Site icon מקומונט גבעת שמואל

קלקר לבידוד תרמי לשיפור תנאי החיים במבנה

שיפוץ בשכונת גיורא בגבעת שמואל (צילום: עמיעד טאוב)

שיטות הבנייה בארץ הולכות ומתפתחות, כיום תחום הבנייה הירוקה צובר תאוצה בגלל המודעות ההולכת וגוברת בקרב הצרכנים ליתרונות חומרי הבנייה החדשים ומסיבות נוספות. בפרויקטים רבים בארץ ניתן לראות כי האדריכלים, היזמים וקבלני הבנייה מציעים בידוד תרמי יעיל יותר במבנים המוקמים, בידוד איכותי של מעטפת המבנה מבטיח הגנה יעילה לבניין בפני שינויי טמפרטורה קיצוניים, כמו כן הבידוד מקטין מאמצים תרמיים על המבנה, מספק לדיירים טמפרטורה נוחה ונעימה יותר ומקצץ גם בהוצאות החשמל שלהם לצרכי מיזוג (חימום וקירור).

בידוד המעטפת החיצונית

כדי להבטיח לדיירים בבית המשותף או בבית פרטי טמפרטורה נוחה לאורך כל ימות השנה חשוב לבודד את המעטפת החיצונית של המבנה. יש מספר שיטות, חומרי בנייה ואמצעים לבידוד הקירות החיצוניים וגג המבנה. ידוע כי בחודשי החורף הטמפרטורה הנוחה לאדם היא כ-18 מעלות בעוד שבקיץ טמפרטורה בגובה 24 מעלות נחשבת לנוחה ונעימה.

כאשר הטמפרטורה צונחת מאזורי הנוחות המקובלים עלינו לחמם או לקרר את הדירה, ברוב הדירות והבתים בארץ יש מערכות מיזוג ואמצעי חימום נוספים. כדי לספק לדיירים במבנה תנאי נוחות מקסימליים חשוב להתקין כבר בשלב הבנייה או במהלך שיפוץ חיצוני של הבניין לוחות קלקר לבידוד תרמי, לוחות הקלקר הדחוס מספקים בידוד חיצוני יעיל ואיכותי, הם עמידים במיוחד ואינם מושפעים מרטיבות ולחות, קל ליישם אותם, מחירם זול והם אינם מהווים מצע להתפתחות חיידקים, פטריות ועובש. לכן, מעבר ליתרונות הבידוד התרמי שהם מספקים, הם מספקים גם הגנה על תשתיות המבנה.

לוחות קלקר מצטיינים במוליכות תרמית סגולית נמוכה

בכל בניין נהוג ליישם שכבה בעלת מוליכות תרמית סגולית נמוכה כדי להציע בידוד טוב יותר ולשמור על הקירות החיצוניים מפני נזקי רטיבות. לוחות קלקר הנקראים גם לוחות פוליסטירן מוקצף נחשבים לאחד מאמצעי הבידוד התרמי היעילים ביותר מאחר והם בעלי מוליכות תרמית סגולית נמוכה בהשוואה לחומרים אחרים כמו בטון רגיל, אבן חול לחיפוי קירות חיצוניים, זכוכית, צמר סלעים, טיח צמנטי ועוד.

לוחות פוליסטירן מוקצף הם בעלי כושר עמידות גבוה במיוחד בפני רטיבות, כמו כן הם מונעים היווצרות כתמי עובש ובעיות אחרות המאפיינות מבנים בארץ ללא בידוד תרמי יעיל ונכון.

חיסכון בעלויות המיזוג

בית עם בידוד תרמי יעיל מבטיח לדיירים יתרונות רבים, בין היתר טמפרטורה נוחה יותר, ובעיקר חיסכון ניכר בעלויות המיזוג. בית תרמי נחשב למהפכה הבאה בענף הבנייה, כיום נהוג ליישם בעיקר לוחות קלקר מוקצף כשכבת בידוד יעילה ולהגנה על המבנה. הדיירים זוכים לשיפור באיכות חייהם ויכולים להפעיל פחות שעות את המזגן בעונת הקיץ החמה והלחה, ובחורף הם מפעילים פחות את המזגן ושאר אמצעי החימום.

לכן, בעת רכישת נכס חדש או בעת תכנון שיפוץ בבית פרטי או בדירה כדאי לבדוק את תכנית האדריכל ולוודא כי הקבלן מיישם לוחות קלקר לבידוד תרמי איכותי ויעיל.