Site icon מקומונט גבעת שמואל

שבוע השפה העברית צוין בבתי הספר

תלמידי בית ספר מורשת זבולון
תלמידי בית הספר מורשת זבולון בגבעת שמואל. צילום: דוברות העירייה

בתי הספר בגבעת שמואל, ציינו בשבוע שעבר את שבוע השפה העברית, בפעילויות יצירתיות וחוויתיות, בהן השתתפו התלמידים בלמידה מרחוק ובכיתות הפעילות בתוך בתי הספר, רגע לפני שהסגר נכנס לתוקף.

מועד זה של יום השפה העברית נקבע בסמוך ליום הולדתו של אליעזר בן יהודה מחיה השפה העברית. מטרתו של שבוע זה, לקדם ולחזק את מעמדה של השפה העברית ולהעשיר את אוצר המילים ויכולת הביטויי של הדור הצעיר.

אחד מבתי הספר שציינו את שבוע השפה העברית בשלל פעילויות, היה “מורשת זבולון” שתלמידיו למדו על חייו, פועלו ותרומתו של מחייה השפה העברית, אליעזר בן יהודה, והתנסו בהמצאת מילים חדשות במשחקי מילים ובהעשרה לשונית של מילים עבריות הנגזרות משפות לועזיות. בנוסף, נחשפו התלמידים לניבים וביטויים רבים בשפה, ציירו אותם ושיחקו במילים מנוגדות ונרדפות.

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני התייחס לציון היום המיוחד ואמר כי “השפה העברית הינה שפה עשירה שהלימוד בה מרגש מעשיר ומהנה. הלמידה החווייתית משאירה רושם וחוויה בקרב תלמידינו ואין ספק כי העיסוק בה בדרך מהנה, מעשיר את התלמידים ומקנה להם יכולת ביטוי עשירה ורחבה.
ברוח זו, נמשיך לחנך את תלמידנו לאהבת השפה ולשימוש ראוי בה בדיבור ובכתיבה, להעמיק את טיפוח הידע הלשוני וכישורי השפה ולהבליט את מקומה של השפה העברית”.