Site icon מקומונט גבעת שמואל

שבתרבות בגבעת שמואל: כשהבחירות הולכות וקרבות והדציבלים מחריפים

השר אלי כהן מ”כולנו”: “אם יוגש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד נתניהו, הוא עדיין ראוי להיות ראש ממשלה. לדעתנו כולם שווים בפני החוק ועומדת לזכותו זכות החפות.”

לקראת הגשת הרשימות לכנסת ב-21 לפברואר, המפלגות מתחממות על הקווים והלחץ נותן את אותותיו. בשבת האחרונה התייצבו שלושה פוליטיקאים ב”שבתרבות” של מתנ”ס גבעת שמואל עם העיתונאי יואב לימור: שר הכלכלה אלי כהן מ”כולנו”, ח”כ מאיר כהן מ”יש עתיד” ופוליטיקאית חדשה מ”חוסן לישראל” מירב כהן.

מי שלכאורה נמצאת במצב עמום היא “כולנו” שמדשדשת בסקרים. “בשטח מצבנו טוב”, אומר השר אלי כהן. “אחרי ה-21 לחודש, תתחיל מערכת הבחירות האמתית. על בסיס העשייה נראה לנו שנקבל יותר ממה שהתחלנו אתו. בדקו את המצע וראו שנושא אחר נושא טופל. ממחיר למשתכן, שכר חיילים ועוד. עכשיו נודיע שלוש תכניות עתידיות שיעמדו במרכז העשייה. האחת מחיר מסגרות גיל רך, עידוד תעסוקת נשים ויוקר מחיה”.

ח”כ מאיר כהן (יש עתיד). צילום: יחצ

כהן: “למה במצע של המפלגות האחרות לא רואים מה הם הולכים לעשות בנתונים החברתיים. גנץ לא ברור מה הוא – ימין או שמאל.  לא הייתי שולח אותו לנהל מו”מ בשם המדינה. מי שמצביע לו הוא מהמר. אנחנו אמרנו שנמליץ על  נתניהו לממשלה הבאה. אנחנו אומרים הכול לציבור.

אם יוגש כתב אישום בכפוף לשימוע, עדיין ראוי להיות ראש ממשלה. לדעתנו כולם שווים בפני החוק ועומדת לזכותו זכות החפות. מדינת ישראל הוכיחה את עצמה שמי שעשה עבירה משלם את המחיר”.

מנגד אומרת מירב כהן מ”חוסן לישראל”, כי הם לא ישבו בממשלה שכנגד ראש ממשלה קיים כתב אישום. “הציבור צריך להכריע – אם יצביע רובו לראש ממשלה עם כתב אישום, כנראה לא אכפת לו”.

מירב כהן מוכרת יותר כלוחמת מלחמתם של הקשישים בישראל: “התחלתי מתנועות חברתיות בירושלים והייתי חברת מועצה. ניהלתי תנועה חברתית בנושא אמון הצבור. בשנה האחרונה מטפלים בנושא עושק קשישים. היום אנחנו 600 מתנדבים בכל הארץ מטפלים בנושא עושק הקשישים. החזרנו כבר כמעט 2 מיליון ש”ח באופן פרטני והצלחנו לסחוף את המשטרה והשרים וגופים נוספים לטפל בעניין. החברות קונות מאגרים לא חוקיים ופונים עם סיפורי הכיסוי. מרגע שהם הצליחו להוציא את כרטיסי  האשראי שלו הנפילה קרובה. אני רוצה את זה להביא לכנסת”

ח”כ מאיר כהן מ”יש עתיד”, שבעבר שימש כשר הרווחה, נשמע יותר תוקפני: “הממשלה הזו צינית והיא פועלת מסדרי  עדיפות קואליציוניים. האשם הוא המפקד ביבי נתניהו. רוח המפקד בעייתית. שיטה ניתן לשנות, אבל כשרוח המפקד היא כזו – זה מקרין על הכול. אני לא מבין איך סגן שר הבריאות ליצמן לוקח מיליארד וחצי שקלים קואליציוניים ואומר שאין כסף לבריאות.  אני רוצה תשובה האם ימשיכו לחלק 11 מיליארד שקלים לחרדים סתם כאתנן במקום לתת כלים להתפתחות. אנחנו רוצים אמירה ברורה שבממשלה הבאה אין כספים קואליציוניים”.

את האירוע הנעימה הזמרת עדי קשת כהן.