Site icon מקומונט גבעת שמואל

ראש העיר הבא? מה אתם יודעים על גל לנצ’נר ויוסי ברודני?

21,141 בעלי זכות בחירה יש בגבעת שמואל, מגיל 17 ומעלה, כשעל פי התחזיות רק כ-50-60% מהם יגיעו מחר לקלפיות על מנת לבחור את ראש העיר הבא של גבעת שמואל ואת 15 חברי מועצת העיר שינהלו את גבעת שמואל ב-5 השנים הקרובות.

9 רשימות מתמודדות למועצת העיר ו-5 מועמדים לתפקיד ראש הרשות, כשאחרי פרישתה של רונית לב מהחיים הפוליטיים מוביל גל לנצ’נר בפער קטן על פני ראש העיר הנוכחי יוסי ברודני ושניהם גבוליים על סף 40% האחוזים המבטיחים ניצחון כבר בסיבוב הראשון.

חיילי הסדיר והמילואים כבר החלו להצביע. צילום: דובר צה”ל

את ראש העיר הנוכחי אין צורך להציג. ברודני מכהן במועצת העיר כבר למעלה מ-20 שנה, מאז 2003, והוא יושב על הכסא שבראש השולחן מאז 2008. הרבה מאוד זמן.

לפני שנה וחצי ביקש ברודני לוותר על תפקיד ראש העיר ולהתמודד לכנסת בראשות מפלגת הבית היהודי. בסופו של דבר הוא לא זכה לתמיכה משמעותית והמפלגה בראשותו לא התרוממה בסקרים מעבר לשברי אחוזים בודדים, התאחדה עם איילת שקד לריצה משותפת שגם כן לא הצליחה. המפלגה לא עברה את אחוז החסימה – וברודני נשאר בעל כורחו ראש העיר לשנה וחצי נוספות.

עתה, כשאין בחירות ארציות באופק, מבקש ברודני שוב את אמון הציבור על מנת להישאר בתפקיד ראש העיר 5 שנים נוספות, או אולי עד ההזדמנות הבאה להיבחר לכנסת או לקבל תפקיד אחר מחוץ לגבעה.

מולו ניצב בראש האופוזיציה חבר מועצת העיר רו”ח גל לנצ’נר (44), נשוי+4.

לנצ’נר הוביל לאורך כל הקדנציה האחרונה קו תקיף ולעומתי לראש העיר הנוכחי, ברוב המקרים כמעט לבדו, כשכל שאר חברי מועצת העיר, גם אלו שהיום קוראים בעצמם שלא לבחור בברודני – דווקא תומכים בהצעותיו לסדר של האחרון ומיישרים קו עם כל דרישותיו.

קרב צמוד בין ראש העיר היוצא – למועמד המוביל להחליף אותו.

לנצ’נר נולד וגדל בגבעתיים ולפני כ-20 שנה הגיע עם משפחתו לגבעת שמואל. בשירותו הסדיר שירת כלוחם וחובש בגדוד 51 של גולני, והוא משרת במילואים עד היום – כשבין היתר לקח חלק בלחימה בתקופת רצועת הביטחון ובמלחמת לבנון השניה וגם בחודשים האחרונים במלחמת חרבות ברזל.

בשנת 2007 הוסמך כרו”ח ולאחר התמחות במשרד Ernst & Young הבינלאומי עבר לחברת חוגלה-קימברלי, משם עבר לחברת גרפיטי, שם שימש סמנכ”ל כספים ולאחר מכן הפך לסמנכ”ל הכספים של אגרסקו, מהיצואניות הגדולות במשק הישראלי בעבר.

בשנת 2016 הקים גל לנצ’נר משרד רו”ח עצמאי הממוקם בגבעת שמואל ומספק שירות לעסקים פרטיים, חברות ועמותות מובילות בכלכלה הישראלית.