Site icon מקומונט גבעת שמואל

קידום בגוגל – איך הוא עובד?

רוצים לקדם את האתר שלכם בגוגל? הגעתם אל המקום הנכון! כאן נסביר כל מה שחשוב לדעת על קידום בגוגל

האתר ומטרתו

כל אתר אינטרנטי שנבנה, נבנה למטרה מסוימת ועל פי רוב, מדובר על אתרים עסקיים, שמטרתם היא לשווק את העסק באמצעות רשת האינטרנט. רשת האינטרנט היא הזירה החדשה של השיווק ולמעשה, היא גם הזירה החדשה של תחום העברת המידע, המכירות ועוד.

הסיבה העיקרית לקידום

לפני שנסביר איך הקידום עובד, חשוב להבין למה בכלל צריך לעשות אותו. ובכן, כפי שהסברנו לעיל, המרחב הווירטואלי הפך למרחב הסובב את כולנו בכל תחומי החיים ורוב אוכלוסיית העולם מבצעת את כל הפעולות האפשריות דרך האינטרנט וכך הרשת הפכה לזירה תחרותית מאוד עבור בעלי עסקים. קידום בגוגל הוא המאפשר לבעלי האתרים להגדיל משמעותית את החשיפה לעסק שלהם.

חשוב להבין, שמרבית הגולשים המחפשים מוצר או שירות מסוימים, ייכנסו אל האתרים הראשונים שיופיעו ברשימת תוצאות החיפוש ולכן הקידום אל ראש הרשימה יכול להשפיע משמעותית על האפקטיביות של האתר.

קידום אורגני

השיטה הראשונה שנעסוק בה היא שיטת הקידום האורגני. שיטה זו מתבססת על האלגוריתם של גוגל, שבודק לפי פרמטרים שונים אילו אתרים אכן רלוונטיים עבור הגולשים. כדי לבצע קידום אורגני יש למצוא את מילות המפתח הטובות ביותר לקידום, לכתוב תכנים איכותיים שמכילים את מילות המפתח הנבחרות, ליצור קישורים נכנסים ובעיקר – להתאזר בסבלנות עד שתוכלו לראות את התוצאות בשטח.

קידום ממומן

שיטה נוספת של קידום בגוגל היא הקידום הממומן. כדי לבצע קידום ממומן יש למצוא את מילות המפתח המתאימות, לנסח מודעה עם קישור לדף הרלוונטי באתר, לבחור שיטת פרסום ושיטת תשלום ולהעביר תשלום לגוגל. תשלום זה יבטיח לכם מקום של כבוד בשלוש התוצאות הראשונות ברשימת החיפוש של הגולשים, בהתאם לתנאים בחרתם. לדוגמה, ניתן לבחור שעות וימי פרסום ועוד.

אפשרויות קידום בגוגל – ההשוואה

מן הסתם, לכל אחת משיטות הקידום יש יתרונות וחסרונות. לדוגמה, לקידום האורגני לוקח זמן עד שניתן לראות תוצאות והוא דורש הרבה עבודה קשה, בעוד שהקידום הממומן מראה תוצאות מיידיות. יחד עם זאת, ההשפעה של הקידום האורגני היא ארוכת טווח ואילו ההשפעה של הקידום הממומן היא קצרת טווח. כלומר, ברגע שאתם מפסיקים להעביר תשלום לגוגל, האתר שלכם צונח חזרה אל תחתית תוצאות החיפוש.

אז איך עושים קידום נכון?

לעתים, הדרך הטובה ביותר לקדם אתר היא על ידי שילוב בין שתי השיטות, גם אם רק למשך תקופה קצרה. כך ניתן ליהנות מתוצאות מיידיות וגם מהשפעה ארוכת טווח. יחד עם זאת, ההמלצה הטובה ביותר היא להתייעץ עם אנשי מקצוע, שיבדקו את הסטטוס הקיים של האתר שלכם ויוכלו להמליץ לכם אילו שיטות של קידום בגוגל הכי מתאימות לכם ולמטרה שלכם.