Site icon מקומונט גבעת שמואל

רשימת ”חופש” יצאה לדרך

למעלה מ 200 איש גדשו במוצ”ש האחרון את אולם המתנ”ס בגבעת שמואל בשעה שבחוץ ירדו כמויות מבורכות של גשמי ברכה.

משה מרר יו”ר הרשימה החילונית “חופש” שסימנה הוא “פ” הציג בפני הקהל את מכלול הסיבות שהביאו להתעוררות החילונית בגבעת שמואל ולהקמת הרשימה.

 “כאשר הגיעו הדתיים הראשונים לגבעת שמואל”, מספר משה, “חיבקנו אותם וראינו בהם חלק בלתי נפרד מהקהילה, אך ככל שזרמו יותר ויותר דתיים ליישוב גילינו להפתעתנו שהם מקימים בניינים נפרדים לציבור הדתי בלבד ומסרבים להשכיר דירות לחילוניים, פן חלילה יטמאו להם את הבית”. הנורה האדומה התחילה להבהב במלוא עוצמתה ביום בו כל חברי סיעת הדתיים בקואליציה ללא יוצא מן הכלל, הצביעו כאיש אחד נגד פתיחת הקאנטרי קלאב בשבת וזאת בהוראת הרבנים. “כאן התחלנו להבין”, ציין משה מרר, “כי הבחירות הקרובות הן גורליות בעבור החילוניים בגבעת שמואל וצומת קריטית”.

מרר הדגיש שרשימת “חופש” דוגלת ב”חייה ותן לחיות”, היא אינה מתנגדת לדתיים בגבעת שמואל, אך מבקשת להגן בתוקף על הזכויות של החילוניים על מנת שיוכלו לנוע חופשי בגבעת שמואל וליהנות משירותי קהילה, כולל הפעלת מועדוני הנוער, גם בימי שישי ושבת על מנת שהנוער החילוני לא יצטרך לשבת בגנים ציבוריים ולהסתובב ברחובות. משה הדגיש כי , כשם שהדתיים מתאחדים ומצביעים כגוש אחד בעד רשימה דתית, כך מוטלת על החילוניים אחריות להצביע בעד רשימת חופש שהיא הרשימה החילונית היחידה שמייצגת את צרכיהם בעיר.

ירמי בלום מס’ 2 ברשימת חופש הדגיש את משמעות המילים “חייה ותן לחיות” בספרו, כי בילדותו נהג לשחק כדורסל בביה”ס הדתי וכאשר הדתיים ביקשו להשלים מניין, הוא לא היסס והיה מצטרף. בסיום התפילה הצטרפו הדתיים ושיחקו כדורסל יחד עם החילוניים. זה היה הביטוי, הדגיש בלום, לאחווה ולכבוד הדדי.

עוד נשאו דברים איריס כהן, שלישית ברשימת חופש, אשר הרשימה את הקהל בלהיטות שלה לפעול למען הקהילה. שלמה שומרי, רביעי ברשימה, תושב שכונת בית וקאנטרי, שדיבר על החשש שאם תושבי גבעת שמואל החילוניים לא יתאחדו לא תהיה ברירה לציבור החילוני אלא לעזוב את גבעת שמואל.

חבר ועד ההורים יהודה פרנס, מספר 5 ברשימה שלא הסתיר את עובדת היותו בן לבית מסורתי שחרד לעתידה של גבעת שמואל. אחד המשתפים בכנס, תושב ותיק, שבע מערכות בחירות, ציין כי מעולם לא הגיעו לכנס בחירות בגבעת שמואל כל כך הרבה תומכים. משה מרר לא הסתיר את שאיפתו לתמיכה גורפת של הציבור החילוני שתניב עבור רשימת חופש למעלה מ – 3 מנדטים.

בבחירות ב-11 בנובמבר בוחרים בשני פתקים. האחד לראש עיר והשני לחברות במועצת העיר. חשוב לציין שרשימת חופש רצה רק למועצה