Site icon מקומונט גבעת שמואל

ראש אכ”א, אלוף מוטי אלמוז בכנס בגבעת שמואל: “תמשיכו להוציא סרטונים משפילים ופוגעניים נגד בנות!”

דברי אלוף אלמוז בכנס ‘מעלה’ השני באולם התרבות בגבעת שמואל שעסק בסוגית יחסי צה”ל והציונות הדתית וזכה לכותרות רבות. סמוטריץ’: “צה”ל מאפשר הכנסה של רעיונות פוסט מודרניסטים לתוך הצבא”

אמש נערך באולם התרבות בגבעת שמואל כנס ‘מעלה’ השני ע”ש אורי אליצור בנושא צה”ל והציונות הדתית בשיתוף עיריית גבעת שמואל, המובילה בגיוס לצה”ל (קטעים מהטקס שודרו בלייב בעמוד הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל). בשנה האחרונה הגיעו המתחים בין הצבא והציונות הדתית לשיאים חדשים ולפיכך החליטו מעלה לקיים הערב כנס העוסק בסוגיה הנפיצה שזכתה הערב לליבוי יצרים וכותרות רבות. הארוע עצמו כלל מושבים סוערים מאוד בנושאים “יחסי הציונות הדתית וצה”ל” בהנחיית העיתונאי רועי שרון ו”גיוס בנות דתיות לצה”ל” בהנחיית מוריה קור.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

משתתפי פאנל “גיוס בנות דתיות לצה”ל” מימין: מוריה קור, מנ”כלית אלומה יפעת סלע, אבי גיסר, אלוף מוטי אלמוז, ראש ‘חותם’ עמיטל בראלי. צילום: אביחי טבק

בכנס בהנחיית מנכ”ל מעלה רפי קפלן וחברת ההפקה סופיה השתתפו אלוף מוטי אלמוז, חה”כ בצלאל סמוטריץ’, הרבנים עמיחי גורדין, אבי גיסר, עמיחי אליהו ועמיטל בראלי, ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני, אלוף (מיל’) גרשון הכהן, מנכ”לית אלומה יפעת סלע, כרמלה מנשה, חיים פאלק ורמי הופנברג מהנהלת מעלה ובני משפחתו של אורי אליצור ז”ל.

אלוף אלמוז ציין במהלך הארוע כי “גופים דוגמת חותם שבוחרים להמשיך ולהסריט את אותם סרטונים משפילים ופוגעניים אני אומר, אין בעיה תמשיכו להוציא סרטונים! אני לא אשפוט את הצעדים שבו אתם נוקטים אבל תחליטו לבד מה אתם רוצים, אם להמשיך בדרך הזו או בדרך של רבנים שבאים ומדברים מתוך הלב ומתוך מועקות אמיתיות, תחליטו אתם”. בנוסף ציין: “יש הרבה מקצועות בצבא שנשים מקיימות בהצלחה רבה, ועם זה יש מקצועות שתהיה טעות גדולה לשלב בהן נשים בשל צרכים פזיולוגיים שונים שלא מתאימים להן, ואין פה שום נימה שוביניסטית”.

ראש ‘חותם’ עמיטל בראלי המתנגד לגיוס בנות ציין: “אלוף אלמוז שבתפקידו הקודם היה דובר צה”ל הפך את דוברות צה”ל למשרד היח”צ הגדול ביותר במדינת ישראל, תמיד תראו בכתבות לוחמות בצבעי הסוואה ומהפכה שקידמה אג’נדה מאוד גדולה. אנחנו מדברים על יחסי ציבור לקידום אג’נדה פמיניסטית והאמון שיש לדובר צה”ל נפגע מאוד”.

