Site icon מקומונט גבעת שמואל

קריאה לראש העיר: עצרו את עבודות יציקת הבטון ברמת הדר

בעקבות פניה של תושבים, המתגוררים בבתים שממול לחלקו הצפוני של הקניון בשכונת רמת הדר (רח' יוני נתניהו 26 ועד 36), שמייצגים כ-250 משפחות, קוראים חברי מועצת העיר, צבי (ציקון) הירשוביץ ויוסי ברודני לראש העיר, זמיר בן- ארי, לעצור באופן מידי את העבודות ליציקת משטחי בטון על השטחים הציבוריים הפתוחים אשר ממזרח לחלקו הצפוני של הקניון מצפון לרחוב חיים לנדאו ולסכל כל ניסיון השתלטות של היזמים על השטחים הציבוריים במקום.

בפניה דחופה לראש העיר כותבים השניים: "כידוע לך, קיימת רצועה פתוחה הסמוכה לחלקו המזרחי של הקניון ופונה אל עבר הבתים, המוגדרת כשטח ציבורי פתוח, ואשר הובטחה לתושבים כרצועה ירוקה הכוללת גינון ומתקני משחקים, לחציצה בין הקניון לבין בתיהם. אולם, לתדהמתם הרבה, ראו תושבי השכונה בימים האחרונים שמתבצעות עבודות יציקה של משטחי בטון ברצועה זו, ובכל הרצועה המקיפה את הקניון ממזרח ומצפון כולל התחברות לתשתיות מים וחשמל. כמו כן ובמקביל נפתחו מספר פתחים בחלק הצפוני של המרכז המסחרי לכיוון השטח הציבורי".

מבדיקה שערכנו, נראה שהמטרה הסופית של עבודות אלו, הינה לצורך הצבתם של כסאות ושולחנות של בתי הקפה והמסעדות אשר שעתידים להיבנות בצדו המזרחי של הקניון".

לטענת ברודני והירשוביץ, מעבר לגזילה נוספת של שטחי ציבור מהתושבים לטובת בעלי העסקים, פעולה שהיא לכאורה אינה חוקית, מדובר בחשש ממטרדים קשים של רעש וריח שיפגעו פגיעה קשה ומשמעותית באיכות חיי הדיירים בכל קומות הבניינים הסמוכים לחלקו הצפוני של הקניון לאורך כל שעות היממה ובעיקר בערבים ובלילות בהם התושבים נמצאים בבתיהם ובתי הקפה והמסעדות מלאים.

עוד מציינים השניים כי, לדברי התושבים, הדגישו בפניהם כל הגורמים המעורבים בכל שלבי הקמת הקניון כי מדובר בשדרת חנויות סגורה, אשר תיבנה תוך התחשבות מקסימאלית בתושבי השכונה, וכי באזור זה של הקניון ימוקמו סניפי בנק וקופות חולים ובשום שלב לא תינתן לקניון דריסת רגל בשטחים הציבוריים הפתוחים. בפועל, ממקמים שם מסעדות ובתי קפה, דבר שמחייב תקן חניה מחמיר יותר, כאשר כבר היום, עוד בטרם נפתח המרכז המסחרי ניכרת באזור מצוקת חניה קשה, שגם היא לכשתתגבר תגרום לסבל נוסף לתושבי השכונה.

"לאור כל אלה, ולמרות שחתימתך מופיעה על תוכנית אשר מאפשרת ביצוע משטחים אלו על שטח ציבורי, אני חוזרים וקוראים לך לפעול לאלתר כדי להסיר את העננה השחורה הזאת המאיימת על שלוות נפשם, איכות חייהם ובריאותם של 250 המשפחות החיות בשכנות למרכז המסחרי. אנו מצפים להתחייבותך ולהבטחתך בכתב לתושבים ששטח זה יישאר שטח ציבורי ולא ישמש בשום מקרה כרחבת ישיבה עם שולחנות וכיסאות עבור בתי האוכל במקום" – כך סכמו השניים את מכתבם.

במקביל לפנייתם לראש העיר פנו חברי מועצת העיר בנושא למנהל מחוז מרכז במשרד הפנים, ד"ר שוקי אמרני וליו"ר הועדה המקומית לתיכון ובניה מצפה אפק.