Site icon מקומונט גבעת שמואל

קייקוב לביהמ”ש: חייבו את עיריית גבעת שמואל למנות נציג ש”ס למועצה הדתית

מפלגת ש”ס ונציג הסיעה בגבעת שמואל עו”ד משה קייקוב עתרו לביהמ”ש המחוזי כנגד עיריית גבעת שמואל והעומד בראשה, המועצה הדתית והמשרד לשירותי דת מאחר ולטענתם נעשה מחטף שמנע מינוי נציג ש”ס במועצה הדתית גבעת שמואל, באופן הפוגע בייצוג ההולם של תושבי העיר מכל המגזרים. מטעם עיריית גבעת שמואל והמועצה הדתית סרבו להגיב לטענות. 

המועצה הדתית גבעת שמואל מתנהלת לרוב על מי מנוחות תחת הנהגתו של יעקב רייכר, יו”ר המועצה מזה 13 שנה אך לאחרונה הרוחות כבר לא כתמול שלשום.

בעתירה שהגישה ש”ס לבית המשפט המחוזי בשבוע שעבר טוענים העותרים כי אופן הרכבת המועצה הדתית בגבעת שמואל מתעלם מקיומו של מגזר שלם המיוצג על ידי העותרים, באופן כזה שלכאורה פוגע באיזון הנדרש להרכב המועצה אשר אמור לכלול את כלל תושבי העיר לרבות מצביעי ש”ס מקרב תושבי גבעת שמואל.

משרדי המועצה הדתית בגבעת שמואל. צילום: מקומונט גבעת שמואל

בין היתר טוענים העותרים כי “פעולות המשיבים מעלים חשש כי הינם מוטים משיקולים זרים ולא עניניים המנוגדים… לנוהג המושרש ולפיו הרכב מועצה דתית מייצג את כלל תושבי הרשות ללא יוצא מן הכלל”, כשבעתירה טוען קייקוב כי 700 בוחרי ש”ס בבחירות המוניציפליות הם מגזר ייחודי – חרדי ספרדי – שאינו מיוצג במועצה הדתית, בעוד ישנן שני נציגות נשים, ואף שני נציגי הסיעות החילוניות, אך דווקא מקומם של שומרי התורה הספרדים נדחק ולא נמצא לו מקום.

לטענת קייקוב בעתירה, כבר בתחילת ההליך לגיבוש חברי המועצה הדתית כלל לא נעשתה פניה אליו כנבחר ציבור מייצג על מנת לחוות את דעתו על הרכב המועצה, עד אשר שלושה ימים בלבד לפני כינוס מליאת מועצת העיר בה לבסוף הועלו שמות חברי המועצה הדתית המוצעים לבחירה התבשר שהנושא בכלל אמור לידון בה, וזאת, כך לטענתו, “בכדי למנוע ממנו להתנגד למינויים ולהרכב המועצה הדתית אותם חפץ ראש העיר להעביר”.

יו”ר ש”ס בגבעת שמואל עו”ד משה קייקוב. צילום: פרטי

כאן ראוי לציין כי על פי הרכב הקואליציה מפתח בחירת הנציגים למועצה הדתית הוא “חצי נציג” על כל מנדט במועצת העיר, ואכן לש”ס חבר מועצה אחד ולכן, לכאורה, אינה זכאית לבחרו בעצמה נציג. יחד עם זאת, קובל קייקוב בעתירה, כי בניגוד לנוהג המקובל ולפיו לפחות אחד המועמדים הוא “מועמד האופוזיציה” ללא תלות בגודל הסיעה, הרי שבמועצת העיר הסתמכו על בחירתה של סיעתה של רונית לב באורה בורק כ”נציגת האופוזיציה”, על אף שרונית לב מתפקדת דה פקטו כחברת קואליציה לכל דבר ועניין מאז תחילת כהונת המועצה לפני 3 שנים, וזאת מאחר והיא “מצביעה בכל ההצבעות במליאה לטובת הקואליציה העירונית, מקבלת תקציבים מהעירייה, לא מעלה שאילתות או הצעות לסדר ופועלת כחברת קואליציה לכל דבר ועניין”.

קייקוב אף מעלה השערה שכבר התעוררה בעבר על ידי רבים במערכת הפוליטית בגבעת שמואל ולפיה לא מן הנמנע כי ראש העיר מתואם ועומד מאחרי מצג שווה זה והכל על מנת שנציג ש”ס לא יתמנה לתפקיד יו”ר האופוזיציה, תפקיד המקנה כח משמעותי במועצה, כגון ראשות ועדת הביקורת העירונית, מינוי נציגים לועדות השונות במפתח מוגדל וכן מינוי נציג במועצה הדתית, כאמור.

פנינו לדוברות העירייה על מנת לקבל את תגובתם לטענות המובאות בעתירה של חבר המועצה עו”ד משה קייקוב אך שם בחרו שלא להגיב ולהפנות אותנו דווקא לאנשי המועצה הדתית, מהם לא התקבלה תשובה עד רגע זה.