Site icon מקומונט גבעת שמואל

קידום אתרים לוקאלי – מה זה ומי צריך את זה בדיוק?

קידום אתרים מקומי, או לוקאלי, מאפשר לכם להגיע ללקוחות הנמצאים בסביבה הגיאוגרפית של העסק. כך למשל, אם יש לכם מספרת כלבים, קידום לוקאלי יאפשר לא רק לתושבי השכונה למצוא אתכם יותר בקלות, אלא גם לאנשים שעוברים באיזור וצריכים סשן טיפוח קצר לכלב.

אז במה זה שונה מקידום רגיל ולמה זה כל כך חשוב?

חיפושים מבוססי מיקום

כפי שאתם ודאי יודעים, קידום אורגני בגוגל מתמקד בהתאמה של האתר שלכם לדרישות החיפוש של גוגל ושל הגולשים. שימוש בביטויי חיפוש הוא קריטי לקידום נכון של האתר ואם אתם נותני שירותים מקומיים, אתם חייבים להפגין נוכחות בולטת בזירה המקומית כדי שימצאו אתכם.

למה הכוונה?

מחקרים מראים, כי רוב הגולשים שמחפשים שירותים ברשת, מחפשים באופן מקומי, כלומר בהתאם לדוגמאות הבאות:

טוב, הבנתם את הנקודה. בכל אופן, כדי להתאים את האתר שלכם לחיפושים מקומיים, לוודא שגוגל מציע אתכם למי שמחפש שירותים כמו שלכם באיזור שלכם ולקבל יותר טראפיק באתר, אתם צריכים להתמקד בקידום אתרים מקומי.

דרכים מומלצות לקידום מקומי של האתר

יש דרכים שונות לבצע קיו מקומי, אבל כמה מהן פשוטות במיוחד ליישום וחשוב מאוד ליישם אותן:

מחקר ביטויי מפתח מקומיים

איתור ביטויי המפתח לחיפוש השירות שלכם באיזור שלכם, כמו שתואר בדוגמה למעלה.

אחר שתמצאו את הביטויים הרלוונטיים, תוכלו לשלב אותם בתוכן באתר שלכם, כדי לעזור לגולשים למצוא אתכם.

פרופיל GMB

פלטפורמת google my business, או בקיצור GMB, מאפשרת לכם לבנות פרופיל עסקי בגוגל, עם נוכחות פיזית במנוע החיפוש הכי חשוב בעולם.

כדי שזה יעבוד טוב, אתם צריכים להקפיד לעדכן את המידע המופיע שם ולוודא שלא חסרים פרטים חשובים.

תמונה: depositphotos

ניהול אזכורים

לקוחות שונים יכולים להזכיר את העסק שלכם במקומות שונים בגוגל, או באתרים אחרים. אתרים שונים יכולים להזכיר את העסק שלכם מכל מני סיבות. העניין הוא, שאם העסק שלכם מוזכר במקומות שונים, אבל בכל מקום מופיעים פרטים מעט שונים, ה בעייתי בעיניי גוגל ולכן אתם צריכים להיות עם היד על הדופק, לעבור על האזכורים הללו ולראות אם הם נכונים. אם לא, אפשר לנסות לתקן אותם, להוסיף אזכורים באופן יזום באינדקסים שונים למשל ועוד.

לסיכום

קידום לוקאלי הוא אולי לא פשוט כמו שהייתם רוצים, אבל זהו סוג של קידום שאף בעל עסק לא יכול לוותר עליו – אם הוא נותן שירותים מקומיים ללקוחות שלו. המגמה הצומחת של חיפוש שירותים באופן מקומי על ידי הגולשים מבהירה כי כדאי להשקיע בקידום ממוקד מקום, כדי להגיע ללקוחות רבים יותר וגם כדי לייעל את תהליכי הקידום של האתר שלכם.