשוי להתברר כטיפול שהציל אדם ממוות או צמצם את חומרת הפגיעה בו. צעד קטן, השפעה אדירה. ללא ספק.