Site icon מקומונט גבעת שמואל

רופא שיניים חירום – האם נכון לפנות אליו בכל מקרה?

כמה פעמים קרה לכם, שחוויתם כאב מסוים בגוף והתעקשתם להמשיך ולשאת אותו, להמשיך ולהתמודד איתו, מתוך הנחה שהוא יעבור עם הזמן ואין שום סיבה לטפל בו. הרי לא הולכים לרופא בשביל כל תחושת כאב, ככה לפחות אתם אומרים לעצמכם.

אחת הדוגמאות הטובות לכך הם כאבי שיניים. הרבה מאוד פעמים אנחנו חווים סוג מסוים של כאב בלסתות, בשיניים, ואנחנו נוטים להאמין שמדובר בעניין רגעי, מקרי, עניין שיעבור תוך זמן קצר ולכן אין סיבה לפעול בנושא. הרי אם אנחנו נמהר ללכת לרופא, אנחנו נבזבז זמן יקר מהחיים שלנו, נידרש לשלם סכום כסף לא קטן והכל בשביל שהוא יגיד לנו בסוף, שאנחנו לא צחצחנו שיניים כמו שצריך או שלעסנו חזק מדי וזה יצר תחושת כאב.

אך זה לא תמיד המקרים. לא פעם, כשאנחנו חווים תחושת כאב בשיניים, אנחנו צריכים ללכת באופן מיידי לרופא, אחת כמה וכמה אם מדובר במקרי מיוחדים, מקרי חירום, למשל מקרים בסופשבוע, מקרים בחגים, בלילות ובטח כשמדובר בכאב שלא אנחנו חווים אלא הילדים שלנו.

רופא שיניים. תמונה: pixabay

לשם כך בדיוק יש רופא שיניים חירום. רופא שיניים שפעיל גם מעבר לשעות המרפאה הקבועות, רופא שיהיה מוכן לקבל אותנו בכל שעה על פי הצורך בשביל לטפל בעניינו. הרופא ידע לטפל בנו או בילדים שלנו, במידת הצורך. הכל כמובן שאלה, מה סוג הכאב שאנחנו חווים וכיצד הוא יכול לעזור לנו.

לפני שנסביר מתי עלינו לפנות אל רופא שיניים חירום, חשוב שאנחנו נבין את המשמעות של פנייה אליו. במקום שאנחנו נתמודד עם תחושת הכאב באמצעות אמצעים שונים, שחלקם בוודאי אינם רפואיים ובוודאי גם לא מקצועיים, הרי שאם אנחנו פונים אל רופא שיניים שמספק שירותי חירום, אנחנו גם מקבלים ממנו אבחון מקצועי לבעיה וגם נהנים מטיפול מקצועי ויסודי. מעבר לכך, אנחנו גם נוכל להתמודד עם המצב בצורה נכונה. יתרון נוסף בפנייה אל רופא, בכל עת, זו עצם היכולת לדעת מה המצב שלנו ואיפה אנחנו עומדים.

מתי נפנה אל רופא שיניים במקרה חירום

יש כמה מצבים בהם אנחנו נרצה לפנות אל רופא שיניים במקרה חירום. המצב הראשון הוא כשיש כאב או כל דבר אחר שמפריע לנו באופן בולט. כלומר, משפיע על שגרת חיינו ומשפיע על איכות חיינו. דוגמא קלאסית לכך היא, אם אנחנו מתקשים ללעוס כמו שצריך, אם אנחנו מתקשים לאכול או נאלצים לעוות את הפנים שלנו בשביל להתמודד עם תחושת הכאב. אז סביר להניח שמדובר בעניין רציני שדורש טיפול מיידי.

מצב אחר אם מדובר בכאב עם סממנים נוספים, דם, מוגלה, הפרשת רוק באופן קיצוני ועוד. במקרים כאלה אין לנו בכלל מה להרהר בשאלה, אלא למהר לפנות אל רופא.

מצב נוסף, אם אנחנו מרגישים לא טוב באופן כללי, אז סימן שלא מדובר רק בכאב אלא במשהו הרבה יותר קיצוני מזה שמחייב התערבות של רופא.