Site icon מקומונט גבעת שמואל

ריצוף בהדבקה מול ריצוף מחדש

במהלך שיפוץ מקיף בדירה או בבית פרטי נהוג לבצע גם החלפת אריחי ריצוף, במקום הבלטות הישנות והדהויות מתקינים רצפה חדשה ומרשימה. עם זאת, החלפת הרצפה יקרה ועשויה לעלות פי 2.5 ולמעלה מכך בהשוואה לעלויות ריצוף בהדבקה. חשוב לדעת כי פתרון הריצוף בהדבקה איכותי ועמיד, וכמובן זול משמעתית, עם זאת לא תמיד הוא מהווה את החלופה הרצויה, בעיקר בדירות ישנות בהן אריחי הריצוף שבורים, הרצפה עקומה ויש תשתיות אינסטלציה ישנות מברזל. לכן, כדאי לדעת כי ישנם פתרונות נוספים כי כמו רצפת בטונדה לחיפוי אלגנטי ויוקרתי של התשתית הקיימת ולמראה של בטון מוחלק עם טקסטורה וגוון לבחירה. 

מהם היתרונות והחסרונות של ריצוף מחדש?

ריצוף מחדש מבטיח מראה אלגנטי ותוצאה מרשימה, הרצפה ישרה ועמידה לאורך זמן מאחר ומחליפים את החול הרטוב וזוכים לאסתטיקה גבוהה. כאשר מחליטים להחליף את הריצוף הישן בחדש נהוג להחליף גם את תשתיות האינסטלציה, בדירות שגילן מעל 15-20 שנה מומלץ להחליף את הצנרת הישנה שלרוב עשויה מברזל, יש לזכור כי זה רק עניין של זמן עדי שתקלות בצנרת ממתכת יתחילו לקרות, ואם מחליפים את הריצוף או מדביקים ריצוף יש לפרק את הרצפה כדי לטפל בבעיות האינסטלציה.

עם זאת, חשוב לדעת כי החלפת הריצוף הישן הופכת את הבית לאתר בנייה, יש לפנות את התכולה, ולרוב יש להתפנות למקום אחר עד לסיום השיפוץ בנכס, גם עלויות העבודה יקרות יותר, כאמור פי 2.5 לפחות בהשוואה לעלות הדבקת רצפה.

מהם היתרונות והחסרונות של ריצוף בהדבקה?

היתרון המשמעותי ביותר של ריצוף בהדבקה הוא כמובן המחיר, אין צורך לפרק את אריחי הריצוף הישנים, העבודה מתבצעת במהירות יחסית, לכן אין צורך לפנות את הדירה וגם אין צורך למצוא דיור חלופי עד השלמת העבודה. בעבודות ריצוף בהדבקה לא נוצר לכלוך רב וגם אין פסולת בנייה, לכן לא צריך לפנות את התכולה ואפשר לחסוך את עלויות המכולה לפינוי הפסולת.

ריצוף בהדבקה מחייב ניסיון רב כדי להגיע לתוצאות מושלמות ואחידות, ללא פערי גובה. אם לא מחליפים את תשתיות האינסטלציה הישנות מסתכנים בכך שבעת פיצוץ צנרת או נזילות יש לפרק שתי שכבות ריצוף, ועלויות התיקון יהיו גבוהות יותר.

כמו כן, כאשר מדביקים ריצוף חדש יש לקצר מעט את הדלתות והמשקופים, ומומלץ גם להתקין פנלים חדשים. הדור החדש של אריחי החיפוי להדבקת רצפה עשויים לרוב מפורצלן עמיד ואיכותי, בעובי דק יחסית של כ-3.5 מ”מ, יחד עם שכבת הדבק הרצפה תהיה גבוהה יותר בכ-5 מ”מ בלבד.

תמונה באדיבות: pixabay

כאמור, ישנה שיטה נוספת של חיפוי רצפה בבטונדה, שיטה חדשנית ואיכותית המבטיחה ריצוף אחיד בגובהו, כאשר הלקוח יכול לבחור מראש את גוון החיפוי ולבחור גם טקסטורה ייחודית ומרהיבה ביופייה. לאחר יציקת חיפוי הבטונדה מורחים שכבת סילר, השכבה נועדה להגן על החיפוי מפני הכתמה ושחיקה, אחת לתקופה יש לחדש את שכבת ההגנה בהתאם להוראות היצרן.