Site icon מקומונט גבעת שמואל

קניית מתנה לעובדים – איך תבחרו את מה שיאהבו?

קניית מתנה לעובד הוא נושא שיש לקחת ברצינות, עובדים רבים מצפים לחגים ולאירועי חברה שונים כדי לקבל יחס חם והוקרה כלשהי על עבודתם. כיום רוב בעלי העסקים רוכשים מתנות לעובדים שלהם באירועים שונים לפחות פעם אחת בשנה, המתנה יכולה להגיע בתור מתנה לחג, המתנה יכולה להגיע בתור מתנה לכבוד יום הולדתו של העובד או בכל דרך אחרת.

בעלי עסקים רבים משקיעים מאוד במתנות לעובדים שלהם ומקצים לכך סכומים נכבדים, כל זאת כדי לשמח את העובדים ולתת להם הרגשה של אכפתיות ושל ביתיות. כאשר המעביד רוכש מתנות לעובדיו זהו דבר המראה על הערכה ואכפתיות מצד המעביד.

כיצד בוחרים מתנה מתאימה לעובדים?

בעלי עסקים רבים משקיעים זמן ומחשבה רבה בכל הנוגע לקניית מתנות לעובדים, בעלי העסקים משתדלים לגוון ככל האפשר בקניית המתנות. חברות מסוימות עורכות סקר כלשהו בין עובדי החברה על מנת לבחור את המתנה המתאימה ביותר.

כיום, מתנות לעובדים לא ניתנות רק בימי הולדת או בחגים. ישנם חברות אשר מחלקות מתנות לעובדים כדי ליצור תחרות מכירות ביניהם. למשל בחברות של מוקדי טלפונים מעניקים מתנות לעובדים שהגיעו ליעדים גבוהים בחברה. מתנות מסוג זה ללא ספק יוצרות תחרות בריאה בין העובדים.

מתנה שתתאים לכל העובדים. צילום: Pexels

ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיקלו עליכם בבחירת מתנה לעובדים שלכם:

הקשיבו לעובדים שלכם

ברוב המקרים מתנות לעובדים הן צ’ופר משמח אך הן אינן מועילות במיוחד. ברוב המקרים אנו מקבלים מתנה אשר משמחת אותנו באותו רגע אך למתנה אין שום קשר לחיינו והיא אינה מועילה לנו בשום צורה וכנראה שמחר כבר נשכח ממנה. מאמץ וזמן רב מושקע בבחירת מתנה לעובדים לכן הגיוני שהמעביד רוצה להעניק מתנה בעל ערך לעובדים שלו.

אנו ממליצים לכם לערוך שאלון קצר בין העובדים שלכם ולגלות איזה מתנה הם היו רוצים. אולי החברה שלכם היא חברה חדשה והעובדים בה אינם מגובשים עדיין? במקרה כזה פעילות קבוצתית שתיצור גיבוש בין העובדים יכולה להיות אחלה של מתנה. אולי החברה שלכם היא חברה גדולה ואין תשובה חד משמעית לגבי המתנה אותה העובדים היו רוצים לקבל. במקרה כזה אפשר להעניק לעובדים תלושים אשר באמצעותם הם יוכלו לבחור לעצמם מתנה שתשמש אותם.

מתנה אישית

הפיכת המתנה למתנה אישית היא אחת הדרכים הטובות ביותר להפוך מתנה רגילה למתנה יחודית שתרגש את העובד שלכם.

ישנן דרכים רבות להפוך מתנה רגילה למתנה אישית: תוכלו להוסיף את שמו האישי של כל עובד על המתנה ובכך להעניק למתנה אלמנט של יחס אישי, תוכלו לשים תמונה שנוגעת לעובד, תמונה מאירוע או חוויה משמעותית שעבר העובד בחברה. ליד התמונה ניתן להוסיף הקדשה אישית לכל עובד.

צילום: pexels
מתנה שימושית

בדרך כלל רוב המתנות הניתנות לעובדים אינן משמשות אותם כלל. נסו לחשוב על מתנה שתהיה שימושית עבור העובד, מתנה כזאת של תזרק למגירה באותו היום בו העובד קיבל אותה.

יש אפשרות להביא לעובד מתנה אשר תהיה רלוונטית לעבודה שלו כמו למשל: מחזיק עטים או לוח שנה. יתרה מכך, יש אפשרות להביא לעובד מתנה שתלווה אותו במקומות אליהם הוא הולך כמו למשל: מטען נייד לטלפון, תיק למחשב נייד, רמקול אלחוטי וכל דבר אחר שעולה לכם בראש.

זכרו תמיד שמטרת המתנה היא להראות הערכה כלפי העובדים שלכם, נסו להעביר את זה בכל מתנה שתבחרו להעניק לעובדים שלכם.

לסיכום, במאמר זה ריכזנו עבורכם מידע רלוונטי בנושא בחירת מתנה לעובדים.

המאמר נכתב בשיתוף עם אורו טריידינג מתנות מקוריות. ב-OroTrading תוכלו למצוא מגוון מתנות עשיר ובמחירים נוחים במיוחד. מחסני אורוטריידינג ממוקמים בישראל, וניתן לאסוף את המתנות באופן עצמאי או להזמין משלוח מהיר עד הבית.