Site icon מקומונט גבעת שמואל

רשת שבילי האופניים “האופנידן” נחנכה בגבעת שמואל

משרד התחבורה, חברת נתיבי איילון, עיריית גבעת שמואל ועמותת “אור ירוק” השיקו את שביל שדה בגבעת שמואל. השביל הוא חלק מרשת אופנידן המחברת באמצעות רשת נתיבי אופניים בינעירוניים, מוצללים ובטיחותיים בין ערי המרכז

באירוע שנערך בשבוע שעבר, בהובלת חברת נתיבי איילון, עיריית גבעת שמואל, עמותת אור ירוק, נחנך עם חניכי תנועת הנוער ‘אילנוער’ שביל האופניים שדה בגבעת שמואל. השביל הוא חלק מרשת אופנידן המחברת באמצעות רשת נתיבי אופניים בינעירוניים בין ערי המרכז.

במהלך האירוע, נערכה נסיעה חווייתית בשבילי האופניים החדשים עם חניכי תנועת הנוער אילנוער בגבעת שמואל. לאחר הנסיעה, חניכי התנועה הגיעו להפנינג באולם הספורט שבתיכון גבעת שמואל. ההפנינג כלל: מתחם יצירה לילדים – ד’-ו’, דפי צביעה, מצאו את הבדלים, פעילות צביעה והדבקת מדבקות על קסדות, עמדת משחק רצפה ענקי ו-עמדת גלגל המזל – הכולל חידון ייעודי בנושא השבילים הנוספים בפרויקט אופנידן שמובילים חברת נתיבי איילון ומשרד התחבורה.

צילום: באדיבות חברת נתיבי איילון / סטודיו YOKO

שבילי האופניים בגבעת שמואל שנפתחו חוצים את פארק דרום (משד’ יצחק רבין עד רח’ זבוטינסקי), ולצד שדרוג של שביל קיים העובר מרח’ מקס ואנה ווב ומתחבר לשביל אופניים ברח’ ז’בוטינסקי.
שביל “שדה”, מבין שבילי הפרויקט, נסלל באורך של 14 ק”מ ומחבר את הערים: פתח תקווה, גבעת שמואל, קריית אונו, רמת גן ותל- אביב-יפו. שביל זה, מתחיל במחלף עמישב-כביש 471 ומגיע עד גשר יהודית/ רחוב יצחק שדה בתל-אביב-יפו. בין הנקודות הציון החשובות בשביל, ניתן למנות את אוניברסיטת בר-אילן, מכללת רמת גן, קניון גבעתיים ותחנת רכבת השלום בת”א.

פרויקט אופנידן, בהובלת חברת נתיבי איילון ומשרד התחבורה, הינו רשת אוטוסטרדות לאופניים, במסגרתו נסללים כ-100 קילומטרים של נתיבי אופניים בינעירוניים רחבים שיחברו בין ערי המרכז, מראשון לציון בדרום ועד לרעננה והרצליה בצפון. נתיבי האופניים נבנים ככביש לכל דבר, בסטנדרט גבוה וברוחב של 3.5 מטר (דו-סיטרי), עם הפרדה מתנועת המכוניות והולכי הרגל, הפרדות מפלסיות, גשרים שיאפשרו חציה מהירה ובטוחה של כבישים מהירים, עמודי תאורה, אמצעי אכיפה, מתקני דרך לרוכבי האופניים, עמדות ריענון ומנוחה, מפות ושילוט מתאים, הצללה וטכנולוגיה תומכת.

חניכי אילנוער רוכבים בשביל שדה גבעת שמואל. צילום: באדיבות חברת נתיבי איילון / סטודיו YOKO

מנכ”ל חברת נתיבי איילון, איתמר בן מאיר: “אנו גאים להשיק עם דור העתיד של גבעת שמואל ועמותת אור ירוק את רשת שבילי האופנידן בגבעת שמואל, שנותנת מענה הולם לשימוש ההולך וגובר באופניים ואופניים חשמליים ומאפשרת נסיעה בטוחה ונוחה לציבור הרוכבים. המטרה לעודד את הציבור בעיר לעבור לנסיעה באופניים ולהשאיר את הרכב הפרטי בבית, על-ידי מתן אלטרנטיבה ראויה”.

ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “אנו באור ירוק רואים ביצירת תשתיות אופניים בטוחות רכיב חשוב ומהותי בצמצום הנפגעים בתאונות של רוכבי אופניים וקורקינטים. תשתיות ושבילי רכיבה כמו שמציע פרויקט ‘אופנידן’ הם חלק משמעותי ובעל תרומה חשובה לבטיחות בדרכים. רכיבה על אופניים היא פיתרון בטוח שמפחית את העומס בכבישים, תורם לבריאות ומזהם פחות את הסביבה ממכוניות. פרויקט אופנידן מאפשר יצירת רצף רכיבה וחלופה חשובה לרכב פרטי ומאפשר להפריד את רוכבי האופניים מיתר כלי הרכב שמסכנים אותם בכביש. כאשר רוכב האופניים נמצא על הכביש בין משאיות, מכוניות ואוטובוסים הוא מצוי בסכנה של ממש ועל כן הפרדתו מהם יכולה לצמצם את היפגעותם של הרוכבים באופן משמעותי”.