Site icon מקומונט גבעת שמואל

רגע לפני הבחירות: סוף שבוע פוליטי במיוחד בגבעת שמואל

שבת פוליטית במיוחד עברה על הגבעה, כשבאולם התרבות המרכזי נערך אירוע השבת תרבות האחרון לפני הבחירות בהשתתפות השר אלי כהן (כולנו-ליכוד), ח”כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) ומועמדת המחנה הדמוקרטי, נועה רוטמן. יחד אתם הופיע גם הסוקר הראשי של חדשות 12 מנו גבע. מי שדווקא בילתה אתה השבת בגבעת שמואל ועברה בעשרות בתי כנסת אך לא הוזמנה לאירוע הייתה השרה לשעבר, יו”ר ימינה, איילת שקד.

אירועי השבת תרבות בגבעת שמואל ובכל הארץ ידועים כבימה פוליטית נאה ומבוקשת עבור חברי הכנסת והשרים במהלך כל השנה, אך ודאי ששבוע וחצי בלבד לפני מועד הבחירות השני של שנת 2019 הפך האירוע השבת לפוליטי במיוחד כשלאירוע באולם האירועים הוזמנו נציגי המפלגות השונות להציג את עצמם ואת מצען.

דווקא הפוליטיקאית אולי הכי אהודה בישראל, ובסבירות אפילו גבוהה יותר – בגבעת שמואל, יו”ר ימינה, איילת שקד לא הוזמנה לאירוע השבת תרבות העירוני, אך הגיע ובילתה את השבת כולה בגבעה, כאורחת של יו”ר סניף הבית היהודי בגבעת שמואל שמוליק מאירוביץ ושל חבר מועצת העיר ונציג הימין החדש רו”ח גל לנצ’נר.

במהלך השבת העמוסה ביקרה שקד בלמעלה מעשרה מפגשי תושבים, סיירה בבתי הכנסת השונים ופגשה את בני הנוער ברחובות ובפארקים השונים כשלפי הערכתו של מאירוביץ במהלך השבת כולה פגשה שקד באופן אישי למעלה מ-3,500 תושבים.

יו”ר ימינה איילת שקד, חברת מועצת העיר מירי אברג’ל ויו”ר הבית היהודי בגבעת שמואל שמוליק מאירוביץ. צילום: מטה ימינה בגבעת שמואל

“נהניתי מאוד מהמפגש אתכם, להכיר את העיר דרך הרגליים ולשוחח עם התושבים,” אמרה שקד בסיכומה של השבת, וכמובן לא שכחה לבקש מהתושבים בגבעת שמואל “הצביעו ימינה – ‘טב’, ותנו לנו את הכח לקחת את הממשלה ימינה”

“שמחנו לארח את שרת המשפטים לשעבר, ובעזרת ה’ גם לעתיד, איילת שקד בגבעת שמואל. המפגש האישי והישיר של יו”ר ימינה עם התושבים, עם שאלותיהם ובקשותיהם הוא הכלי הטוב ביותר שיש לפוליטיקאי שרוצה לעשות טוב לעם ישראל על מנת להכיר את הבעיות, המצוקות והשאיפות של האזרחים ולפעול למענם” הוסיף מאירוביץ.

יחד עם זאת, כפי שנאמר, לאירוע ה-פוליטי של הגבעה לא הוזמנה שקד, ומי שנכחו בו היו נציגי כחול לבן, המחנה הדמוקרטי והליכוד – יחד עם ד”ר מנו גבע, כאמור.

“ראיתי כבר הרבה סקרים והערכות ולהבנתי, לאף צד במפה הפוליטית אין אפשרות כרגע ליצור גושם ממליצים של 61” אמר גבע , “אחרי שהכפילה את כוחה, ישראל ביתנו מנטרלת למעשה את האפשרות להקים ממשלה. יחד עם זאת, אנו מדברים על סקרים. סקר יכול להשתנות. כרגע לפי הסקרים בימין 57 מנדטים ולכן הכל פתוח”, כך לדברי הסוקר מנו גבע ב”שבתרבות” בגבעת שמואל.

