Site icon מקומונט גבעת שמואל

שבוע הספר בגבעת שמואל: כמה ספרים מושאלים כל שבוע, ומי שאל לבדו למעלה מ-900 ספרים בשנה האחרונה?

שבוע הספר כבר כאן ואם גם אתם שואלים את עצמכם איפה נכנסת גבעת שמואל לסטטיסטיקת הקריאה של עם הספר, אז אנחנו כאן כדי לתת לכם תשובות:

מי המשפחה שקוראת הכי הרבה ספרים? ומי מגיעה לספרייה עם שקים בכל סוף שבוע כדי לשאול ספרים? אלופות הקריאה של גבעת שמואל לשנת 2019: משפחות רדזינר, דריהם ומיראי שקראו יחד 2,369 ספרים במהלך השנה האחרונה

בתחילת השבוע הגיעו משפחות רדזינר, דריהם ומיראי ללשכת ראש העיר, יוסי ברודני, לאחר שמבדיקת הספרייה עלה שהן המשפחות ששאלו הכי הרבה ספרים במהלך שנת 2018, מה שהכתיר אותן למעשה כאלופות הקריאה של גבעת שמואל לשנת 2019.

ספריה ציבורית. צילום: Pixabay

משפחת רדזינר עם ילדיהם אלישע (8) ויששכר (12) החליפו בספרייה לא פחות מ- 900 ספרים במהלך השנה האחרונה, משפחת דריהם עם ילדיהם עמית (6), עדן (11) ונועם (9) החליפו 732 ומשפחת מיראי וילדיהם נעמה (14), אפשרת (16) ויהונתן (9) החליפו 737 ספרים. בפגישה עם ראש העיר סיפרו ההורים שאת הרוב המכריע של הספרים קוראים ומחליפים הילדים שמנצלים כל זמן פנוי לקריאה – בבוקר תוך כדי ההתארגנות לבתי הספר,  מיד עם החזרה מביה”ס, תוך כדי אכילה וכמובן לפני השינה.

מנהלת הספרייה רוני בן-נעים: “האוכלוסייה בגבעת שמואל היא אוכלוסייה איכותית שאוהבת לקרוא ספרים במהלך השנה כולה. בכל סוף שבוע מושאלים בין 600 ל- 700 ספרים  ואנו בהחלט במגמת עליה מספר המינויים לספרייה. ישנן משפחות רבות שמגיעות בכל סוף שבוע עם שקים לספרייה ושואלות כ-25 ספרים בכל פעם”.

שאלו 2,369 בשנה האחרונה. צילום: דוברות העירייה

בסיום הפגישה ראש העיר יוסי ברודני, העניק לכל אחת מהמשפחות תעודת הוקרה והערכה ואמר: “בגבעת שמואל כולם קוראים ספרים ואנו כעירייה רואים בכך חשיבות רבה, בעיקר אצל הדור הצעיר. קריאת הספרים מפתחת את הדמיון, את אוצר המילים, את כישורי החשיבה ואת חוש הביקורת. בספרייה שלנו קיים אוסף עשיר ומגוון של ספרים לקריאה ואני בהחלט מזמין את כולם לבוא לשאול ספרים ולקרוא כמה שיותר”.