Site icon מקומונט גבעת שמואל

רכישת רכב פרטית, דרך סוכנות רכבים או ממגרש רכבים – מה כדאי ומתי?

קניית מכונית היא תמיד החלטה חשובה. מצד אחד מדובר בעסקה בסכום של כמה עשרות אלפי שקלים ובמקרים רבים גם 6 ספרות, מצד שני הרכב שלנו משפיע במידה ניכרת על איכות החיים שלנו מדי יום, ובנוסף מגוון האפשרויות רחב מאוד, גם מבחינת הדגם הספציפי שנרכוש וגם מבחינת המקום שבו נעשה זאת. בהתאם כדאי להקדיש תשומת לב לבחירה, ובפרט למצוא את התשובה הטובה ביותר לשאלה האם עדיף לרכוש מכונית בסוכנות רכבים או במגרש.

רכב חדש – היתרונות של המגרש

למעשה עוד לפני הבחירה אם להגיע אל אחת מסוכנויות הרכב – למשל סוכנות טויוטה, סוכנות קיה, סוכנות יונדאי וכו’ – או אם להגיע אל מגרש שמציע מגוון רחב של דגמים של כל היצרניות, ישנה ההחלטה האם נרצה רכב חדש או משומש. מדי שנה רוכשים הישראלים יותר מרבע מיליון כלי רכב חדשים (ב-2018 לדוגמה עלו על הכבישים 267,490 כלי רכב כאלה) ולכן רצוי קודם כל להתמקד ביתרונות המגרש והסוכנות בנוגע למכונית חדשה.

צילום: יח”צ

קנייה דרך מגרש היא לרוב עסקת ליסינג. היתרון העיקרי של אופציה זו הוא שאתם לא כבולים לדגמים של יצרנית רכב אחת – מי שלמשל מגיע לסוכנות סובארו יקבל הצעות מחיר רק לגבי רכבי החברה היפנית, ואם ניקח בחשבון את העובדה שממילא אנחנו מחפשים רכב בקטגוריה ספציפית (מיני, משפחתית, רכב שטח, קרוסאובר וכו’), הרי שבעצם רק במגרש יש לנו מגוון אפשרויות אמיתי והזדמנות להשוות מספר אופציות בקלות ובמהירות.

יתרון שני של מגרש שמציע לנו רכב חדש בליסינג הוא שלאחר פרק זמן מסוים, לרוב 3 שנים, נוכל להחליף את המכונית ולשדרג שוב את החיים שלנו יחסית בקלות (אם כי ייתכן שתהיה לכך עלות כלכלית).

רכב חדש – היתרונות של סוכנות

קניית רכב חדש דרך סוכנות טויוטה, פולקסווגן, פיאט, מאזדה וכו’ מציעה שלושה יתרונות כבדי משקל. ראשית, ניתן לקבל תנאי מימון מצוינים דרך היבואנים של המכוניות וזאת בגלל הרצון שלהם להשלים את העסקה ולנוכח יתרון הגודל שלהם שמאפשר להם להציע אשראי משתלם. כמו כן ישנם מספר מסלולי מימון גמישים, במקרים רבים יותר מאשר אלה המוצעים במגרשים.

יתרון שני הוא שאתם נרשמים כיד ראשונה בעוד רכישת רכב מחברת ליסינג הופכת אתכם ליד שנייה (היד הראשונה היא כמובן החברה). היתרון השלישי הוא רמת השירות שתקבלו בסוכנות. הסוכנות מן הסתם אמונה על מתן שירות מעולה לבעלי כלי הרכב שהיא מייבאת לארץ, כך שאתם בידיים טובות לאורך כל תקופת השימוש שלכם במכונית.

מכונית משומשת – רק במקום אמין

כשקונים מכונית יד 2 מתחדדים היתרונות של סוכנויות הרכב. הסיבה לכך פשוטה: כשאתם נכנסים אל סוכנות סוזוקי, סוכנות ניסאן או סוכנות טויוטה (או כמובן כל סוכנות אחרת), אתם יכולים לדעת ברמה גבוהה של ודאות שכלי הרכב המשומשים שיוצעו לכם הם במצב תקין, ובעצם לא רק תקין אלא מצוין.

לכל סוכנות רכב יש אינטרס מובהק לשמור על המוניטין שלה ושל המותג שהיא מייצגת. אם למשל תצאו מסוכנות מיצובישי עם מכונית שאינה במצב מעולה ותוך זמן קצר תמצאו את עצמכם נתקעים שוב ושוב, ומבזבזים זמן יקר על הגעה למוסכים וטיפולים, התרעומת על מיצובישי תפגע בשם הטוב של המותג הזה. במקרים אלה רוב בני האדם גם משתפים את חבריהם ומכריהם בסיטואציה, ולפעמים גם את הרשתות החברתיות, וסוכנויות הרכב לא יכולות להרשות לעצמם מצב שכזה.

סיבה נוספת להעדיף הגעה לסוכנות רכב היא האמינות המוחלטת – כשאתם קונים מכונית יד שנייה בדרך זו אתם יכולים לדעת בוודאות שהסוכנות תהיה קיימת גם בעוד שנה, ושנתיים, ושלוש, ואפילו לטווח ארוך יותר.