Site icon מקומונט גבעת שמואל

שבוע הספר | ראיון מיוחד עם מנהלת הספרייה העירונית בגבעת שמואל

שבוע הספר בגבעת שמואל: מה הספר המבוקש והנקרא ביותר? מי קורא יותר ספרים – גברים או נשים? והאם בעידן הדיגיטלי אנשים עדיין משאילים ספרים? לכבוד שבוע הספר הגענו לספריה העירונית ופגשנו שם את רוני בן נעים, מנהלת הספרייה שענתה לנו על כמה שאלות

שבוע הספר צוין השבוע ברחבי הארץ במגוון פעילויות ואירועים להעלאת מודעות ועידוד הקריאה בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים. בגבעת שמואל כמידי שנה מתקיימים לכבוד שבוע הספר אירועי “חגיגה בשדרה”. אירועים אלו הפכו למסורת עירונית ומתקיימים משך יומיים בשדרת העצמאות המחודשת בעיר הכוללים מגוון עשיר של פעילויות תרבות לילדים ולכל המשפחה.

רוני בן נעים, מנהלת הספרייה העירונית בגבעת שמואל, בריאיון מיוחד על תרבות הקריאה של התושבים בגבעת שמואל – מי קורא יותר גברים או נשים והאם חלה עלייה או ירידה במספר הקוראים והמנויים לספרייה.

רוני בן נעים. צילום: ספריית גבעת שמואל

מהו הספר הפופולרי ביותר שמושאל בספריה?

“אצל הנוער – “יומנו של חנון” שנשאל 167 פעמים השנה ולאחריו “הארי פוטר” עם 140 השאלות. אצל המבוגרים “אחד ועוד אחד” שנלקח 128 פעמים”.

אלו אירועים מתוכננים בעיר בשבוע הספר?

“בגבעת שמואל העירייה והמתנ”ס העירוני מקיימים כמידי שנה לכבוד שבוע הספר את אירועי “חגיגה בשדרה”. אירועים אלו מתקיימים משך יומיים בשדרת העצמאות המחודשת והם כוללים מגוון עשיר של פעילויות תרבות לילדים ולכל המשפחה – שעות סיפור לילדים ולמשפחה, ביקור בדוכני ספרים, מופעי רחוב מהאגדות, תאטרון בובות, הצגות ילדים, נגנים ועוד. בספריה אנחנו עורכים למבוגרים סדנת כתיבה מיוחדת עם הבימאית והתסריטאית “אורי אגוז” ולנוער אנחנו עורכים מפגשים בנושא הארי פוטר (שהוא הספר השני המבוקש השנה) אחד היה השבוע בנושא ההומור בספרי הארי פוטר והשני יתקיים בתאריך 9.7 והוא יהיה בנושא “רמזים מטרימים בספרי הארי פוטר”.

האם בעידן הדיגיטלי אנשים עדיין משאילים ספרים?

“האוכלוסייה בגבעת שמואל היא אוכלוסייה איכותית שאוהבת לקרוא ספרים במהלך השנה כולה. בכל סוף שבוע מושאלים בין 600-700 ספרים  ואנו בהחלט במגמת עליה מספר המינויים לספרייה”.

מי קורא יותר ספרים – גברים או נשים?

“אצלנו, אין פלח אוכלוסייה מוגדר לקריאת הספרים. בגבעת שמואל כאמור כולם קוראים – החל מהשלבים המוקדמים של ספרי ילדים ועד לספרי מבוגרים, אולם באופן טבעי ניתן לומר כי נשים וילדים צורכים יותר ספרים”.

המלצה שלך לספר קריאה ? 

“שעות הקטיפה” של אליסון ריצ’מן – סיפור המבוסס על מקרה אמיתי של דירה פריזאית מפוארת שננטשה במשך 70 שנה לאחר שבעלת הדירה נטשה אותה בתחילת מלחמת העולם השנייה.