Site icon מקומונט גבעת שמואל

קלינאות תקשורת המהפכה הטכנולוגית

מעוניינים בקריירה כקלינאי תקשורת? צפו לקריירה שמשתנה במהירות. החידושים והשינויים המהירים של הטכנולוגיה, נוגעים כמעט בכול תחומי החיים, וקלינאות תקשורת אינה יוצאת דופן.

אם לימודי קלינאות תקשורת היא התשוקה שלכם, בואו לגלות כמה מהחידושים הטכנולוגיים המשמעותיים ביותר בתחום.

צילום: DOPSITEPHOTOS

קלינאות תקשורת – טיפול מקוון

נראה כאילו השימוש בטלתרפיה (טיפול בשיחת וידאו) התפתח בעיקר בעקבות הקורונה, אבל מחקר שנערך ב-The Mayo Clinic כבר לפני יותר מעשרים שנה והושלם על ידי אוניברסיטת קנט לפני כעשר שנים, הוכיח כבר אז שטיפול מקוון בילדים עם הפרעות תקשורת, יעיל באותה מידה כמו הטיפול האישי המסורתי.

במהלך השנים, הקבלה וההשפעה של הטיפול הטלתרפי הלכו וגדלו. מלבד שפע היתרונות עבור המטופלים וצוותי בתי הספר המסורים המבקשים לספק טיפול מעולה לתלמידיהם, לטלתרפיה יש יתרונות רבים גם עבור המטפלים עצמם, כגון:

חידושים טכנולוגיים

שפע האפליקציות המועילות שניתן למצוא בטאבלט יכולות לסייע לקלינאי תקשורת להגיע ליעדים שלו. לא רק שמכשירים אלה הם ניידים וקלים לשימוש, אלא שיש בהם משחקים שיכולים לשמש כתגמול למטופלים שלהם.

כשמתבוננים בילדים המנווטים באפליקציות בטאבלט או בטלפון, מבינים שילדים אלה הם לא פחות מילידים דיגיטליים שגדלו בסביבה עשירה בטכנולוגיה ששכללה את המיומנויות הללו שהפכו למעין טבע שני שלהם. כתוצאה מההתעמקות הדיגיטלית שלהם, ילדים לומדים ומעבדים מידע בצורה שונה לגמרי מהאופן שהיה מקובל עד לפני עשור.

בשימוש נכון ומושכל, הטאבלט והכלים הדיגיטליים השונים לטיפול בהפרעות תקשורת, יכולים לשנות את הפגישה הטיפולית. למשל, הם יכולים להגדיל את טווחי הקשב של ילדים כמו גם את המעורבות והנכונות שלהם להשתתף בפעילויות בשעת הטיפול. בכך הם מגדילים גם את הפרודוקטיביות של הטיפולים.

בימינו, יותר ממחצית המחנכים הורידו משהו מאתרי החינוך המקוונים. מה יותר נוח מהורדת החומר שאתם צריכים ברגע שאתם צריכים אותו? ככול שהעולם שלנו הופך ליותר ויותר ׳מובייל׳, כך גם הימצאותם של החומרים במרחק של קליק הופכת לחיונית יותר. נוחות וזמינות שכאלה משנים בהדרגה את פני המקצוע כולו.

אין מחסור בכלים אינטראקטיביים. חיפוש מהיר מביא את קלינאי התקשורת למשחקים מהנים המאפשרים לשפר את הדיבור והשפה של ילדים, וניתן לשחק בהם באמצעות וידאו צ׳אט. למשל, חיפושי מילים או משחקי בינגו דיגיטליים המציעים תכנים חזותיים ומחזקים שיעורים חדשים. שימוש ב׳לוח לבן׳ מקוון מספק אפשרויות לצייר ולהמחיש סיפורים נרטיביים, וסרטוני יוטיוב מעשירים את אוצר המילים ומלמדים ניסוח משפטים נכון באמצעות שירים וריקודים.

ילדים יכולים להשתמש באפליקציות שכאלה בביתם, כדי להמשיך להתאמן ולחזק את המיומנויות שלמדו.

מציאות מדומה – VI(Virtual Realty)

נראה כי אחד השינויים העמוקים ביותר שיגיעו לתחום קלינאות התקשורת קשור לעולם המציאות המדומה המונע על ידי ההתפתחות המואצת בתחום הבינה המלאכותית, ה-AI. קשה לחזות את הדרכים הרבות שבהן הבינה המלאכותית תשפיע על צורת הטיפול של קלינאי התקשורת, אבל נראה כי היא עומדת לעצב מחדש את תחום הטיפול לפחות ב-3 דרכים מכריעות:

 

המאמר נכתב באדיבות אתר קלינאי