Site icon מקומונט גבעת שמואל

רחוק מהעין קרוב אל הלב: אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בגבעת שמואל

השנה, בשל מגבלות הריחוק שנכפו עלינו בגלל נגיף הקורונה, אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה יתקיימו באופן מצומצם וישודרו בפייסבוק העירוני. ריכזנו עבורכם את אירועי יום הזכרון לשואה ולגבורה בגבעת שמואל, שייערכו בסימן “זוכרים את הנספים ומחבקים את שורדי השואה”

ערב יום השואה – יום שני, 20.4.20

▪09:30 – חלוקת פרחים ואגרת לשורדי השואה בעיר ע”י עובדי עירייה, מתנדבים וחיילים מפיקוד העורף
▪20:00 – טקס עירוני מרכזי כולל הנחת זרים, הדלקת נרות נשמה ע”י בני נוער ודברי ראש העיר לשורדים. ישודר בדף הפייסבוק העירוני גבעת שמואל – https://www.facebook.com/gs.muni/

חיילי צה”ל ועובדי העירייה בפעילות למען שורדי השואה בעיר, הבוקר. צילום: דובר עיריית גבעת שמואל

יום השואה – יום שלישי, 21.4.20

▪10:00 – תושבים עומדים במרפסות דום לזכרם של הנספים
▪︎10:05 – טקס צבאי-אזרחי ברחבת העירייה לזכרם של הנספים. הטקס במעמד מפקד נפת גנים בפיקוד העורף, אל”מ (במיל.) חזי זכריה, ראש העיר יוסי ברודני וחברי מועצת העיר גבעת שמואל. בהשתתפותם של כ-170 שורדי השואה, הגרים מול בניין העירייה. השורדים יעמדו במפרסות שלהם שמול בניין העירייה ויצפו בטקס.

ראש העיר גבעת שמואל, יוסי ברודני הוסיף: “אין מילים היכולות להסביר. אין שפה המסוגלת להכיל. ידם של הפושעים הנאצים גדעה את חייהם של ששת המיליונים מבני עמנו, אולם היא לא גדעה את החלום, והתקווה להקמתו של בית לאומי לעם היהודי. שואת עמנו העתיק, והשמדת ששה מיליון מבניו ובנותיו, היו אחד הזרזים להקמתה של מדינת ישראל, והיא עוד הוכחה כואבת, לנחיצותה של מדינת ישראל כבית הלאומי שלנו. שורדי השואה, אשר שרדו את צעדות המוות ומחנות ההשמדה, הקדישו את חייהם לצו האלוקי “ובחרת בחיים” ולרגע לא הפסיקו להאמין באותה תקווה בת שנות אלפיים”.

עשרות זרי פרחים ואגרת מראש העיר חולקו לניצולי השואה בגבעת שמואל. צילום: דוברות העירייה

עוד הוסיף ראש העיר ברודני, “כנכד לניצולי שואה וכראש עיר, אני מבקש להודות לכל אחת ואחד מכם, על תרומתכם לעיר ולמדינה שלנו, ועל תודעת זיכרון השואה שאתם מנחילים לילדינו. הקשר בין הדורות, הנו קשר חיוני לשימור זיכרון העבר, אולם חשוב לא פחות, למען ההווה והעתיד. אתם ההשראה והכוח המוסרי שלנו להמשיך קדימה, לשמוח ולחגוג, אבל תמיד תמיד לזכור!”