Site icon מקומונט גבעת שמואל

רשלנות רפואית בצה”ל – למי עליי לפנות?

הצבא שלנו תפקידו להגן על חייליו ולעשות את המיטב כדי לשמור על החיילים המשרתים בשורותיו, והוא אכן עושה את זה בעיקר ביציאה למשימות מבצעיות מסוכנות.

עם זאת דווקא מחוץ לשדה הקרב, ישנם מקרים של רשלנות רפואית בעיקר כאשר חיילים וחיילות מתלוננים על כאבים, אך הרופא הצבאי מפרש זאת מיד כניסיונות להשתמט – מה שיכול להוביל לרשלנות רפואית לעיתים תכופות.

בשנים האחרונות ישנם מקרים שהחיילים בעלי המוטיבציה הגבוהה ביותר הגיעו לשירות צבאי ועקב אבחון לקוי, התעלמות מתלונות אודות כאבים ועוד: מצאו את עצמכם עם נזקים קשים וחמורים שמלווים אותם לכל משך חייהם, תוך שהם קוטעים את השירות הצבאי ומעיבים על תפקודם.

אי הפנייה למיון, מתן תרופות מרובות ללא טיפול מתאים, התעלמות מכאב ועוד – כולם עלולים להוביל לנזקים חמורים בקרב חיילים בצה”ל. למידע נוסף על תביעת רשלנות רפואית.

תביעות רשלנות רפואית בצה”ל

בשל כך בשנים האחרונות אנו נתקלים ביותר ויותר תביעות רשלנות רפיאות שמוגשות על ידי חיילים והוריהם. חשוב לדעת כי רשלנות רפואית מוגדרת כמצב בו טופל קיבלת טיפול רפואי שאינו תואם את הנורמות והסטנדרים המקובלים בתחום. לכן רשלנות רפואית יכולה לקרות גם בצה”ל בעיקר אם הטיפול הלקוי הוביל לנזקים כבדים במיוחד והחמרה במצב בריאותי.

אז למי פונים במקרה של רשלנות מסוג זה?

אם אתם מרגישים כי הייתם קרבן לרשלנות רפואית בצה”ל וכי הרופא הצבאי התרשל, בין אם מדובר באי ביצוע מעקב רפואי, התעלמות מתלונות ואי הפנייה לבדיקות חשובות, כמו גם למיון, במקרים של מינון לא נכון של תרופה ועוד – חשוב להגיש תביעה לרשלנות רפואית.

כדי להבין כיצד מגישים תביעה כזאת יש לדעת כי חיילים הנמצאים בשירות סדיר לא יוכלו להגיש תביעה אזרחית, ולכן על לתבוע יהיה עליהם להגיש תביעה לקציני התגמולים, ולהוכיח כי הם היו קרבן לרשלנות רפואית ומצבם הפיזי הורע.

בנוסף חשוב להגיש גם תלונה למשרד הבריאות אודות ההתרשלות כדי להתלונן ולהגיש כבילה נגד הרופא הצבאי.

עוד מומלץ מאד להיעזר בכל התהליך בעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית בצה”ל שיוכל לסייע לכם בהגשת הקובלנה, והתביעה ולאסוף את כל המסמכים וההוכחות כדי להוכיח כי הנזק הפיזי נגרם בשל רשלנות רפואית של רופא וצוות רפואי צבאי.

תמונה באדיבות: pixabay