Site icon מקומונט גבעת שמואל

שבתרבות בגבעת שמואל עם הרבה פוליטיקה, ביטחון וחוק הלאום

כשברקע רוח של בחירות, התקיימה במתנ”ס שבת תרבות עם ח”כ רועי פולקמן מ”כולנו”, רם בן ברק לשעבר המשנה לראש המוסד, ובן העדה הדרוזית, תא”ל במיל’ אמל אסאד.

“האם הולכים לבחירות?  נראה לי שברור רק לא ברור מתי. הערכה הינה בין מרץ למאי. האירוע בעזה פשוט הכניס סיבה נוספת לסיבות שהיו על השולחן כחוק הגיוס”, אמר ח”כ פולקמן. העיתונאי יואב לימור שהנחה, שאל כיצד קורה שכל שר לוקח קרדיט כאילו הוא עשה לבד. “זה נכון שעושים ביחד אבל המערכת הפוליטית הינה פרסונלית. היום מוכרים תדמית. בעיני הכלל הראשון הוא קבלות ולא סיסמאות, ושתיים לבדק האם מתקיימת התנהלות ממלכתית ולא רק האשמות הכפשות ובכיינות”.

בעניין הדיור ציין, כי “בשנה האחרונה מחירי הדיור הכלליים בישראל ירדו אחרי שנים שהכיוון היה אחר. אז אי אפשר לומר שלא פעלנו. שוק הדיור לזוגות הצעירים הפך יותר אפשרי. נכון שעדיין יקר. אבל השוק היום הרבה יותר לטובת הקונים ממה שהיה וזאת אחרי עשור של רכבת מחירים”.

תא”ל במיל’ אמל אסאד. צילום: יחצ

רם בן ברק, שהתייחס למצב הביטחוני ציין, כי ישראל היום פחות מאיימת על המדינות הערביות סביבנו. “הם עסוקים יותר בפלגים הקיצוניים שלהם. אנחנו לא עושים מה שנדרש כדי לשפר עבורנו. גם ברמה של השיפור בעזה צריך להחליט מי שולט בעזה ומי אנחנו רוצים. עזה צריכה להפוך מבעיה ישראלית לבעיה בינלאומית ולשפר את הקיום היום יומי לתושבים. ברור שצריך בקרה ואיזונים…..לצערי לאחרונה יש טרנד לפרסם הכל כמו על סוריה והחומרים מאירן. זה לא טוב זה מראה על יהירות וכל יכול זה לא משרת אותנו. זה פוגע ביכולות. יש דברים שהשתיקה טובה להן”.

להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט גבעת שמואל, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/o4BHQs<<

תא”ל במיל’ אמל אסאד, שהשתתף בהלוויתו של סא”ל מ’ שנהרג בעזה, תיאר את הרגשתו כאזרח, לוחם ודרוזי כקשה מתמיד. “אני נולדתי פה הגנתי עליה עוד לפני קום המדינה. לדרוזים וליהודים יש עבר משותף. גם כשהיהודים היו חלשים. פתאום הוציאו אותי מהבית שלי ומהמדינה שלי. בחוק הלאום אנחנו באמת מתכווצים. החוק צריך להציג את מדינה היהודית אבל דמוקרטית ושיוויונית. אי אפשר להמשיך להאשים אותי בשמאליות. אני ליכודניק ויכול לקבל את הפורמט של בני בגין. אחוז הגיוס בעדה הדרוזית הוא 82 ורובם קרבי וגבוה מהאוכלוסייה היהודית. אחרי חוק הלאום התחושה קשה. אנחנו צודקים ולא מבקשים מה שלא מגיע לנו.

הגל הזה לא טוב פוגע במוטיבציה.