בהמשך האירוע הצטרפו אל כורסת המרואיין ח”כ אבי ניסנקורן מ”כחול לבן”, נועה רוטמן נכדתו של יצחק רבין ז”ל ושר הכלכלה אלי כהן מ”כולנו” שהצטרף לליכוד. “כל מה שביבי רוצה לייצר הוא קמפיין של כאילו זיופים וגנבת בחירות ולהתעסק באחוזי ההצבעה. ביבי, בכדי לעלות את אחוז ההצבעה, יוצר דרך הפחדה של תוהו ובוהו. יש פעולות שביבי עושה שפוגעות בדמוקרטיה הישראלית. אנחנו לא נגרר לשיח לא ממלכתי”, דברי ניסקורן. לדבריו, תוקפים אותו אישית, בטענה שאם יתמנה לשר אוצר, הוא יהיה שבוי של הוועדים. “הייתי שמח שיפרסמו מה כן עשיתי לטובת הקצבאות, שכר מינימום, צמצום ימי השביתה, צמצום הגרעון והעלאת הפריון. אני מאמין שלא יהיו בחירות שלישיות ותהיה אחדות ממשלה לטובת העם”.

יואב לימור מארח את יו”ר ההסתדרות לשעבר, ח”כ אבי ניסנקורן. צילום: יח”צ מתנ”ס גבעת שמואל

נועה רוטמן: “אנחנו בבחירות חוזרות בגלל אדם אחד ולא מטובת המדינה. מחלוקת אידאולוגית יש לה מקום בשיח של כולנו כאוהבי הארץ. לא מעשה אלוהי הקים את המדינה אלא מעשה אנושי של פשרות אידאולוגיות כהזדמנות להקים את הבית הלאומי מדיני הזה מהגולה לכאן. מותר להתווכח על מה עושים ואיך אבל מתוך שמירה דמוקרטית על הבית. היום הכל מזהם את המרחב הציבורי ולא עוסקים במה שחשוב. אנחנו סובלים ממנהיגים שהולכים עם שבשבת במקום עם מצפן. יום אחרי מועד א’ של בחירות 2019  שראש הממשלה עסוק רק בחסינות האישית אני נכנסתי לצו 8 לדמוקרטיה. אני האמנתי באיחוד גדול בשמאל ומפלגת בעבודה לא הצטרפה”.

מי שהציג תמונה יותר אופטימית היה השר אלי כהן – שר הכלכלה והתעשייה: “מדינת ישראל נמצאת במקום הכי טוב שלה בעשור האחרון מבחינת הקשרים הבינלאומיים. אני משתדל לדבר על הדרך שלנו והעשייה והאחרים לא מציגים משהו טוב מהעשייה שלנו. הבחירות האלה יוכרעו על קולו של מנדט. ליברמן עבר לשמאל. ליברמן שחקן בעל אלף פרצופים. מפלגה שבנויה על שנאה לא תשרוד. לכן כחול לבן  לא תשרוד. אנחנו מכבדים דמוקרטיה הליכוד הכי דמוקרטית מבחינת פריימריז.”

עוד הוסיף ואמר כהן: “אני כשר הכלכלה פועל כל הזמן לקידום הכלכלה והתשתיות הישראליות. תראו איך הכלכלה הישראלית חזקה השקל חזק מול היורו והדולר. אחוזי האבטלה נמוכים מכל הזמנים. ביטחונית אנחנו מטפלים באיום האסטרטגי לפני שאר הסוגיות הביטחוניות. הנושא האירני עקרוני והטיפול בו יחייב שנצא למערכה צבאית גדולה. אנחנו על חוט השערה בענין. תוכנית למשתכן היא תוכנית מצוינת. צריך לתקן מספר תיקונים להוציא דירות גן וגג  אבל הצלחנו למכור 70000 דירות וזה חשוב מאד”.