Site icon מקומונט גבעת שמואל

קמפוס פתוח: תושבי גבעת שמואל מוזמנים ל”מדע על הבר”

סדרת ההרצאות “מדע על הבר-אילן” חוזרת ותושבי גבעת שמואל והסביבה מוזמנים להנות מקמפוס פתוח לקהל הרחב באוניברסיטת בר-אילן ומסגרת הרצאות מרתקות ומרחיבות אופקים

אוניברסיטת בר אילן חוזרת גם השנה עם סדרת הרצאות “מדע על הבר-אילן”, זו השנה השנייה. ההרצאות יתקיימו בימי שלישי, בקפה גרג, בשעה 20:00, והן פתוחות לקהל הרחב בהרשמה מראש. במסגרת אירועי ‘מדע על הבר-אילן’, ניתנות הרצאות וסדנאות מפי מיטב החוקרים והמרצים של אוניברסיטת בר-אילן, במגוון תחומים.

סדרת ההרצאות הראשונה, החלה אתמול, ותהיה בנושא “נתפסים ברשת”: צרכנות בעידן הדיגיטלי.

איזו משמעות יש לדברים שאנחנו רוכשים ואיזה תפקיד יש לצריכה בגיבוש הזהות האישית או הקבוצתית שלנו? באינטרסים כלכליים המעודדים הפצת פייק ניוז, עד כמה התוכן השיווקי מצליח להשפיע על התנהגות צרכנים בארץ בהשוואה למדינות אחרות?

ההרצאה שנערכה אמש עסקה בנושא שופינג, זהות ותרבות. 

איזו משמעות יש לדברים שאנחנו רוכשים ואיזה תפקיד יש לצריכה בגיבוש הזהות האישית או הקבוצתית שלנו? הרצאתו של ד”ר חזקי שוהם מהתוכנית לפרשנות ותרבות, תעסוק בתרבות הצריכה מנקודת מבט היסטורית, ותתייחס להשפעותיה על חיי הרגש, החיים הפוליטיים, הרשתות החברתיות ודימויי הגוף המודרניים.

ההרצאה הבאה תתקיים ב-7.1.20 בנושא שיווק וצרכנות בעולם של פייק ניוז. 

ידיעות כוזבות היו תמיד חלק בלתי נפרד מהתוכן התקשורתי. בשנים האחרונות התגברה תופעה זו, בין היתר בשל מעורבותם של גולשים ובעלי אינטרסים כלכליים ופוליטיים ביצירת תוכן ברשת. גל יעבץ, חוקר ומרצה במחלקה למדעי המידע, ידון באינטרסים הכלכליים המעודדים הפצת פייק ניוז, ובדרכים להילחם בהשפעותיה השליליות של התופעה.

אוניברסיטת בר אילן. צילום: דוברות אוניברסיטת בר-אילן

ההרצאה השלישית תהיה ב-14.1.20 בנושא תוכנית טלוויזיה או פרסומת?

התוכן השיווקי במדיה נועד להשפיע על התנהגות הצרכנים מבלי שיהיו מודעים לעצם הפרסום המכירתי. איך המפרסמים מקדמים את המותגים בתוכניות התוכן, ועד כמה הם מצליחים להשפיע על התנהגות הצרכנים בישראל בהשוואה למדינות אחרות? על כך בהרצאתה של ד”ר מתי רחמים מבית הספר למנהל עסקים.

כרטיס יחיד-30 ₪, זוג – 50 ₪.
מחיר לסטודנט, בוגר ועובדי האוניברסיטה – 20 ₪, בהצגת תעודה בכניסה.
**ניתן להירשם לסדרת הרצאות או להרצאות בודדות.
חניה מ- 19:00 בערב חינם ברחבי הקמפוס/תפריט מוזל