הרב גיסר ציין: “הדרך הנכונה לדעתי היא ביטול חוק הגיוס בכפיה לכל בנות ישראל. המחיר שהבנות והחברה כולה משלמים הוא מחיר לא טוב. זאת פגיעה בערכים ובצניעות. יש לבסס את שירות הנשים בצבא על התנדבות ולהקים מערכי שירות לאומי בצה”ל ולנצל את כישורי הבנות הייחודיים”.

משתתפי פאנל “יחסי הציונות הדתית וצה”ל” בהנחיית העיתונאי רועי שרון. צילום: דוברות מעלה

חה”כ בצלאל סמוטריץ’ ציין כי “צה”ל מאפשר בשנים האחרונות כניסה של השקפות פוסט מודרניות שמנסות לפגוע בתא המשפחתי, וברצון לגדל יצורים קוסמו פוליטיים וחסרי זהות ומחויבות. צה”ל מכניס גופים דוגמת בינה והרטמן שמטרתם לנתק את המחויבות של הפרט מערכים חברתיים ומשפחתיים ולמעשה כורת את הענף עליו הוא יושב כי אותם מכונים גורמים לפגיעה קשה במוטיבציה של החייל בצבא”.

מנכ”לית אלומה יפעת סלע ציינה: “935 בנות התגייסו לצבא ב-2010 והשנה התגייסו 2700 בנות והמספרים מדברים בעד עצמם. דווקא בגלל שהחיילות הדתיות לא שמות את האני במרכז הן מבקשות להיות בצבא, אז אם אנחנו רוצות להיות ציונות דתית של עם אז אנחנו מתנדבות לשרת בצה”ל ורוצות לראות עצמנו כחלק מעם ישראל”.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

בפאנל שדן בנושא יחסי הציונות הדתית וצה”ל נשאל הרב עמיחי אליהו מארגון “צו אחד” האם יש אחיזה לאמירות הקיצוניות הרבות מדי רבנים דוגמת ‘צה”ל איבד צלם אנוש’ וציין כי “האמירות משקפות שבר אמיתי בין הציונות הדתית לצה”ל. ראש אכ”א אמר שאנחנו מנסים למשוך את צה”ל גם לכיוונים רחבים יותר והודה שיש ניסיון לפגוע בכוחה של הציונות הדתית בצבא. היה קיזוז תקנים והוצאת ענף תודעה יהודית מהצבא ותחושה של התקפה גדולה מאוד על הרבצ”ר קרים עם כניסתו לתפקיד ובפועל הרבנות הצבאית לא מודעת לבעיית השירות המשותף וגם לא מודע לעובדה שקיימים שירותים משותפים בתוך צה”ל”.

אלוף (מיל’) גרשון הכהן ציין: “הקמפיין שהרימו בשנה האחרונה הרבנים כנגד צה”ל פגע קשות בקצינים הדתיים מכיוון שהתחושה בציבור הייתה שהם מביאים אג’נדה לתוך הצבא. אף פעם לא היה חסר לי רב בצבא. האלוהים שלי הוא קונקרטי ולא דתי, האלופים לא באים עם אלוהים לעבודה במטכ”ל, די! תפסיקו כבר לחפש את הקשר בין העובדה שאין אלופים במטכ”ל לעובדה שהם דתיים”.

הרב עמיחי גורדין ציין: “אני מבין את הרבנים שהתבטאו מתוך  מצוקה, וכשצוער דתי מרים בחורה כחלק מסחיבת פצוע אז למרות שאין לנו רצון לכתחילה להתערב במערכת הצבאית לצערנו יש מקום להתערבות. בשנים האחרונות הוכנסו נשים למקצועות רבים ולא נעשו בצבא לאורך שנים התאמות נדרשות. זה מצביע על כך שהצבא גברי וחילוני והכי קשה בו לדתיים ונשים ובעיקר לנשים דתיות”.

יש אליפות! קבוצת בן גוריון מגבעת שמואל זכתה באליפות המאמאנט האזורית

שאלון הבחירות של גבעת שמואל – היה חם… ואתם בחרתם ב: