Site icon מקומונט גבעת שמואל

שבוע החלל הישראלי: אסטרונאוט וראש נאס”א לשעבר נפגשו עם תלמידות אולפנת אמי”ת בגבעת שמואל

במסגרת שבוע החלל הישראלי התקיימו אירועים רבים ברחבי הארץ. בגבעת שמואל הגיעו לביקור מיוחד בעיר, ראש נאס”א לשעבר צ’ארלס בולדן (Charles Bolden) והאסטרונאוט אריק אבו (Eric Aboe) מנאס”א. השניים נפגשו עם מנהלת אגף החינוך בעיר, גב’ אתי דהן ועם מנהלת אולפנת אמי”ת גבעת שמואל הגב’ חנית פרשטנד ותלמידות האולפנה ועם תלמידים נוספים מרשויות שונות, שנבחרו להוביל את תכנית תב”ל (תלמידים בונים לוויינים) – תכנית היחידה בעולם לפיתוח ושיגור של להק לווייני תלמידים.

התלמידים הנרגשים, שמעו מהאסטרונאוטים הרצאה מרתקת על מסעם האישי לתחנת החלל הבינלאומית וצפו בצילומים שלהם במעבורת. בסוף ההרצאה, שאלו התלמידים את האסטרונאוט שאלות אודות השהייה בחלל וקיבלו הסברים פיזיקליים מרתקים על היכולת לתמרן ולשהות בחלל בהעדר כח המשיכה.

במהלך הביקור, ספרו תלמידות אולפנת אמי”ת גבעת שמואל על תכנית תב”ל – תכנית ייחודית אותה הן לומדות באולפנה בשיתוף סוכנות החלל הישראלי, במסגרתה הן בונות לוויין זעיר אותו הן צפויות לשגר לחלל כבר במהלך השנה הקרובה.

תלמידות אמי”ת גבעת שמואל עם נציגי נאס”א. צילום באדיבות: דוברות העירייה

התוכנית, מטעם משרד המדע וסוכנות החלל הישראלית, פועלת ב-8 רשויות מקומיות בלבד בשיתוף עם העיריות השונות ובליווי של מרכז המדעים בהרצליה. במהלכה לומדים התלמידים על כל נושא החלל, ואף בונים לווין ומשגרים אותו לחלל.

מנהלת אגף החינוך בגבעת שמואל, אתי דהן סיפרה: “כבוד גדול עבורנו לארח כאן בעירנו גבעת שמואל את האסטרונאוטים בשבוע החלל הישראלי. ביקור זה מהווה אבן דרך וחותם לפעילות הענפה שלנו בתחום החינוך למדע ולחלל, שהינם קרקע פורייה לחשיפת התלמידים ולהקניית עקרונות ויסודות של יזמות ושאיפה למצוינות פורצת דרך”.

האסטרונאוט Eric Aboe סיכם את הרצאתו לתלמידים ואמר: “אני שמח מאוד על הביקור בישראל ועל הביקור כאן בגבעת שמואל התרשמתי מרמת הידע וההתעניינות של התלמידים בנושא המדע והחלל. יש עתיד למדע בעולם”.