Site icon מקומונט גבעת שמואל

רצים? 6 הפגיעות הנפוצות בעור והטיפול

אם אתם עוסקים בפעילות גופנית, אתם בוודאי מודעים לעובדה שלעיתים קרובות הדבר עשוי לגרום לבעיות עור. הבעיות האלה נפוצות מאוד ויכולות להופיע כמעט אצל כל אחד. אז מהן הבעיות ואיך ניתן להתגבר עליהן? אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאה…

פטריות

כאשר אנו מבצעים פעילות גופנית, הדבר מחייב אותנו לנעול נעלי ספורט. בתוך הנעל נוצרת סביבה לחה וחמה. זוהי בדיוק הסביבה שכוללת בתוכה תנאים מיטביים להתפתחותן של פטריות וחיידקים. חשוב מאוד לטפל בפטריות, היות והן לא עוברות מעצמן. הן עשויות לכרסם את העור ולהוביל למצב של גרד טורדני, הרס של הציפורניים וכמו כן להוביל גם לזיהומים חמורים. על כן, יש להשתמש בקרמים אנטי פטרייתיים מיוחדים שניתן לרכוש ברשתות הפארם ללא מרשם רופא. במידה והקרמים לא עוזרים, אז מומלץ להגיע לרופא המשפחה ולקבל טיפול אחר הכולל גם שימוש בקרמים הניתנים אך ורק עם מרשם של רופא.

פטריית שמש

מדובר על פטריות שלא מופיעות ברגליים, אלא מופיעות בפלג הגוף העליון. כלומר מופיעות באזורים כמו הכתפיים, הגב, הצוואר, החזה ולפעמים גם באזור הפנים. אפשר לזהות את הפטרייה על ידי כך שמבחינים בכתמים ורודים מכוסים בקשקשים עדינים. לאחר חשיפה לשמש, נשארים כתמים בהירים על העור. כמובן שגם כאן, מומלץ לגשת לרופא המשפחה ולקבל טיפול מתאים ולא להזניח את הבעיה.

שפשפות

שפשפת היא סוג של זיהום פטרייתי והוא מוגבר באזורי חיכוך בגוף כמו מפשעות ובתי שחי. כאשר מבצעים פעילות גופנית, הזעה באזורים הללו עוד יותר מוגברת ועל כן עשויה להיווצר שפשפת. הסימפטומים של השפשפת כוללים גירוד, תחושת צריבה, עור סדוק וכו’. טיפול בשפשפת כולל שימוש בתכשירים מיוחדים המכילים שמן HEMP, תערובת תמציות צמחים, אצות ים ומרכיבים פעילים שיכולים להרגיע את העור. על כל מקרה, מומלץ גם להגיע לרופא ולבדוק מה מומלץ לעשות ואיך אפשר לטפל בשפשפת בהצלחה.

ריצה. תמונה: pexels

פצעונים

אנשים שמתעסקים בספורט, מזיעים המון. במרבית המקרים, הזיעה לא מספיקה להתנקז כמו שצריך וחלק גדול ממנה מצטבר בתעלות הניקוז. המצב הזה יוצר תנאים מיטביים להתפתחות של זיהומים משניים בעור. אותם זיהומים יוצרים פצעונים אדומים וגם מוגלתיים.

יובש בעור

כאשר מתעסקים בספורט על בסיס יומיומי, נוטים להתקלח ולהיות במגע ממושך עם המים (במיוחד אם שוהים בבריכות מלאכותיות המכילות כלור במים). הרחצה וכמו כן השהייה בבריכות, עשויות לייבש את העור. הדבר יוצר גירויים והעור עצמו הופך לסדוק ומגורה.

פגיעות חיצוניות

הן יכולות להיגרם עקב חיכוכים, חבלות ונפילות. הן פוגעות בשלמות של העור וכמו כן מעלות את הסיכון לזיהומים בעור.

אפשרויות הטיפול בבעיות העור וטיפ למניעה

כפי שהוזכר קודם לכן, את מרבית הבעיות אפשר לפתור באמצעות תכשירים, משחות ותרופות ייעודיות. חשוב מאוד להתייעץ עם הרופא עוד לפני שמתחילים בטיפול.
טיפ מאיתנו: בגמר הפעילות הגופנית, יש להקפיד שלא להישאר עם נעלי הספורט ולהחליף אותן בנעליים נושמות. כך גם לגבי הביגוד.