Site icon מקומונט גבעת שמואל

קידום אתרים בגוגל מפות – איך זה עובד

עסקים רבים מבינים כי כדי להיות כמה שיותר רלוונטי כיום בקרב קהל הלקוחות, עליהם להופיע גם ברחבי רשת האינטרנט. הפרסום באינטרנט פופולרי במיוחד בשנים האחרונות, וזאת בגלל התפתחות הטכנולוגיה שהביאה את רשת האינטרנט אל כף ידינו.

כיום בכל טלפון חכם ניתן לגלוש ברחבי הרשת, וכך לחפש מידע רלוונטי שאנו חפשים בכל רגע נתון. זוהי הסיבה שעסקים משתמשים בכל פלטפורמות הפרסום דרך הרשת, כדי להיות כמה שיותר חשופים עבור לקוחות חדשים וגם לקוחות קיימים.

כיצד גוגל מפות יכול לעזור לעסק

מנוע החיפוש הפופולרי והנפוץ ביותר כיום הוא גוגל. מכל מיליארדי משתמשים מכל רחבי העולם משתמשים בו בכל יום, כך שגם בארצנו הקטנה ניתן למצוא מאות אלפים ואף מיליונים הנמצאים כמעט כל יום ברשת ומחפשים מידע כזה או אחר.

הרבה החיפושים של הגולשים מתמקדים בעיקר במציאת מקום או עסק על פי מיקום גיאוגרפי. לדוגמה, כאשר גולש המתגורר בתל אביב מחפש מסעדה טובה לאכול בה, הוא יקליד בשורת החיפוש של גוגל “מסעדות מומלצות בתל אביב” כדי למצוא את המקום הטוב ביותר באזור מגוריו.

צילום: פוטוליה

מכיוון שגוגל מחדשת כל הזמן את מנוע החיפוש שלה לצורך נוחות הגולשים, אותם חבר’ה שיושבים בחברה העולמית הזו הבינו כי הצורך של הגולשים מתמקד בעיקר בחיפוש מקומות על פי אזורים גיאוגרפיים. ולכן בשנים האחרונות גוגל הוסיפה למנוע החיפוש  אפשרות למציאת מקום או עסק על גבי מפה אזורית.

קידום האתר באמצעות גוגל מפות

כאשר גולש מחפש מקום שקרוב אליו, הוא יכול לקבל תוצאות לחיפוש שלו באופן מידי, יחד עם סנכרון אותו מיקום גיאוגרפי על גבי המפה של גוגל. כך שהוא יכול להעריך את מיקומו המדויק של המקום, ולהחליט האם זה רלוונטי עבורו. בדרך הזו עסקים רבים יכולים לקדם את העסק שלהם באופן אפקטיבי ונוח.

הנוכחות של עסק ברשת יחד עם ציון גיאוגרפי מדויק עבור הגולש, יכול להביא ערך ומידע רב לכל הגולשים המחפשים מקומות גיאוגרפיים הממוקמים בקרבת אזור מגוריהם.

בשונה מקידום אתרים מסורתי, עסקים שונים יכולים להקים לעצמם מעין פרופיל מיקום של העסק באמצעות כלי של גוגל הנקרא “העסק שלי בגוגל”. באמצעות כלי זה כל בעל עסק יכול להוסיף מידע רלוונטי על העסק, כך שיופיע באופן נגיש עבור כל אותם גולשים שמחפשים עסקים שקרובים אליו באופן גיאוגרפי. הרבה מידע וטיפים על שיווק אתרים באורגני תמצאו באתר של דניאל זריהן.

ניתן להוסיף את שם העסק, הכתובת המדויקת וגם פרטי התקשרות אל העסק. נוסף על כך, קיימת אפשרות גם להוספת פרטים מזהים נוספים על העסק שיסייעו לגולשים כמו שיוך לקטגוריה מסוימת, אתר רשמי של החברה ועוד.

חשיפה לגולשים גם ללא אתר אינטרנט

הופעת עסק בתוצאות החיפוש של גוגל מפות יכולה להיות מצוינת עבור עסקים ללא אתרים. כיום ניתן לראות כי כמעט לכל עסק יש אתר אינטרנט ששייך לו, כך שכל המידע של העסק מופיע באתר באופן מפורט ונגיש. אך ישנם גם עסקים קטנים שאינם בעלי אמצעים להקים אתר אינטרנט חדש, או שהם עדיין חדשים מבחינת העסק שהם פתחו ועוד לא התחילו בתהליכי הפרסום באינטרנט.

לאותם עסקים חדשים או קטנים מאוד הפרסום באמצעות גוגל מפות יכול להיות רלוונטי ויעיל. כאשר הם מפרסמים את העסק באמצעות פרופיל העסק בגוגל, הם יוכלו לקבל חשיפה ברשת במידה והגולש מחפש עסקים במקום ובתחום בהם עם עוסקים.

לכל עסק המופיע בכרטיס הפרסום של גוגל יש אפשרות לקבל גם ביקורות ודירוגים של גולשים שונים, כך שככל שהעסק איכותי וטוב יותר הוא יקבל ביקורות ודירוגים גבוהים מאוד – דבר שיכול להשפיע מאוד על חשיפתו ברחבי הרשת, וגם לערכו כלפי גולשים אחרים.